י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"החייל ועלוול הגר נבדק על בסיס יומי"

יומיים לאחר שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי ועלוול הגר פתח בשביתת רעב, אומרים בצה"ל: "החייל נבדק על בסיס יומי על ידי רופא"

עצרת ליד כלא 4 שם מוחזק הגר
עצרת ליד כלא 4 שם מוחזק הגר



יומיים לאחר שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי ועלוול הגר פתח בשביתת רעב, מאחר ולא מאפשרים לו לטבול - אומרים בצה"ל כי, "החייל נבדק על בסיס יומי על ידי רופא".

במהלך השבוע החולף נעצר זאב (ועלוול) הגר כבן 30, כאשר ניסה לטוס לרבו ויז'ניץ-מרכז השוהה בטורונטו, אולם הוא עוכב בביקורת הגבולות והועבר לכלא 4.

עם הגעתו לכלא סירב ללבוש מדים ונשלח לבידוד, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי'. אם לא די בכך, מאחר והגר מקפיד לטבול מידי בוקר במקווה, דבר שאינו מתאפשר בין כותלי הכלא הצבאי - פתח בשביתת רעב החל מבוקר מעצרו הראשון.

"הנ"ל נעצר בגין השתמטות במשך שנים משירות צבאי עקב חוק שירות ביטחון" הגיבו הערב לראשונה בצה"ל לפניית 'בחדרי'. "צה"ל פועל על מנת להבטיח את שמירת אורח חייהם וזכויות החרדים בבתי הכלא, עקב סירובו של הכלוא ללבוש מדים ננקטו צעדים משמעתיים בעניינו". בעניין שביתת הרעב שפורסמה לראשונה ב'בחדרי' אומרים בצה"ל כי "החייל נבדק על בסיס יומי על ידי רופא לצורך מעקב במצבו רפואי".

כפי שדיווחנו ביום חמישי, מדובר באב לחמישה ילדים שנעצר בעבר כ'משתמט' והפעם נעצר כ'עריק' מזה כחמש שנים. הפרקליטות הצבאית ביקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים, לעומת זאת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר ביקש לשחררו למעצר פתוח בבסיס. בשלב זה הוא נותר במעצר לפחות עד מחר (ראשון) אז יתקיים דיון נוסף בעניינו בבית הדין הצבאי.
כלא צבאי שביתת רעב חסידות ויזניץ מרכז משפט צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד