י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשת הצוללות: עו"ד דוד שמרון ומקורב נוסף לנתניהו עוכבו לחקירה

בשלב זה לא ברור מהם החשדות נגד המקורב הנוסף לרה"מ, ששמו טרם נקשר לפרשה. בחקירתו הוא צפוי להישאל אם ידע על מעשיו של שמרון, החשוד בקבלת טובות הנאה תמורת קידום העסקה

עו"ד דוד שמרון. צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
עו"ד דוד שמרון. צילום: Tomer Neuberg/FLASH90



חוקרי יחידת להב 433 עיכבו הבוקר (ראשון) לחקירה, את עו"ד דוד שמרון ואדם נוסף המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרשת הצוללות. בשלב זה לא ברור מהן החשדות נגד האדם הנוסף, ששמו טרם נקשר לפרשה. בחקירתו ככל הנראה תיבחן מידת מעורבותו בפרשה והאם היה מודע למעשיו של שמרון, החשוד בקבלת טובות הנאה תמורת קידום העסקה.

פרשת הצוללות עוסקת בשתי עסקאות בין ישראל לחברה הגרמנית תיסנקרופ לרכישת שלוש צוללות וארבע ספינות טילים להגנה על אסדות הגז בעלות של קרוב לשני מיליארד יורו. בחודש יולי חתם המתווך בעסקה, מיקי גנור, על הסכם עד מדינה. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על עדותו. גנור נעצר בסבב הראשון של המעצרים בפרשה, במסגרתו נעצרו גם עו"ד שמרון והמשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר-יוסף.

לפני כחודשיים התרחש גל מעצרים שני בפרשה, שבמסגרתו נעצרו בין היתר יועץ התקשורת של שר האנרגיה יובל שטייניץ, רמי טייב, וראש הלשכה לשעבר של ראש הממשלה נתניהו דוד שרן, בחשד לקבלת שוחד. שרן אף שימש בעבר כראש לשכת שטייניץ. השר לשעבר ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג, ראש מספן המודיעין בחיל הים בעבר שי ברוש, יועץ התקשורת צחי ליבר ונתן מור בעל משרד יחסי ציבור, נעצרו גם כן באותו היום.
פרשת הצוללות דוד שמרון להב 433 תיסנקרופ טובות הנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד