ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הלוחם שנפרד מהכותל בנשיקה לאחר ששחרר אותו במלחמת ששת הימים // רוני תשובה-מרק

במשך מספר ימים ניסו לייצב אותו כדי שיוכל לעמוד בניתוח השבר. כל אותם ימים לא הפסיק לספר לילדיו כמה הוא שמח על הזכות שנפלה בחלקו, לסגור מעגל ולהגיע אל הכותל ששחרר כחייל. בתום אותם ימים ספורים הוא החזיר את נשמתו המופלאה לבוראו

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 - (למצולם אין קשר לכתבה)
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 - (למצולם אין קשר לכתבה)



ביום ו' חשוון תשע"ח, הגיע הלוחם הוותיק אל הכותל המערבי במסגרת טיול קשישים מרמת השרון. למרות הקושי הפיזי הוא התאמץ להגיע אל הכותל אותו שיחרר כחייל יחד עם הרב גורן זצ"ל. ברחבת הכותל הוא נפל ונחבל אך התעקש שלא להתפנות באמבולנס.

בכסא גלגלים הוא הגיע רועד מהתרגשות עד לכותל. אז עוד לא ידעו הסובבים אותו באילו כאבים הוא נלחם כדי לעמוד על רגליו, שבהמשך אובחן באחת מהן שבר בפרק הירך. הוא אחז באבנים הקדושות, נישקן בלהט והתפלל את תפילתו האישית אל היושב במרומים. רק אז הוא הסכים להתפנות בניידת לבית החולים שם אובחן השבר. במשך מספר ימים ניסו לייצב אותו כדי שיוכל לעמוד בניתוח השבר. כל אותם ימים לא הפסיק לספר לילדיו כמה הוא שמח על הזכות שנפלה בחלקו, לסגור מעגל ולהגיע אל הכותל ששחרר כחייל. בתום אותם ימים ספורים הוא החזיר את נשמתו המופלאה לבוראו. היה זה באותו שבוע בו הרמטכ"ל של אותה מלחמה, יצחק רבין הי"ד, נרצח על מזבח השלום ע"י בן עוולה.

לא בכדי זכה שבתאי סרור ז"ל לזכות המופלאה הזו. חייו של שבתאי הוקדשו לאהבת העם והארץ ולחסד ונתינה בלתי פוסקים. עת התקבלה הידיעה העצובה על מותו נגלו מקרים כה רבים של עזרה בסתר לנזקקים. על עזרתו שלו לאחרים מיעט לספר, אבל כמה אהב לספר על בנו שיבדל לחיים ארוכים וטובים. הבן שהיה איש צבא קבע נהג לעזוב את משפחתו בפסח וראש השנה כדי לארגן מחנה ליתומי צה"ל.

"לכם יש אבא כל השנה" היה אומר לילדיו שרצו את אבא בחג. "בפסח וראש השנה אני צריך להיות עם אלה שכל השנה אין להם יותר אבא". שבתאי היה דמות ומופת לנתינה ולאהבת הדת והמסורת. אם היה משהו שאהב לספר על עצמו היה זה על החלק היהודי הטהור: הקידוש, השבת, פרשת השבוע, החגים, אהבתו למשפחתו.

שבתאי סרור ז"ל נולד ב-1929 בביירות בירת לבנון. שבתאי שהשתייך למסגרת הספורט "מכבי" יצא בשנת 1945 לארץ ישראל יחד עם שלושים נערים ומדריכים כדי להשתתף במכבייה. הוא התאהב בארץ ישראל וזמן קצר לאחר חזרתו לביירות, יחד עם חבר כיתה ברח לארץ ישראל בדרך לא דרך. בהמשך שבתאי ז"ל היה פעיל למען עליית יהודי לבנון לישראל.

לאיש היקר והלוחם האמיץ הייתה אהבה גדולה לאדמת ארץ ישראל. שבתאי היה מחלוציה של החקלאות ברמת השרון. עד לשנים האחרונות היה במשך כארבעים שנה חבר בוועדה החקלאית של רמת השרון ועשר שנים מתנדב במשמר האזרחי שפעל בשדות העיר. בשנת 1998 קיבל את תואר יקיר חקלאי רמת השרון ובשנת 2007 את תואר יקיר רמת השרון. במסגרת פעילותו ההתנדבותית הרבה במרכז היום לקשיש, גם טיפח את גינת המרכז לרווחת הקשישים.

בימים הקשים העוברים על כולנו, ימים בהם אנו מנסים להכניס בני אדם להגדרות חד צדדיות ומתקשים לראות את השלם והכולל, השונה והמיוחד בכל אדם באשר הוא אדם, נדמה שחסרונו של שבתאי גדול עוד יותר. שבתאי היקר בדרך יהודית ייחודית ומופלאה ידע לשזור את הכל ביחד: אהבת המדינה במסירות נפש, אהבה עזה לאדמה הקדושה, אהבת החסד והנתינה לאחר ואהבה למסורת ולשורשים. האיש שאהב את ההיסטוריה הצבאית אהב עוד יותר לשמוע דבר תורה: פה היה מביא לי סיפורי צדיקים שליקט, פה חידוש מעניין על פרשת השבוע, פה ציטוט מרב גדול. הוא אף פעם לא חשב שאחת מאהבותיו עומדת בסתירה זו לזו. הכל היה כלול מבחינתו בלהיות יהודי אוהב יהודים.

תהי נשמתו צרורה בצרור החיים.
הכותל המערבי שבתאי סרור מלחמת ששת הימים חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד