י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לימוד תורה: כך ציינו היהודים 79 שנים לליל הבדולח

מרגש: במלאות 79 שנים לליל הבדולח – יהודי גרמניה בלימוד תורה, תחת הסיסמא: "ליל אור הבדולח"

לימוד תורה: כך ציינו היהודים 79 שנים לליל הבדולח



אמש( מוצ"ש) במלאות 79 שנים ל'ליל הבדולח' – הלילה הידוע לשמצה בשנת 1938 שבו בוצעו פוגרומים "ספונטניים" כנגד הקהילה היהודית בכל רחבי גרמניה, הלילה שנתן את האיתות הברור ביותר לגבי יחסו של הצורר היטלר והמפלגה הנאצית ל"בעיה היהודית", מתכנסים מאות יהודים, בערים המרכזיות בגרמניה, לאירוע ייחודי של לימוד תורה משותף, שכותרתו "ליל אור הבדולח".

את האירוע, שמתקיים השנה לראשונה, יזמו חברי 'איגוד הרבנים בגרמניה' והוא נועד לחזק את הזהות היהודית של אזרחים יהודים במדינה, וכן לתת מענה יהודי-רוחני הולם לאותו לילה שבו נחרבו ונפגעו מאות בתי הכנסת במדינה. בליל הבדולח נרצחו כ-1,400 יהודים ויותר מ-30,000 נכלאו.

הרבנים הגרמנים ערכו כאמור את האירוע אמש, מוצאי השבת – אור לט"ז במרחשוון(ה-4.11) - התאריך העברי שבו חל הלילה הזכור לשמצה.

הממשלה הגרמנית לעומת זאת תציין את יום הבדולח בשורת אירועים ביום חמישי הבא, התשעה בנובמבר, אז יחול יום השנה הלועזי של 'ליל הבדולח'.

ב'איגוד הרבנים גרמניה' מציינים כי ליל הבדולח מצויין על ידם מידי שנה, אך הפעם מדובר בקונספט ייחודי. לדבריהם, "ליל אור הבדולח" מעורר עניין רב בקהילה היהודית במדינה וכי לפי הערכתם, אמורים ליטול בו חלק מאות רבות של יהודים מכל רחבי המדינה. האירוע הזה מצטרף לשורת פעילות יהודית עניפה בחגי תשרי האחרונים – כקונטרה לכניסתה לבונסדאג של מפלגת 'אלטרנטיבה לגרמניה' הנגועה באנטישמיות, ובכלל זה שליחת רבנים שהגיעו במיוחד מהארץ ומחו"ל לטובת קיום תפילות החגים בערים נדחות, בהן קיימות קהילות קטנות ללא רב או בית כנסת קבוע.

לומדים בגרמניה אמש (באדיבות המצלם)











ליל הבדולח גרמניה לימוד איגוד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד