ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

16 שנה להסתלקותו: השיר ששרה אמו של מרן הרב שך זצ"ל • צפו

במלאות 16 שנים לפטירת הרב שך זצ"ל, מביא 'בחדרי חרדים' תיעוד משנת תש"נ, שם זועק הרב שך בימי מלחמת עיראק, שכלל ישראל אסור לו לסמוך על אמריקה שיכולה לשנות את דעתה בהינף רגע, ואין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים. וזאת על ידי חיזוק בשמירת התורה והמצוות

16 שנה להסתלקותו: השיר ששרה אמו של מרן הרב שך זצ"ל • צפו
מרן הגרא"מ שך זצ"ל צילום: שוקי לרר



בעולם היהודי מציינים היום (ראשון) ט"ז חשון 16 שנה להסתלקותו של מנהיג הציבור הליטאי בדור האחרון מרן הגראמ"מ שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי'.

מן המפורסמות הם משאותיו של מרן הרב שך בפתיחת ה'ירחי כלה' בישיבת פוניבז'.

לרגל היארצייט ה-16 מביא 'בחדרי חרדים', תיעוד משנת תש"נ מימי מלחמת עיראק - כוויית, שם זועק הרב שך על כך שכלל ישראל אין לו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, שאנו רואים זאת שאף אומה לא נחלצה (נכון לזמן אמירת השיחה) לעזרת מדינת כוויית אף שהיתה מדינה קטנה וחלשה מהמדינה הכובשת - עיראק.

הרב שך אמר, כי כלל ישראל, אסור לו לסמוך על אמריקה שיכולה לשנות את דעתה בהינף רגע, ואין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים. וזאת על ידי חיזוק בשמירת התורה והמצוות. בדבריו פונה הרב שך לבני הקיבוצים שלא ינתקו מורשת אבותיהם.

נקודה מרתקת בוידאו שם הרב שך (ביידיש) במהלך נאומו (בדקה 36:00) על שיר אותו היתה אמו מרת בת שבע ע"ה משוררת לבנה התינוק: "ילדי, מאחורי העגלה עומדת כבשה לבנה, הכבשה תלך לעשות סחורה, להביא לך צימוקים ושקדים, צימוקים ושקדים הם סחורה טובה, אבל התורה היא הסחורה הטובה ביותר, הצימוקים והשקדים אמנם מתוקים, אבל ללמוד תורה מתוק שבעתיים".
מרן הרב שך ירחי כלה שיר מלחמת עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד