ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליצמן נזעק ועצר את החוק נגד ישיבות הפלג

בניגוד לחבריו החרדים, השר ליצמן התנגד נחרצות להצעת החוק של 'ישראל ביתנו' שמבקשת לשלול תקציבים מישיבות הפלג • פרסום ראשון

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



הצעת החוק של 'ישראל ביתנו' שמבקשת לשלול תקציבים מישיבות שמסיתות נגד צה"ל כדוגמת ישיבות הפלג – נדחתה בשבועיים בוועדת השרים לעניני חקיקה, זאת בעקבות התנגדותו הנחרצת של שר הבריאות יעקב ליצמן, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ההצעה עלתה היום בוועדת השרים, וכמעט שהיא אושרה בוועדה. ברגע האחרון, נציגו של השר ליצמן נזעק ודרש מיו"ר הועדה שרת המשפטים איילת שקד לדחות את ההצעה לפחות בשבועיים ימים.

עוד נודע כי שקד טענה בדיון בוועדה כי הח"כים החרדים אמרו לה שהם בעד הצעת החוק, אולם כאמור ליצמן התנגד לה.

הצעת החוק מבקשת כאמור, לשלול תקציבים ותמיכות ממוסד תורני שבראשו עומד אחד שפרסם ביודעין קריאה פומבית להשתמט משירות או פרסם ביודעין קריאה פומבית להסית לרדיפה או אלימות, כנגד מי שמשרת בשירות.

בהצעת החוק נכתב כי "שר האוצר, בהסכמת שר המשפטים ובהתייעצות עם שר הביטחון ושר החינוך, רשאי להחליט: שמוסד תורני לא ייחשב כמוסד ציבור לפי סעיף זה לעניין קבלת תמיכה לפי סעיף תקציב, אם יותר מ-10% מתלמידי אותו מוסד לא התייצבו לרישום; תורני לא יקבל תמיכה, לפי סעיף תקציב, הניתנת בעד אותו תלמיד המוסד שלא התייצב לרישום".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בתקופה האחרונה הולכים וגוברים הקולות מצד העומדים בראש מוסדות תורניים נגד שירות בצה"ל. קולות אלה מצטרפים לתופעה חמורה של שנאה והסתה, אשר קיימת כבר לא מעט שנים במדינת ישראל, ושהמערכת מתקשה להתמודד עמה".

עוד נכתב כי "כיום חוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985, לא נותן מענה לאותם מקרים וכך ראשי מוסדות התורניים, חומקים מאחריות על דבריהם ומההשלכות האלימות של דבריהם.

"לפיכך, בהצעת חוק זו מוצע לקבוע כי שר האוצר, בהסכמת שר המשפטים ובהתייעצות עם שר הביטחון ושר החינוך, יהיה רשאי לשלול את התקציב לאותה שנה ממוסד ציבורי שהוא מוסד תורני שהעומד בראשו מסית נגד שירות צבאי, לאומי או אזרחי. עוד מוצע כי שר האוצר יהיה רשאי לשלול, באופן האמור, את התקציב לאותה שנה ממוסד ציבורי שיותר מ-10% מתלמידיו אינם מתייצבים לרישום לפי חוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו–1986 (להלן – חוק שירות ביטחון). נוסף על כך, מוצע ששר האוצר יהיה רשאי להפחית מהתקציב הניתן למוסד התורני בעד תלמיד שנמנע מלהתייצב לרישום לפי חוק שירות ביטחון, בשיעור התמיכה המשתלמת בעד אותו תלמיד לאותו מוסד", נכתב לסיום.
הפלג יעקב ליצמן הסתה צהל חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד