י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זה מה שאומרות עליכם כפות הרגליים

לכאורה הן עוד איבר בגוף - אך מבט עליהן יכול לספר על האדם כמעט כל דבר בחיים. כיצד יממש שאיפות, גם רוחניות, כיצד ייחלץ ממצבים שונים ועד כמה הוא נטוע במקומו. בואו לקרוא קצת על כפות הרגליים שלנו, כי הן מעידות עלינו המון

pixabay
pixabay



על מה מעידות כפות הרגליים שלנו? רוב בני האדם אינם מייחסים חשיבות רבה מדי לצורת כפות רגליהם. לא כי זה לא מעניין אותם, פשוט מי מגיע להשקיע זמן בכזה דבר? הרגליים מייצגות את בסיסו של האדם – מה שאכן הגיוני, כי הן נושאות את הגוף כולו. כפות הרגליים אף מסמלות את הדרך בה נאחז האדם באדמה, מראות לנו את הצורה שבה הוא מכריז על עמדתו וביחס לחברה ולסביבה בה הוא מתקיים - וכן על השטח בו הוא שולט.

כפות הרגליים מראות לנו את הדרך בה האדם הולך לקראת מטרותיו - גם ברוחניות. ובעיקר, הן מביאות לידי ביטוי את הדרך בה הוא צומח מתוך השורשים שלו. הרגליים מניעות את האדם במטרה להשיג את מטרותיו העתידיות ואת כיבושיו העתידיים. הן מבליטות עמדה תוקפנית, סגירות נפשית, דחייה מחברה, רצון להשתלב והתכנסות פנימה.

הצורה בה אנו עומדים על הרגליים, מהווה תשקיף של הצורה בה היינו רוצים לראות את עצמינו בעתיד ואיך אנחנו מתקדמים לכך.

אדם שנטוע בבטחה בתוך עולמו הפנימי, עמוד השדרה הנפשי שלו חזק ויציב - והוא בנוי על ערכים יציבים ומעשיים – וכן חי בשלום עם סביבתו - יציג בדרך כלל כף רגל שונה מאשר אדם בעל השקפות חמורות קיצוניות, שאינו מוכן להקשיב לדעות הגיוניות אחרות וגמישות יותר.

דרך כף הרגל אפשר לראות את המצב בכל הגוף כולו. את המצב הרגשי והפיזי (כפי שמזהים ברפלקסולוגיה למשל), ולכן הטיפול בכף רגל משול לטיפול באדם כולו. היציבות הפיזיולוגית שלנו קשורה עם היציבות הפסיכולוגית הרגשית שלנו – לא סתם נשים מעידות כי במצבים של חוזק נפשי הן מרגישות יותר יציבות בשיעורי פילאטיס לדוגמה.


מרכז הכובד של הגוף אמור להימצא מתחת לטבור. עקב שינויים ניווניים בתרבות והתייחסות שגויה לגוף, הרי שמרכז הכובד מוסט לאזורים אחרים כמו: בטן תחתונה, חזה, גב וכו'. דבר זה פוגע לא רק ברגליים - אלא בכל הגוף החל מהעצמות והשרירים הקשורים אליהם - כמו אגן ירכיים, בטן, גב תחתון, וכלה באיברים פנימיים כמו מערכות השתן, העיכול ועוד.

אחת הדרכים לבדיקת איזון ותפקוד תקין של מערכת התנועה - היא התבוננות ברגליים. כמובן שבתחילתו ובסופו של דבר יש בידינו האפשרות לשנות, לשפר ולחזק. טיפול בתנועות ארוכות ואיטיות מאפשר למטפל מקצועי להביא מרגוע ומרפא לכל גופו של המטופל תוך דקות ספורות ובלי הרבה מאמץ.

קישורים:
הצטרפו לקבוצת 'רק בריאות' בפייסבוק
כפות רגליים רפלקסולוגיה יציבה נכונה פילאטיס עמוד שדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד