י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למרות האיומים: חוק המרכולים של גפני נדחה

הצעת חוק המרכולים של ח"כ גפני נדחתה הבוקר בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת בשל חילוקי דעות בקואליציה •

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



למרות האיומים מכיוונן של המפלגות החרדיות, הצעת חוק המרכולים של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נדחתה הבוקר בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת בשל חילוקי דעות בקואליציה.

כזכור, הצעת החוק של גפני, מבקשת לתקן את החוק הקיים ולקבוע כי לא יהיה תוקף לחוק עזר שנחקק לאחר יום 1.1.2014 בעניין פתיחתם וסגירתם של חנויות, מוסדות ומקומות אחרים כמשמעותם בסעיפים אלה, בימי מנוחה, אלא אם כן אושר על ידי השר. המטרה של הצעת החוק: לבטל את החלטת בג"צ ולאסור פתיחת המרכולים.

גם הצעת חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר - נדחתה בעקבות חילוקי דעות בקואליציה והתנגדות המפלגות החרדיות.

בעקבות החלטת ועדת שרים לחקיקה שלא לקדם את החוקים להסדרת השבת, רועי לחמנוביץ מנכ"ל קואלציית שבת שוויון תקף היום בחריפות את הסיעות החרדיות והדתיות ואמר כי עם שובה של ועדת שרים לחקיקה לפעולה, משמעות בלימת החוקים להסדרת השבת כמוה כהוספת חתימתם של הפוליטיקאים הדתיים והחרדיים לפסיקת נאור.

לחמנוביץ אמר כי "המרכיב החרדי של הממשלה הניח הצעת חוק להסדרת השבת, עוד הונח חוק נוסף, ברוח אמנת "גביזון-מדן" שיתכן ומתאים למרכיב דתי אחר של הקואליציה. בתווך עומדת השבת יתומה. ידעו ח"כ לשחרר את חרצובות לשונן עם פסיקת נאור אך שהדבר מגיע למבחן המעשה קולם נדם".

עוד אמר כי "מה יהיה על שבת? מה יהיה על אלפים שנאלצים לעבוד בשבת בניגוד לרצונם? הח"כים מתייחסים לשבת כאבן שאין לה הופכין. לתלות את השיתוק המשילותי בהעדרות ראש הממשלה מהארץ הוא תירוץ עלוב. בשיחת טלפון פשוטה יכולים היו "מגיני השבת" להודיע לראש הממשלה: אין שבת -אין קואליציה. יכולים היו ושתקו. השבת נרמסת ואין מי שנלחם עבורה".
מרכולים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד