י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האברך ועלוול הגר שנעצר בשל עריקות ושבת רעב - שוחרר וקיבל פטור

בדיון שהסתיים בשעה האחרונה בבית הדין הצבאי, ועלוול הגר - חסיד ויז'ניץ-מרכז שנעצר בשבוע שעבר בנתב"ג בדרכו לשהות לצד רבו בטורנטו בגין עריקות של חמש שנים ושבת רעב בכלא - שוחרר לביתו עם פטור משירות צבאי, בשל נסיבות אישיות

האברך ועלוול הגר שנעצר בשל עריקות ושבת רעב - שוחרר וקיבל פטור
באדיבות המצלם





בדיון שהסתיים בדקות אלו בבית הדין הצבאי, ועלוול הגר שנכלא בשבוע שעבר על עריקות של חמש שנים, שוחרר לביתו עם פטור משירות צבאי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בתחילת שבוע שעבר נעצר זאב (ועלוול) הגר כבן 30, כאשר ניסה לטוס לרבו ויז'ניץ-מרכז השוהה בטורונטו, אולם הוא עוכב בביקורת הגבולות והועבר לכלא 4. היום (ראשון) פרקליטו עו"ד מנם שטאובר הצליח לשחררו לביתו עם פטור צבאי.

כפי שדיווחנו, עם הגעתו לכלא סירב הגר ללבוש מדים ונשלח לבידוד. אם לא די בכך, מאחר והגר מקפיד לטבול מידי בוקר במקווה, דבר שאינו מתאפשר בין כותלי הכלא הצבאי - פתח בשביתת רעב החל מבוקר מעצרו הראשון.

"הנ"ל נעצר בגין השתמטות במשך שנים משירות צבאי עקב חוק שירות ביטחון" הגיבו בצה"ל בסוף השבוע האחרון לפניית 'בחדרי'. "צה"ל פועל על מנת להבטיח את שמירת אורח חייהם וזכויות החרדים בבתי הכלא, עקב סירובו של הכלוא ללבוש מדים ננקטו צעדים משמעתיים בעניינו". בעניין שביתת הרעב שפורסמה לראשונה ב'בחדרי' אומרים בצה"ל כי "החייל נבדק על בסיס יומי על ידי רופא לצורך מעקב במצבו רפואי".

כפי שדיווחנו ביום חמישי האחרון, מדובר באב לחמישה ילדים שנעצר בעבר כ'משתמט' והפעם נעצר כ'עריק' מזה כחמש שנים. הפרקליטות הצבאית ביקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים, לעומת זאת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר ביקש לשחררו למעצר פתוח בבסיס. בדיון היום פרקליטו עו"ד שטאובר הצליח לשחררו ממעצר תוך השגת פטור משירות צבאי, בעקבות נסיבות אישיות וכן בשל טענה על קושי בהשגת ראיות.





זאב הגר שביתת רעב פטור צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד