י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חידושים אחרונים בענף הדקים

המתחם החיצוני של ביתך הינו למעשה הרחבה של הפנים, חודשים רבים מהשנה תוכלו להנות ממנו ובו בזמן לשדרג את ערך הבית ואת איכות החיים

חידושים אחרונים בענף הדקים
לא לגעת



התקנת דק במרפסת ביתכם תסייע לכם באופן מהיר בתרגום הנ"ל מתיאוריה למציאות. תוכלו להתאים את הדק לעיצוב ולסגנון האישי של כל אחד ואחת מכם בין אם אתם חובבי העיצוב בסגנון הכפרי או בסגנון מודרני ועכשווי. כמו כן ניתן להשתמש בקורות הדק כאלמנט עיצובי לחיפוי קירות, גדרות, מעקה או פינה צפה בחצר ביתכם.

באמצעות ההיצע הרחב ובאמצעות הפתרונות החדשניים הזמינים היום ניתן לעצב דק בעלויות המתאימות לכל אחד בהתאמה אישית, הן ברמת העיצוב והן ברמת התקציב.

בחירת סוג הדק

דק סינטטי

מגוון אפשרויות לבחירת סוג הדק עבור ביתכם, דק סינטטי נחשב בשנים האחרונות לאחת האפשרויות האהודות. כאשר קטגוריית הדק הסינטטי בפני עצמה תאתגר אתכם לא מעט בעת בחירת הדק הסינטטי המועדף.

הדק הסינטטי מגיע במבחר צבעים, פינישים, עיצובים ועוד. הרכב החומר של דק הסינטטי נע בין WPC שהינו תערובת עץ ופלסטיק לבין הרכב המבוסס על PVC (פלסטיק). כמו כן, ניתן להזמין דק סינטטי במגוון טקסטורות, החל מטקסטורה חלקה ועד טקסטורה הדומה למרקם העץ הטבעי.

היתרונות בבחירת דק סינטטי הינן רבות וכוללות תמיכה בסביבה ירוקה מאחר ודק סינטטי מיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה, הדק הסינטטי אינו דורש תחזוקה ובכך מהווה בחירה מועדפת לאלו המעדיפים לוותר על תחזוקה שנתית של הדק.

נדגיש כי גם בבחירת דק סינטטי יש להעמיק את ההבנה אודות סוגי הדקים הסינטטיים הקיימים, הטעות הפופולארית הינה בחירה מבוססת מחיר, כאשר בחירה מושכלת הינה בחירה המבוססת איכות, דק לבית הינו השקעה שאמורה לשמש את בעלי הנכס לטווח ארוך ובחירה בדק סינטטי באיכות ירודה בשל שיקולי מחיר עשויה להוות השקעה לא משתלמת כיוון שברוב המקרים דק סינטטי זול משמעו החלפת הדק בחלוף שנים בודדות.


דק מעץ טבעי

העץ הטבעי חזק ובעל תחושה נעימה ביותר למגע. אך מעצם היותו חומר טבעי הנתון לשינויי אקלים ומזג האוויר הוא דורש תחזוקה גבוהה בהשוואה לדק הסינטטי.

עצים טבעיים פופולאריים המשמשים לבניית דקים

- עץ איפאה גדל במרכז ובדרום אמריקה. נחשב כעץ חזק ביותר ללא גמישות כלל ולכן עמיד לנשיאת משקלים כבדים. עץ האיפאה מתאים לתנאי מזג האויר של ישראל, כמו כן עמיד בפני נזקים הנגרמים כתוצאה מפגיעות, חבטות, שריטות, משמש כחומר גלם ליצירת דקים ומתאים בעיקר למקומות החשופים לקרינת שמש ישירה ברוב שעות היום.

- עץ אורן משתייך למשפחת האורניים. נחשב לעץ רך, גמיש ונוח מאד לעבודה, הטקסטורה והרכות שלו מאפשרות משחק ופשטות בעבודה איתו. עץ האורן נחשב לא יקר, בהשוואה לעצים דומים אחרים בעיקר בזכות התפוצה הגבוהה שלו.

- עץ קומרו הינו חומר גלם לדק בעל טקסטורה של "עיניים" בדומה לעץ האורן, ונחשב לעץ חזק ועמיד. עץ הקומרו משרה תחושת חמימות כפרית, הוא דומה לעץ האיפאה ובעקבות כך נהיה גם הוא מבוקש מאוד במהלך השנים. בנוסף הקומרו נחשב לחומר גלם לא זול יחסית.

- עץ הבמבוק הוא עץ חזק וגמיש. בניית דק מעץ הבמבוק צוברת יותר ויותר פופולאריות בשנים האחרונות בעיקר מפני שהבמבוק נחשב לעץ ידידותי לסביבה. עץ הבמבוק מציע מרקם עץ מיוחד ונחשב לעץ העמיד לשינויי מזג האוויר.

ללא ספק אין תחליף למראה הטבעי המקסים של העץ, אך עם זאת חשוב לזכור כי העץ הטבעי דורש תחזוקה שוטפת הכוללת שימון, ניקוי, צביעה וציפוי בשכבות הגנה מפני מזיקים וכדומה.

טכנולוגיות חדשניות בענף הדקים

וכעת לאחר שקיבלתם תמונה כללית אודות סוגי הדקים הפופולאריים בשוק, זה הזמן לחשוף אתכם לקידמה בענף הדקים שנחלה הצלחה ענקית ברחבי העולם כולו והגיעה לשמחתנו גם לישראל.
מדובר בפטנטים מהפכניים שפותחו ובאים לידי ביטוי בטכנולוגיות חדישות להתקנת דקים. כעת נפרט.

אקסטרפארק, מותג הדקים העולמי הביא עימו בשורה משמחת לענף הדקים ופתר בעיות אקוטיות שבעלי נכסים אשר התקינו דקים נתקלו בהם באופן עקבי, כך לדוגמה:

1. תשתית דק לא איכותית שגרמה לכך שבעלי נכסים נאלצו להחליף את הדק כעבור מספר שנים עקב ריקבון התשתית, מיותר לציין כי לריקבון יש השלכות בריאותיות נוספות מעבר להשקעה הכספית של החלפת הדק.

2. נגישות לתשתית – התקנות הדקים מבוססות ברגים הפכו את הנגישות לתשתית כמעט בלתי אפשרית, כך שאובדן חפצים יקרי ערך הפך להיות עניין של שגרה, כעת עם הטכנולוגיות המתקדמות ניתן להסיר את הקורות באופן קל ופשוט ולאתר את החפצים שנפלו בין קורות הדק.

3. מרווחים אחידים בין הקורות – תופעת התרחבות והתכווצות הקורות גרמה לכך שהליכה עם נעלי עקב בסביבת הדק הפכה לבלתי אפשרית, הטכנולוגיה המתקדמת של אקסטרפארק מבטיחה מינימום מרווחים המאפשרים הליכה בטוחה על הדק גם עם נעלי עקב!

4. הפטנט החדשני של אקסטרפארק מציע התקנה פשוטה ואפשרות שינוע הדק ממקום למקום, ההשלכה של יתרון מהווה חסכון כלכלי לטווח הארוך.


לסיכום:

רכישת דק לבית עשויה להיות החלטה פשוטה כאשר מבינים את כל האספקטים השונים לעומק ולכן אנו ממליצים לכם לחקור ולהבין את סוגי הדקים השונים, סוגי ההתקנות הזמינות וההשלכה של בחירתכם בכל שיטת התקנה. לא בכדי נאמר כי ידע הוא כוח, אז המשיכו קריאה נוספת אודות שיטות מתקדמות להתקנת דק סינטטי או דק מעץ.
דק סינטטי דק מעץ חידושים בענק הדקים אקסטרפארק כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד