כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שבוע אחרי שנמלט: מנהיג קטלוניה המודח הסגיר עצמו למשטרה

לאחר שנמלט בסוף השבוע שעבר עם חבריו לבריסל, וממשלת ספרד הוציאה צו מעצר נגדו - הסגיר את עצמו היום נשיא קטלוניה המודח למשטרת בלגיה. יחד עמו הסגירו עצמם גם ארבעת חבריו • פודג'מון הודיע כי ישתף פעולה עם הרשויות בבלגיה

פודג'מון על רקע ההפגנות בקטלוניה
פודג'מון על רקע ההפגנות בקטלוניה



לאחר שנמלט בשבוע שעבר עם חבריו לבריסל - הסגיר את עצמו היום נשיא קטלוניה המודח למשטרת בלגיה.

"קרלוס פודג'מון וארבעה מקורבים נוספים הסגירו את עצמם למשטרה הבלגית" כך נמסר מהשלטונות בבריסל, בעקבות הוצאת צו מעצר של ממשלת ספרד נגד פודג'מון.

פודג'מון היה מבוקש על ידי הממשלה במדריד על משאל העם שערך במחוז הקטלוני לפני כחודש, שבו נשאלו תושבי המחוז "האם הם בעד או נגד היפרדות מספרד". פודג'מון הודיע כי ישתף פעולה עם הרשויות בבלגיה.

כזכור בתאריך ה-1 לאוקטובר נערך משאל העם בקטלוניה שבו השתתפו 5 מיליון איש. ממשלת ספרד שהתנגדה למשאל ניסתה למנוע אותו בכח, ו-844 בני אדם נפצעו במהלך עימותים קשים בין כוחות המשטרה למצביעים. היא סגרה אולמות הצבעה והחרימה קלפיות. במהלך הניסיון למנוע את ההצבעה, 12 שוטרים נפצעו, השוטרים הספרדים עשו שימוש באלות, וירו כדורי גומי וגז מדמיע. כך גם פרצו למחשבים ועצרו את ההצבעה, שהתקיימה בסופו של דבר.

לאחר המשאל, הנשיא הקטלאני המודח וארבעה חברים מממשלתו הבדלנית שנמלטו לבריסל, הודיעו על היפרדות מהממשלה בספרד, מה שגרם לספרדים לפרק את הממשלה בקטלוניה ולהוציא צו מעצר נגד נשיא קטלוניה קרלוס פודג'מון.

ב-21 לדצמבר "מפלגת ההתכנסות הדמוקרטית של קטלוניה" של הנשיא המודח פודג'מון הודיעה היום שהנשיא הקטלאני המודח הוא יהיה זה שיעמוד בראש הרשימה שלה בבחירות, "אנחנו רוצים שהנשיא פוג'דמון יוביל אותנו" נמסר מהמפלגה.
קרלס פודג'מון קטלוניה הימלטות הסגרה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד