כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החרדים שהסיעו את נתניהו בלונדון והאיום שמנע חילול שבת • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינחת הערב בישראל מביקור בלונדון. מאחורי הביקור שהחל ביום רביעי והסתיים היום, מסתתר קשר חרדי חסידי, שכמעט וגרר לסערה רבתי • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור הבלעדי בפרסום ראשון • וגם: תיעוד משיירת נתניהו

ראש הממשלה במטוס, צילום: פלאש 90
ראש הממשלה במטוס, צילום: פלאש 90



לרגל ציון 100 שנים להצהרת בלפור נפגש נתניהו עם ראשת הממשלה תרזה מיי ועם שורה של בכירים בריטיים. אולם, מאחורי הביקור שהחל ביום רביעי והסתיים היום, מסתתר סיפור מעניין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שהסיע את פמליית ראש הממשלה נתניהו, בכל שהותה בלונדון, היא חברת ההסעות החרדית 'דרכי נועם' שנהגיה חרדים חסידים המתגוררים בשכונת סטמפורד- היל הלונדונית.

בעליה של חברת ההסעות הוא הרב רפאל גודלבסקי, המשמש כרבה של קהילת 'עדת ישראל' אדג'וור בלונדון. הרב גודלבסקי רכש את החברה לפני שמונה שנים, הוא נודע כמקורב לגדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי והוא אחיו של הרב אליהו גודלבסקי ממשפיעי ברסלב.

אין זו הפעם הראשונה שחברת ההסעות החרדית 'דרכי נועם' מלווה את פמליית ראש הממשלה הישראלי כשהוא מגיע לביקור בלונדון. קרוב לשבע שנים בכל ביקור – היא זו שמסיעה את הפמליה ממקום למקום, הסיבה: לנהגי החברה יש תעודות זהות ישראליות. כמו תמיד – גם בביקור הנוכחי היא לוותה את הפמליה, אלא שהפעם התרחשה דרמה שכמעט גררה סערה רבתי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלכתחילה, שגרירות ישראל בלונדון פנתה לחברת ההסעות החרדית והזמינה את שירותיה מהראשון לחודש ועד החמישי - היום, כולל יום שישי ושבת. בעל החברה הרב גודלבסקי נזעק והשיב לנציג השגרירות כי הוא אינו מוכן לתת כלל שירות וכי המיניבוסים שברשותו לא יעבדו חלילה ביום השבת, "אני לא מוכן לקחת ממכם אפילו שקל אחד", אמר.

בנוסף, הרב גודלבסקי הזהיר את שגרירות ישראל בלונדון כי באם יתקיים חילול שבת בעת ביקורו של ראש הממשלה – הרי שהוא ירעיש עולמות ויפנה בנושא לרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ויבקש ממנו להתערב.

בעקבות כך, השגרירות הישראלית התקפלה והושג מתווה מוסכם בינה לבין הרב גודלבסקי: החברה החרדית לא תעבוד בשבת, ולרשות הפמליה יעמדו שני מיניבוסים שלא יהיה בהם שימוש, אלא לצורך, כשהנהגים יהיו מקומיים - לא יהודיים.

כאמור, חברת ההסעות החרדית ליוותה את ביקור ראש הממשלה בלונדון והסיעה את הפמליה של נתניהו ושל השרה מירי רגב שהצטרפה אליו. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידיאו בלעדי מהגעת הפמליה לשדה התעופה בלונדון, זמן קצר לפני ההמראה חזרה לישראל, כשה'גורילות' הלונדוניות מלוות את נתניהו ואת השיירה כולה.

לונדון בנימין נתניהו דרכי נועם חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד