כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הפרוטוקול של הזקנה מהרצליה

הדיקטטורים הגדולים ביותר שיחקו משחקי דמוקרטיה בנתיניהם. כי הם ״ידעו״ והחליטו מה טוב להם. גם ח"כ יעל גרמן יודעת

הפרוטוקול של הזקנה מהרצליה
עו"ד יצחק שיינפלד



אירועי ״שבתרבות״ כבר מזמן לא עוסקים בתרבות. יושבי הספסלים האחורים ומחפשי כותרות מקצועיים, מנסים לכתור כותרת כדי להגיע לעמודי החדשות. ככל שהאמירה יותר פרובוקטיבית סיכוייה משופרים.

ח״כ יעל גרמן מסיעת יש-עתיד לשעבר ראש עירית הרצליה, חיפשה כותרת בכל מחיר. לאחר שסיפחה עצמה למחנה המוטרדות! מי שלא - לא אין, הגיעה לחרדים. ״החרדים, במיוחד אגודת ישראל ומי שעומד בראשה הם למעשה מחשקים את הממשלה, אין היום באמת דמוקרטיה, באים ואומרים דמוקרטיה זה רצון העם - רצון הרוב, רצון הרוב בחר בליכוד אבל מי שקובע איזה חוקים יעברו במדינת ישראל זה לא הליכוד זה אגודת ישראל".

הפרטים צפויים ובנאליים. גם הסיומת, "אבל "כשנרכיב את הממשלה אני חושבת שצריך לקרוא להם. הם חלק מהעם וצריכים לייצג אותו אך עם אבל משמעותי, בלי וטו על חוקים אחרים אבל כן מתן חופש הצבעה מטעמי מצפון וכך נוכל לקיים דמוקרטיה. ברוח האמרה ״כשצריך את התלוי מורידים אותו מהעץ״.

הגברת גרמן ״יודעת״. היא יודעת מה העם רוצה, היא יודעת מה העם צריך, היא יודעת מה טוב לעם, היא גם יודעת מה זה ומתי זה דמוקרטיה.

בהבל פיה היא מחליטה באם יש דמוקרטיה בישראל או לא! הכה-האשם את החרדים, תמיד זה נשמע טוב ומקבל כותרת. ה״רבנית״ יעל גורמן תפסוק בהלכות דמוקרטיה. מתי יש ולמי אין. לפיד כשר חינוך ״גזל״ את כבשת הרש של החינוך החרדי, בנים ובנות. זו הייתה דמוקרטיה לתפארת. המגזר החרדי לדורותיו וגם היום, מקופח במבנים לבתי ספר וגני ילדים, זה דמוקרטיה. מיליארדים מוקצים לתרבות, תיאטרון, קידום הספורט, קולנוע שונא ציון ומוציא דיבת בניה, הציבור החרדי לא שותף בזה בשבריר אחוז. זו דמוקרטיה לדוגמה. אין ליעל גרמן בעייה עם השותפות הקואליציוניות האחרות של נתניהו. לא דרישות הימין ולא ״כחלון״ שמחזיק את צינור החמצן לבג״צ, שמחזיק את ממשלת נתניהו בגרון.

שלטון יחיד של ״אושיה״ שברצונו ממנה וברצונו מדיח, ברצונו מקרב וברצונו מסלק, זו דמוקרטיה במיטבה. בכנסת הם מכונים סיעת הגמדים. הבעייה שיאיר לפיד עוד לא הצטייר כענק! מי את יעל גרמן? מי בחר וביכר אותך לתפקידך? 100 אנשים הטריחו עצמם לבזבז יום עבודה ולבחור אותך לתפקיד הנוכחי? מינוי אישי של הבוס! שלא מעמיד את נציגי מפלגתו לבחירה, ולו ״בכאילו״, זו המומחית לדמוקרטיה ח״כ יעל גרמן.

הדיקטטורים הגדולים ביותר שיחקו משחקי דמוקרטיה בנתיניהם. כי הם ״ידעו״ והחליטו מה טוב להם. ברוסיה של סטאלין היו בחירות. ברית המועצות הייתה דמוקרטיה סוציאלית של הפרולטריון, גם באיראן יש בחירות דמוקרטיות, רק שם קובעים מראש מי יכול להתמודד. גם סין סוג של דמוקרטיה עממית. הנשיא שי ג'ינפינג נבחר לאחרונה למשך כל ימי חייו, כנראה הוא למד דמוקרטיה מיאיר לפיד.

דמוקרטיה זה שלטון העם. שלטון הרוב, לא כי זו שיטה מוצלחת אבסולוטית. רק כי זו השיטה הכי טובה בין שלל האופציות הקיימות. בכנסת שבה הסיעה הגדולה ביותר הינה 25 אחוז מהבית! קשה לדבר ולדעת על דעת הרוב. רוב חברי הקואליציה הנוכחית וח״כ בודדים מהאופוזיציה מאמינים ששרידי הסטטוס-קוו ההיסטורי, זה הדבר שמחזיק אותנו כעם אחד.

יהדות התורה-אגודת ישראל הינה שותפה קואליציונית נאמנה. בקדנציות האחרונות היא בלעה הרבה צפרדעים, כולן לא כשרות, כולן מכאיבות, כולן פוגעניות, ועדיין משיקוליה נשארת שותפה תומכת, גם כי הברירה זה גרמן וחבריה. כשתפנימו אולי תשכילו להגיע לשלטון.

חייבים לשמור על המכנה המשותף המועט שמחזיק אותנו פה בארץ, כי אחרת אין לנו זכות על הארץ. בלי שבת, בלי כשרות בסיסית, עם ברית זוגיות ופונדקאות לכל דורש, אין זהות. בלי זהות יהודית מינימאלית למה אנחנו פה? במר״צ ויתרו גם על הציונות. יש-עתיד בינתיים מוותרים על היהדות. לצורכי קואליציה הם לא יוותרו על החרדים.



גרומן דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד