י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חוקרים פרטיים עקבו אחרי הזוג נתניהו: "שעות תצפית ארוכות"

האמנם? העולה מעדויות בהליך פלילי המתנהל בבית משפט בת"א, חוקרים פרטיים עקבו אחרי בנימין ושרה נתניהו • לפי הנטען, מפלגת 'קדימה' היא זו ששכרה אותם • "הייתה פגישה בין החוקר לבין האנשים של ציפי שבה סוכם על המעקבים" ואיפה השב"כ

נתניהו בדרכו לטיסה. צילום: פלאש 90
נתניהו בדרכו לטיסה. צילום: פלאש 90



חוקרים פרטיים עקבו אחר נתניהו ואשתו? עפ"י עדות במשטרה, עת היה נתניהו מועמד מוביל לראשות הממשלה, בשנת 2009, הועסקו על ידי מפלגת 'קדימה' 5 חוקרים פרטיים; מתוך העדות: החוקרים תיעדו את נתניהו והקליטו את שרה בלי שהשב"כ יבחין בכך. כך דווח אמש (ראשון) במהדורה המרכזית של 'חדשות 2'.

לדברי הפרשן הפוליטי של 'חדשות 2' עמית סגל, שחשף זאת, הדיווח בעצם מאשר ומוסיף פרטים רבים לתחקיר שפרסם הערוץ בשנת 2012.

סגל דיווח כי עדויות העולות מהליך פלילי שמתנהל בביהמ"ש בתל אביב חושפות כיצד בבחירות 2009, בין ציפי לבני ובנימין נתניהו, שכרו אנשי לבני חוקרים פרטיים על מועמד 'הליכוד' לראשות הממשלה ורעייתו.

בעדותו של החוקר הפרטי רפי חאמי, העומד בראש משרד החקירות חר"ש אמר: "אני זוכר מפגש אחד וודאי בבית מפלגת 'קדימה' ברחוב גיסין בפתח תקווה, אם אני לא טועה בחדר של ציפי לבני".

גם מנכ"ל המפלגה דאז משה שחורי אישר בשבוע שעבר בעדות בבית משפט: "הייתה פגישה בין החוקר לבין האנשים של ציפי שבה סוכם על המעקבים" (אחר נתניהו).

החוקר הפרטי חאמי הוסיף בעדותו: "אייל ארד פנה אליי בקשר לעבודה של תצפית במלון קראון פלאז'ה בתל אביב, בו שהה ביבי נתניהו. בהמשך נפגשתי עם ארד, שתי פגישות. האחת במטה הבחירות של המפלגה בתל אביב והשנייה בבית קפה בסמוך לרחוב ארלוזורוב. ארד פירט בפני כאמור את דרישת העבודה הנ"ל ודיבר איתי גם על המחיר. דיברנו על שבוע עבודה, ההערכה שלי הייתה סך של 70-80 אלף ₪, משהו כמו 10,000 ₪ ליום עבודה".

על פי התמלול ב'חדשות 2', החוקר בתיק שאל את חאמי: "מדבריך עולה שאייל ארד הוא זה שמסר לך את מתווה העבודה ומפלגת קדימה שילמה את התשלום?".

חאמי השיב: "כן, אייל ארד הוצג כיועץ ומי שמנהל את מסע הבחירות. אני רוצה לציין שמי שטיפל ואמר מה צריך לעשות בפעולת התצפית הוא איל ארד".

הפרקליטות השחירה פרטים רבים מהעדות, אבל ל'חדשות 2' נודע כי היה זה מעקב בהיקף גדול. חאמי צירף אליו עוד ארבעה חוקרים שמתחזים לזוגות שיושבים בלובי ומתעדים בסתר את נתניהו. מטרת המעקב לפי העדות: הקלטה ותיעוד של פגישות של נתניהו ורעייתו עם שני אנשי עסקים מוכרים, אחד מיליארדר ואחד שאז עוד היה מקורב לזוג ומאז חצה את הקווים, כל זאת כדי להשיג מידע מביך על מועמד 'הליכוד' לראשות הממשלה.

"ביום 25.12.08 התמקמתי יחד עם עובדים שלי במלון קראון פלאז'ה בלובי המלון. במהלך היום ביצענו שעות תצפית ארוכות. לעיתים יצאנו לתצפית בנקודות סמוכות. למיטב זכרוני דיווחתי לאיל ארד" נאמר בעדות במשטרה.

החוקרים חוזרים הביתה עם תיעוד של פגישות ושיחות של נתניהו עם אנשי העסקים, ומדובבים שיחה של שרה על ידי אחד החוקרים. האירוע הזה חמור לא רק ציבורית אלא גם אבטחתית: נתניהו הוא מאובטח שב"כ כיושב ראש האופוזיציה, ובכל זאת איש לא שם לב לגורמים שקרבים אל נתניהו עד כדי מרחק הקלטה.

איל ארד שעל פי הנטען העסיק את החוקרים הפרטיים, מסר בתגובה ל'חדשות 2': "איני מכיר אדם בשם רפי חמי, מעולם לא הזמנתי ממנו עבודה, ומעולם לא הזמנתי או הפעלתי או הייתי קשור, לחוקר פרטי במהלך מערכת בחירות, לא ב-2009 ולא בשום מערכת בחירות אחרת, ולא דווחתי או קיבלתי מידע מחוקר פרטי. כל מי שקושר אותי לכך עושה מעשה בועז הרפז, כלומר משקר ונתלה בשמי כדי לחפות על מעשיו הנלוזים".
תצפית חוקרים פרטיים מעקב בנימין ושרה נתניהו חדשות 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד