י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדית בת ה-8 שחילצה מטיילת בהרי נפאל

בני הזוג חזקי וחני ליפשיץ, שליחי חב"ד בקטמנדו, הפכו לכתובת קבועה לתיירים הישראלים שנקלעים למצוקה בנפאל • עכשיו הבת רבקי, רק בת 8, נכנסה לעסק המשפחתי והגשימה חלום כשהצטרפה למסוק שהחזיר מהרי האנאפורנה המושלגים תרמילאית שסבלה ממחלת גבהים - כך מדווח הבוקר איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'

חילוץ בשלג. צילום: רויטרס
חילוץ בשלג. צילום: רויטרס



תרמילאים ישראלים רבים שמגיעים לקטמנדו מכירים את שליחי חב"ד חזקי ליפשיץ ואשתו חני, בבירת נפאל. זה כבר הפך לשגרה אצל המטיילים - לפני שהם יוצאים לטרקים בהרי ההימלאיה הם עוברים דרך בית חב"ד, שוכרים מכשיר איתור לווייני, מקבלים הדרכה וארוחה חמה ויוצאים לדרך, בידיעה שאם ייקלעו לצרה: חזקי וחני ידאגו לחלץ אותם. עכשיו העסק המשפחתי מקבל חיזוק מפתיע.

בני הזוג מתאמים את מבצעי החילוץ של התיירים הישראלים בנפאל, אם בגלל כוויות קור, מחלת גבהים, תשישות או תרמילאים שאיבדו את הדרך. מסוק עולה להימלאיה, מוריד את התרמילאים במקום מבטחים ומפנה אותם לבית־חולים בקטמנדו. בדרך כלל חזקי או אשתו חני עולים על המסוק עם המחלצים, אבל אתמול (ראשון) עלתה על המסוק, הדור הבא: הבת רבקי בת ה־8, שכבר זמן רב מבקשת מהוריה להגשים חלום ולהצטרף לחילוץ בהרים — והפכה למחלצת הצעירה ביותר בעולם.

"רבקי קרויה על שמה של רבקי הולצברג ז"ל, שהייתה החברה הכי טובה שלי ונרצחה על ידי מחבלים בבית חב"ד במומבאי ב־2008", מספרת האם חני לאיתמר אייכנר מ'ידיעות אחרונות'. "כשהייתי בהיריון, עשיתי את שיחת הטלפון האחרונה עם רבקי הולצברג והיא הבטיחה שתגיע ללידה שלי. שעתיים לאחר מכן המחבלים נכנסו לבית חב"ד והיא נרצחה. חצי שנה אחר כך, כשהתינוקת נולדה, היה ברור שאקרא לה רבקי. היא מזכירה אותה במסירות שלה, בחסד ובחיוך, כאילו שהנשמה שלה נכנסה בה. כל מה שאפשר לעזור — היא ישר קופצת ומציעה".

רבקי ראתה את הוריה מסייעים למטיילים רבים שנקלעו למצוקה, והחליטה שגם היא רוצה לקחת חלק במצווה. "היא אמרה לנו 'למה רק את ואבא יכולים ללכת לחלץ? גם אני יכולה לעזור. אם מטיילת מקיאה אני אחזיק לה את היד. אם מישהי לא מרגישה טוב אני אטפל בה'. אני לא יודעת מה קרה לי, אבל אמרתי כן".

וכך יצאה רבקי, תלמידת כיתה ג', ביחד עם המורה שלה רחל, להרי האנאפורנה כדי לחלץ את ירדן, מטיילת ישראלית שחלתה במחלת גבהים ושידרה אות מצוקה. רבקי בת ה-8 ומורתה רחל טסו במסוק, אספו את ירדן מהשטח ולא עזבו אותה עד שווידאו שהיא מקבלת את הטיפול הרפואי הראוי בבית־החולים בקטמנדו. "רבקי לא עזבה את הבחורה עד שראתה שהיא בסדר", סיפרה האם הגאה חני.

ועכשיו, אחרי מבצע החילוץ המוצלח הראשון של רבקי, לאמא יהיה הרבה יותר קשה להגיד לא. "תמיד רציתי כמו ההורים שלי ללכת להרים ולטוס במסוק ולעזור לאנשים, ופעם אחת אמא שלי הסכימה", סיכמה רבקי הנרגשת את החוויה. "היה ממש יפה. חילצנו מישהי שהיה לה קשה להמשיך ונסענו איתה לבית־החולים".
חזזקי וחני ליפשיץ שליח חבד רבקי ליפשיץ חילוץ בית חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד