י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סקירת מוצר: מקרן מומלץ MX604 BENQ

שנת 2018 בפתח, ואנו רוצים להציג לכם את המקרן המומלץ ל-2018. לאחר בדיקה ושימוש לא מועט קיבלנו מוצר מוגמר ואיכותי מבית Benq

סקירת מוצר: מקרן מומלץ MX604 BENQ
לא לגעת



היום נדבר על MX604 מקרן DLP של BENQ שהיא חברה ידועה ומוכרת בכל העולם, ולא פעם הגיע לידנו מקרן של BENQ והופתענו מטיב התוצאות , נקווה שכך יהיה גם בנוגע למקרן זה.
לסדרת ה-MX ישנם כמה יתרונות חשובים, כמובן שתלוי באופי ההקרנה ותוכנה, היתרונות המוכרים הם רמת תאורה גבוהה ,חדות וניגודיות גבוהה מאוד ,וחיסכון בחיי נורה באופן משמעותי.
במקרן זה מדובר על 3600 אנסי לומנס שזהו מספר גבוה לכל הדעות ומאפשר לנו לצפות באופן חד וברור גם בחללים ומקומות בעלי תאורה חלקית ואף יותר.

חשוב לציין כי במהלך הסקירה ההקרנה בוצעה על מסך למקרן חשמלי בגוגל 244 ס"מ בפורמט רחב מתוצרת Jeason Screen. כמו כן נדגיש, כי בשביל להגיע לרמת הקרנה גבוהה מומלץ להקרין על מסך מקרן ייעודי, ולא סתם כך על קיר...

על חשיבות אודות הקרנה ע"ג מסך הקרנה ניתן לקרוא כתבות וסקירות בחיפוש קל בגוגל.
בעניין החדות גם כן מדובר במספר גבוה במיוחד 1:20,000 נראה איך הוא מתרגם לביצועים בפועל, הרזולוציה הטבעית היא 1024*768 אך ניתן לדחוס אותה לרמה גבוהה יותר לפי הצורך.





יתרון נוסף שאנו רואים שנמצא במקרן זה הוא חיבור MHL שמאפשר לנו לחבר למקרן באופן פשוט וקל מכשיר ANDROID באמצעות דונגל או כבל ייעודי.

הדבר האחרון שנדבר עליו בהקדמה הוא חיי הנורה, בניגוד למקרנים ממוצעים, מקרן זה הוא בעל מנגנון חדשני לחסכון בחיי הנורה ,ואורך חייה יכול להתארך עד כדי 15000 שעות שהן שוות ערך ל-5 שעות עבודה כל יום רצוף במשך 9 שנים!!!

מה עוד שמקרן זה מגיע עם אפשרות הרחבת האחריות ל3 שנים גם על הנורה עצמה, דבר שאינו קיים באף חברת מקרנים אחרת בארץ.



קדימה לעבודה

כמו במקרני BENQ אחרים מסדרת MX המצוינת גם כאן מצורפים למקרן חוברת הפעלה ,שלט רחוק , כבל VGA,כבל חשמל, דיסק עם תכנת BENQ , וכמובן אחריות רשמית שצריך למלא ולשלוח! כל הדברים הנדרשים.

כשמוציאים את המקרן מן האריזה מיד שמים לב לקווים המוכרים משאר מקרני BENQ MX האחרים, הצבע הוא לבן נקי בפאה העליונה נמצאים כפתורי השליטה שלנו כפתור הדלקה\כיבוי, כפתור שינה ,כפתור חסכון בסוללה SMART ECO, העיגול לכיוון KEYSTONE וכו.. על כל כפתור מצוין תפקידו.

בפן הקדמי של המקרן נמצאת הנורה שלנו ומקיפים אותה שתי החוגות שלנו של ZOOM ו FOCUS ,כל אחת מהן ניתנת לכיוון במטרה להגיע לתמונה אופטימלית וחדה לפי מרחק ההקרנה שלנו.
מאחור כמובן נמצאים כל החיבורים, HDMI ,MHL, AUDIO IN\OUT, VGA*2, MONITOR OUT ,S-VIDEO,RCA-V ,USB 2.0 +USB (POWER).

באמצעות כל החיבורים הללו אנו מכסים כמעט את כל אפשרויות החיבור הקיימות , נרחיב על המעניינים יותר בהמשך, פיצ'ר נוסף של מקרן זה הוא תוספת של חיבור USB רגיל לPOWER בניגוד לשאר מקרנים אלה שכוללים רק USB 2.0

בחלק התחתון של המקרן נמצאים כמובן מאווררים וכניסות לברגים לשם תלייה על הקיר עם מתקן תלייה למקרן, הדבר היחיד שנותר כרגע הוא לחבר את הMX604 לחשמל ולהתחיל להקרין!

נתונים טכניים

סוג נורה - DLP

רזולוציה מקסימלית- 1080*1920

תמיכה בקידוד וידאו: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p

יחס תמונה 16/9 או 3\4 ( 5 מצבים שונים ניתנים לבחירה)

תאורה: 3600 ANSI LUMENS

ניגודיות 1:20000

חיי נורה: עד 15000 שעות!!!



ביצועים ורשמים

כמו בשאר המקרנים , את הביצועים הטובים ביותר נקבל באמצעות מסך למקרן האפשרויות היום הן רבות אך אני ממליץ על מסך עם צפיפות חומרים גבוהה ורמת החזר אור גבוהה בהתאם.
לאחר שחיברנו את המקרן לחשמל ניתן לנורה 2 דקות כדי להגיע לעוצמת ההארה המקסימלית, ואז נחבר אליו מחשב בחיבור הHDMI , מיד לאחר מכן נפתח את מסך ההקרנה, והדבר הראשון שהקרנתי היה סרטון YOUTUBE באיכות גבוהה, הצבעים היו מציאותיים מאוד כיאה למקרן DLP ברמה כזו, הרזולוציה הטבעית נדחסה ל720P והביצועים היו מרהיבים.

השחור הוא הצבע שקשה ביותר למקרנים להקרין באופן מוצלח, כאן זהו לא המקרה, השחור אטום מאוד ולא נבלע בכלל, ושאר הצבעים הכהים והבהירים כאחד מוקרנים בצורה מצוינת, ונאמנה מאוד למקור.
לאחר מכן הקרנו מצגת בעלת גרפים וטקסטים רבים, תכנים שמקרן זה אמור להקרין באופן אידאלי, וכאן הניגודיות הגבוהה נכנסה לפעולה, כל הטקסטים היו ברורים וחדים מאוד והיו קלים לקריאה והבנה גם מצדו הרחוק ביותר של החלל\חדר.
ביחד עם זאת הדבר שהרשים אותי יותר מכל במקרן זה היא עוצמת ההארה 3600 אנסי לומנס וכשמשווים למקרנים אחרים בעלי עוצמת תאורה קרובה או שווה לזו של חברות אחרות מבינים את ההבדל ,התאורה חזקה מאוד ויחד עם יחס הניגודיות הגבוה ומעבד הDLP ,נוצר איזון מצוין בין חדות התמונה וצבעיה לבין עוצמת ההארה.

ההקרנה ברורה מאוד גם בחדר יחסית גדול ומואר , ובנסיון להקרנה של סרט FHD קיבלנו תוצאה מצוינת של כל חבילת ההקרנה , הצבעים וחדותם היו ברמה גבוהה מאוד ויחס הניגודיות הגבוה תרם לכך שהמצב יישאר כך גם בצפייה בזוויות לא אופטימליות.

לאחר הקרנה בתאורה המקסימלית לחצתי על כפתור חסכון בחיי הנורה SMART ECO MODE,
מצב זה חוסך לנו עד 70% בחיי הנורה אך אינו מורגש בזמן הקרנה, החשש שלי היה שהתאורה תפחת באופן משמעותי בזמן חיסכון אך לא כך היה, כנראה עבדו הרבה זמן על המנגנון החסכוני הזה כי אני לא מצאתי אלא הבדלים מזעריים בהקרנה במצב חסכון.

בנוסף ישנן אפשרויות נוספות לחיבור והקרנה מלבד HDMI, מקרן זה תומך בMULTI HDMI\VGA, אופציה זו נועדה במיוחד לחיבור של יותר ממקור תוכן אחד, ומיועד למקרים כמו מרצה אורח וכו.

אופציית החיבור MHL היא החדשנית והמעניינת ביותר, חיברנו לחיבור הHDMI הייעודי MHL את הדונגל שברשותינו שנועד לחיבור עם ANDROID, לאחר מכן אל הUSB הייעודי את ספק הכוח של הדונגל, זהו!

החיבור מתבצע במהירות ובקלות ומגיב באופן אינטואיטבי למדי לפעולות שמתבצעות בטלפון ומוקרנות על המסך, אני מהמר שזו תהיה האפשרות המועדפת לחיבור לקהל העיקרי של מקרן זה.



שורה תחתונה

כמו בשאר מקרני BENQ שבחנו גם מקרן זה אינו מאכזב, עוצמת התאורה החזקה במיוחד ביחד עם יחס הניגודיות הגבוה, מספקים לנו חבילה מושלמת של צפייה הכוללת חדות ובהירות גבוהה גם במצבים של אור חלקי או יותר.

המנגנון החסכוני של BENQ SMART ECO מבטיח לנו שהנורה תהיה האחרונה בדאגותינו בנוגע למקרן זה, בנוסף מעבד התמונה החדש בשילוב עם נורת ה DLP החזקה מקנה לתמונה הרגשה מציאותית כמעט, וכל תוכן שהזנו לו הוקרן באופן אופטימלי טקסטים וסרטים כאחד הוקרנו בקלות ובבהירות גבוהה מאוד. ולעניות דעתי מקרן זה יספק את צרכיו של כל צופה ממוצע בנוגע לסרטים וסרטונים , ועל אחת כמה וכמה את צרכי חברות שמשתמשות במקרן זה למצגות וכדומה.
הMX604 של BENQ הוא מקרן מרשים מאוד, בעל כושר הקרנה רחב ומגוון, ביחד עם התאורה העוצמתית והניגודיות הגבוהה, הביצועים עולים אפילו על הציפיות.

מסך למקרן סקירת מוצר המלצה למקרן מקרן MX604 BENQ כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד