כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תא"ל מרדכי כהנא, קצין האיסוף הקרבי הראשי פורש מצה"ל

מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תת אלוף מרדכי כהנא - הודיעו לרמטכ"ל על פרישתו מצה"ל בעקבות אמצעי הלחימה שנמצאו במכולה בבסיס צבאי • לפני כשבועיים חשפה כרמלה מנשה כי תא"ל כהנא נחשד כי החזיק בציוד צבאי במכולה בניגוד לנוהל

תא"ל מרדכי כהנא. צילום: דובר צה"ל
תא"ל מרדכי כהנא. צילום: דובר צה"ל



מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תת אלוף מרדכי כהנא - הודיעו לרמטכ"ל על פרישתו מצה"ל בעקבות אמצעי הלחימה שנמצאו במכולה בבסיס צבאי.

לפני כשבועיים חשפה הכתבת הצבאית כרמלה מנשה, כי תא"ל כהנא נחשד כי החזיק בציוד אזרחי וצבאי במכולה בבסיס צבאי - בניגוד לנהלים ובאופן בלתי תקין. בין החפצים שהחזיק הקצין הבכיר, היו רובה מסוג קלצ'ניקוב, אמצעי ראיית לילה וכדורי אקדח.



הדיווח למשטרה הצבאית הועבר על ידי נהגו האישי למשטרה הצבאית והקצין הבכיר נחקר. מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, השעה את כהנא ל-14 ימים.

היום (שני) נפגש עם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט עם הקצין הבכיר, והם דנו באירועים האחרונים, עליהם לקח הקצין אחריות מלאה. בשיחה ביקש הקצין מהרמטכ"ל לסיים את תפקידו ולהקדים את פרישתו מצה"ל והרמטכ"ל נעתר לבקשה.

הרמטכ"ל הדגיש כי מעשיו של הקצין אינם הולמים התנהגות המצופה מקצין בצה"ל אך לזכותו עומדים גם עברו הצבאי המשמעותי במגוון תפקידי פיקוד ולחימה במשך כמעט שלושים שנות שירות.
בנושא עודנה מתנהלת חקירת מצ"ח.
מרדכי כהנא משטרה צבאית קצין איסוף קרבי ציוד צבאי אמצעי לחימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד