כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אייכלר ציטט את הרב שך במליאה: "אם תהיה גזירת גיוס - נלך לגלות. לא הולכים לזרוק אבנים"

ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת: אתמול היה יארצייט של מרן הרב שך. אני מצטט מדבריו בעניין גיוס בני הישיבות "אם חלילה תהיה גזירה על זה נלך לגלות. לא הולכים לזרוק אבנים, אבל תנו לנו לחיות" • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



"אתמול היה יום ההילולא של מרן הרב שך. בימים אלו הקואליציה עומד לחוקק חוק חדש להסדרת מעמדם של בני הישיבות. הרשו לי לצטט מדבריו של הרב שך בשנת תשמ"ח בעת שעלתה שוב שאלת גיוסם של בני הישיבות: "עולה שאלה על הישיבות ומצביעים על כך, חושבים שזה פוליטיקה ואם זה יצביע כך יהיה כך, מה אתם מדברים בכלל? אני יהודי זקן, אין לי כח לעמוד על הסטנדר, אבל אני אומר לכם, אני אומר בשם כולם, אם חלילה יהיה גזירה על זה, אני מרים את היד ואני אומר 'אם אשכחך ירושלים', כולנו, כל הבני תורה שבארץ ישראל, לא נשכח את ירושלים אבל נלך לגלות כדי שלא ישתכח התורה. שיידעו שזה לא משחק ילדים, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים אבל אלינו זה לא נוגע. בלי תורה אין עם".



"אף בן ישיבה לא יישאר כאן, הם לא יודעים מה שכתוב והם משחקים עם התורה... הם המחריבים של ארץ ישראל, לא הבונים של ארץ ישראל".

"באה כאן שופטת בבית משפט עליון ומרימה את היד על התורה, היא לא יודעת לכתוב אפילו עברית כמו שצריך, והם פוסקים"

"רבותי צריך לדעת היכן אנו עומדים כאן. חלילה, אנו לא הולכים להילחם ולריב, לא הולכים להריגות, לא הולכים לזרוק אבנים, לא הולכים למכות, אבל תנו לנו לחיות, עם התורה שקיבלנו".

אייכלר סיים את נאומו: "אדוני היו"ר, היום כולנו מבינים שאם אפשר לכבות את אור התורה. אך בבג"ץ יושבים אנשים ללא אחריות ציבורית כמו שיש לנבחרי ציבור ובחסות 'השוויון' הם כורתים את הענף עליו כולנו יושבים. יש פתרונות לשוויון כמו למשל הסרת הסנקציות הפליליות. צריך להגיע להסדר ולחוק שיעמוד במבחן בג"ץ ויפה שעה אחת קודם"
ישראל אייכלר גיוס בני ישיבות הרב שך גלות לא נזרוק אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד