י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מרזל זוכה מתקיפת ערבים

כשנתיים וחצי לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, בית משפט השלום בירושלים זיכה את ברוך מרזל על תקיפת שכנו הפלסטיני

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

,

כשנתיים וחצי לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, בית משפט השלום בירושלים זיכה את ברוך מרזל על הסגת גבול פלילית ותקיפה הגורמת חבלה ממש של שכנו הפלסטיני.

השופט אילן סלע מבית משפט השלום בירושלים ביטל הבוקר (שני) את כתב האישום שייחס לפעיל הימין ברוך מרזל תקיפה חבלנית של שכנו הפלסטיני פואז אבו-עיישה. לפי הנטען בכתב האישום, באוקטובר 2011 תושבי תל-רומידה התאספו ליד ביתו של פואז אבו-עיישה בשל חשדם, כי בני משפחת אבו-עיישה גנבו מתל רומידה שקי מזון לבהמות. לטענת הפרקליטות, אבו-עיישה ניסה לתווך בין הצדדים ולברר מי גנב את שקי המזון, אולם ברוך מרזל יחד עם ארבעה מתיישבים נוספים תפסו אותו ומרזל היכה אותו באגרוף ובעט ברגלו, תוך שהוא גורם לו חבלות.

השוטרים שהיו במקום, עיכבו לחקירה שני קטינים, בהם בן משפחתו של אבו-עיישה לחקירה בחשד לגניבה. אבו-עיישה הגיש את התלונה נגד מרזל במשטרת חברון, בעת שבן משפחתו הקטין היה מעוכב בתחנה בחשד לגניבה וקיבל זימון לבית משפט הצבאי לדיון באותו אישום.

לאחר שהתיק נגד בן המשפחה נסגר מחוסר עניין לציבור, פסק גם שיתוף הפעולה בין פואז אבו-עיישה למשטרה. רק כשנה לאחר האירוע הביא אבו-עיישה תעודה רפואית המאמתת את הטענה בדבר חבלות כביכול שנגרמו לו. בן משפחתו האחר של המתלונן סירב להגיע למשטרה ולמסור את גרסתו לאירועים.

כל זאת לא הפריע למשטרה להגיש כתב אישום נגד ברוך מרזל בגין תקיפה חבלנית. אולם, לאחר שהחל האישום להתברר, אבו-עיישה לא הגיע לשלוש דיוני הוכחות בתיק, אף על פי שנמסרו לו זימונים ואף הוצא נגדו צו הבאה. קרוב משפחתו של אבו-עיישה, שגם הוא היה עד בתיק, הובא לבית המשפט במיוחד לדיון תזכורת כדי לוודא את התייצבותו למתן עדות ואף על פי כן, לא הגיע למועד שנקבע לעדות.

היום (שני), לאחר שהמתלונן והעד מטעמו לא הגיעו בפעם השלישית, בית המשפט העיר לתביעה על התנהלות המתלונן והעדים והתביעה נאלצה לחזור בה מכתב האישום.

לדברי מרזל, משפחת אבו-עיישה מתגוררת בסמוך לתל רומידה ומרבה להתלונן על הטרדות ותקיפות מצד שכניה היהודים. המשפחה מככבת בדיווחים של ארגונים פרו-פלסטיניים כגון בצלם, CPT וכיוצא באלה. אולם, כפי הנראה, בני משפחה אינם רוצים להיחשף לחקירה נגדית ולהעמיד את תלונותיהם למבחן.

"ברור, כי מדובר בתלונה מניפולטיבית, אשר הוגשה בידי המתלונן אך כדי להסיט את תשומת הלב מאישום בגניבה שהועלה כלפי קרוב משפחתו" מסר בתגובה עו"ד יצחק בם, אשר ייצג את מרזל מטעם הסנגוריה הציבורית. "מר אבו-עיישה עשה שימוש נלוז במשטרה ובמערכת המשפט כנגד ברוך מזרל והכל במטרה לחלץ את קרוב משפחתו מחשד לגנבה. מצער שמשטרת ישראל במקום להעמיד את האדון אבו-עיישה לדין על מסירת הודעות כוזבות מאפשרת לו לשחק בה. אולם, היעדר הנכונות של אבו-עיישה לעמוד מאחורי תלונתו ולהתייצב על דוכן העדים ולעמוד בחקירה נגדית אומרת הרבה על אמיתות הטענות של בני החמולה אבו-עיישה על יהודים תושבי תל-רומיידה".,
ברוך מרזל זיכוי מכתב אישום קרית ארבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד