ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הצעת החוק החברתית של הח"כ החרדי

ועדת העבודה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק צרכנית של ח"כ יעקב אשר המחייבת את חנויות האופטיקה למסור את תוצאות בדיקות הראייה • "בשורה של ממש לצרכן"

צילום: צקפון
צילום: צקפון



ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ אלי אלאלוף, אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה הצעת חוק צרכנית של חבר הכנסת יעקב אשר, המחייבת את חנויות האופטיקה למסור את תוצאות בדיקות הראייה.

כידוע, על פי המצב כיום, אדם שמבצע בדיקת ראיה במקרים רבים הוא אינו מקבל את תוצאות הבדיקה על אף שהוא משלם תשלום מלא על הבדיקה או בתשלום מזומן או ברכישת משקפיים כשהתשלום על הבדיקה מגולם במחיר המשקפיים, הצעת החוק מחייבת את חנויות האופטיקה למסור ללקוח את תוצאות בדיקת הראייה.

ח"כ יעקב אשר הסביר כי "חנויות אופטיקה נוהגות להחזיק ברשותם את תוצאות בדיקת העיניים ומסרבות לתת ללקוחות את תוצאות הבדיקה לאחר שהסתיימה הרכישה ובכך חנויות האופטיקה הופכות את לקוחותיהם ל-"לקוחות שבויים" שכן לקוח שצריך לרכוש משקפיים חדשים או לתקן את משקפיו ואין לו את תוצאות בדיקת הראייה נאלץ לעשות זאת באותה חנות אופטיקה שבה ערך בעבר את בדיקת העיניים, או לחילופין לעבור בדיקת עיניים חדשה".
.
עו"ד אביטל פריזמנט מהלשכה המשפטית במועצה הישראלית לצרכנות אמרה כי "הצעת החוק של ח"כ אשר הינה בשורה של ממש לצרכן. אנחנו מקבלים תלונות רבות בנושא, על אנשים שמקבלים שוב ושוב משקפיים לא מתאימים ואין להם מרשם לצורך התייחסות".

מנהל המחלקה לנהלים וסטנדרטים במשרד הבריאות, ד"ר ישי פאליק הציג את עמדת משרד הבריאות ואמר כי "הצעת החוק מחדדת את העובדה שזאת רשומה רפואית והיא רכוש המטופל, ממש כמו כל טיפול רפואי והתיק הרפואי בכללותו. אנחנו מצדדים בכך", אמר.

נתנאל ששונוב ורון חביב ממועצת האופטומטריסטים התריעו כי "המצב כיום שבחנויות אופטיקה רבות הבדיקות מבוצעות ע"י בודקים שאינם מוסמכים וכתוצאה מכך הבדיקות לא מקצועיות וגורמות לפערים בתוצאות בדיקת הראייה, להתאמת מוצר ראייה באופן לא יעיל ואף מזיק, וכן להתאמת מוצר שלא לצורך משיקולים כלכליים".

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף אמר כי "הצעת החוק הינה בשורה צרכנית ובמקביל תמנע מקרים של בדיקה לא מקצועית או בדיקה שלא בידי אופטומטריסטים מורשים שכן מסירת תוצאות הבדיקה מחייבת חתימה של הבודק ומס' הרישיון שלו ואחריות על הבדיקה".

לאחר מכן נערכה הצבעה והחוק עבר פה אחד והועבר למליאת הכנסת לקריאה ראשונה ולהמשך הליכי החקיקה, ח"כ אשר אמר כי היות וכל משרדי הממשלה תומכים בהצעת החוק הוא מקווה כי הליכי החקיקה יושלמו בחודשים הקרובים ובכך נביא בשורה לצרכנים רבים.
בדיקת ראיה יעקב אשר משקפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד