ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

עיתונאית חרדית זכתה בפרס מפעל חיים

העיתונאית החרדית שושנה חן, כתבת לענייני צרכנות בעיתון 'ידיעות אחרונות', תקבל פרס מפעל חיים מ'אגודת העיתונאים'

בית ידיעות אחרונות. יעקב נחומי, פלאש90
בית ידיעות אחרונות. יעקב נחומי, פלאש90 צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



העיתונאית החרדית שושנה חן, כתבת לענייני צרכנות בעיתון 'ידיעות אחרונות', תקבל פרס מפעל חיים מ'אגודת העיתונאים' בכנס העיתונות באילת שייערך בסוף החודש (27 בנובמבר).

שושנה חן היא עיתונאית פורצת דרך. החלה לעבוד לפני יותר מ-30 שנה כעיתונאית ב'ידיעות אחרונות'. תוך זמן קצר הפכה חן לכתבת צרכנות מובילה ומשפיעה. בזכות עבודתה, תחום הצרכנות הפך מתחום זניח ושולי לתחום ליבה הן במדורי הכלכלה והן בעיתונות הכללית, המודפסת והאלקטרונית.

חן קבעה סטנדרט בלתי מתפשר ונטול פניות  בבדיקות צרכניות במגוון נושאים. תחקירים עליהם היא חתומה הניבו לא פעם שינוי חוק ושינויי תקנות. היא התריעה על סימון לקוי של מוצרי מזון וחוסר שקיפות בפרסום מוצרים עם עודף סוכר, שומן ונתרן לפני שמשרד הבריאות החל לקדם רפורמה בנושא.

ההשוואות שהיא עורכת בין מחירי הסלים לחג משפיעים מאד על פעולות רשתות השיווק. חן, המשתפת פעולה עם ארגוני הצרכנים המובילים במדינה, פרסמה אלפי טיפים המבוססים על בדיקות שערכה בשטח, בחנויות בארץ ובחו"ל, המבוססים על בדיקות קפדניות שערכה. מעת לעת, היא מפרסמת טורי דעה המביאים את נקודת מבטה כאישה חרדית בנושאים שעל סדר היום

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרת שושנה חן: "קבלת פרס מפעל חיים נפל עלי בהלם, לא הייתי מודעת שאני מועמדת ולא הייתי שותפה לבחירה, אני מכבדת את החחלטה של מי שהחליט להעניק לי פרס מפעל חיים. אני מעריכה את הפרס, אבל מפעל החיים האמיתי שלי - כבת לדור שני זכינו להקים משפחה שהולכת בדרך של כל אלו שנספו בשואה".

לדבריה: "זהו רגע של התרגשות וחשבון נפש. הבחירה בי רק מגדילה את כובד האחריות לעשות מלאכתי באמונה. התפקיד להשמיע את קול הצרכן ולהילחם את מלחמתו רק הולך ונעשה קשה יותר ויותר. אני תפילה שאוכל רק להשתפר. תודה רבה לרבים שבלעדיהם לא הייתי מגיעה להישג זה".

חן נולדה בתל אביב למשפחה מחסידות גור, וכיום מתגוררת בבני ברק. היא החלה את דרכה בעולם העיתונאות ככתבת בעיתון 'המודיע' בו כתבה בנושאי חברה ופוליטיקה, בשנים 1972 - 1978. לאחר מכן עברה לכתוב בעיתון 'ידיעות אחרונות' ככתבת צרכנות.

בשנת 2014 הוציאה את ספרה "את נשארת שם – מכתבים לאחותי שלא הכרתי", בו כתבה על משפחתה בשואה ואודות אחותה שנרצחה בשואה, שעל קיומה נודע לה רק בגיל שמונה.

עיתונאית נוספת שתקבל פרס מפעל חיים היא רינה מצליח מ'חברת החדשות'.







שושנה חן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד