י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון • בשורה: יבוטל ראיון בני הישיבות בהתייצבות לצו ראשון בבקו"ם

פרסום ראשון ל'בחדרי חרדים': לאחר מאמצים, הגיע ועד הישיבות להסדר מיוחד עם צה"ל לפיו, במקום הראיון המתקיים בהתייצבות לצו ראשון, ישוגרו שאלונים מיוחדים לישיבות והבחורים יביאו אותם עימם ללשכת הגיוס

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



פרסום ראשון: סיכום בין ועד הישיבות לצה"ל על הקלת הליכי ההתייצבות בלשכת הגיוס – במקום הראיון שהיה נערך עד היום בהתייצבות לצו ראשון, ישוגרו שאלונים מיוחדים לישיבות והבחורים יביאו אותם עימם ללשכת הגיוס.

כידוע, עד היום במשך השנים, כל בן ישיבה שהגיע לצו ראשון ללשכת הגיוס עבר ראיון על ידי חייל או חיילת, במהלכו היה עליו להצהיר על היותו בן ישיבה. בסיכום חדש אליו הגיעו ועד הישיבות והצבא, הוסכם כי המועמדים לגיוס שמצהירים על היותם בני ישיבות ואמורים לקבל דיחוי, לא יצטרכו לעבור את הראיון הנהוג זה שנים בלשכת הגיוס, אלא יסתפקו בשאלון אותו ימלאו כבר בישיבה.

הדבר יסייע לבני הישיבות המגיעים להתייצב בפעם הראשונה, שיחסוך את זמן השהייה בלשכת הגיוס ואפשר להם לשוב לסיים את ההליך בזמן קצר יותר על תלמודם בישיבה, שלא יופרעו מתלמודם, וללא בעיות נוספות.

יצויין כי בעבר היו עוברים תלמידי הישיבות בדיקות רפואיות, אך גם נושא זה הוסדר לאחר פעילות נמרצת של ועד הישיבות עם חברי הכנסת.

פעילות זו מצטרפת אל פעילויות רבות של ועד הישיבות לטובת בחורי הישיבות. לפני כשלושה חודשים פורסם ב'בחדרי חרדים' כי ראשי הישיבות מינו "ממונים" שיפעלו בתיאום עם "ועד הישיבות" להסדיר דיחויים של תלמידי הישיבות והכוללים אשר תורתם אומנותם.

כפי שהוסבר אז, הסדר ההיסטורי הושג עם קום המדינה, כעת, לנוכח העומס המוטל על משרדי הישיבות והכוללים, עם ריבויים המופלא של החוסים בצילם בלי עין רע, בשלל דברים הנצרכים לטיפולם השוטף והתמידי, הורגש הצורך ונתבררה התועלת הגדולה במינויים באופן מיוחד של "ממונים" – אחד מאנשי הצוות האחראים שימונה על ידו ומטעמו של ראש הישיבה ויטול על עצמו את האחריות לטיפול בתלמידי הישיבה בכל הנוגע להסדרת מעמדם מול שלטונות הצבא, בתיאום ותוך קשר רציף עם ועד הישיבות, כשבכך תקל הדרך להעברת מידע פרטני או לפתירת בעיה המתעוררת מבעוד מועד, ולליווי והכוונה באופן אישי של כל תלמיד.

ביותר התעוררה חשיבות הדבר בעת האחרונה עת אירעו מספר מקרים, שההנחיות והטיפול בהסדרת מעמדם הנכון של תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים לא נמסרו בזמנם לידיעת אחדים מהתלמידים, מה שגרר להם עגמת נפש וביטול תורה, והצריך טיפול פרטני ומסור של "ועד הישיבות" אל מול השלטונות להסדרת מעמדם מחדש.

ואכן על דעת חברי נשיאות ועד הישיבות, נשלחה ההודעה בה נתבקשו ראשי הישיבות למנות אחד מאנשי הצוות להיות "ממונה" מטעמם בישיבתם וההודעות הנוגעות לנושא חשוב זה, יועברו על ידי הממונה בכל ישיבה, בין לכלל התלמידים במקרה הצורך, ובין במקרים פרטניים הנוגעים לתלמידים מסוימים.

בוועד הישיבות הדגישו אז, כי מלבד התועלת העצומה שתושג בעז"ה בהסדר זה ע"י הכתובת המוסדרת בתוך המוסד עצמו לטפל בנושאים רבי חשיבות אלו, הרי שהדבר ימנע ביטול תורה דרבים של בחורים ואברכים רבים שלעתים נדרשים להפסיק ממשנתם לצורך בירורים שונים בנושאים אלו לצורך הסדרת מעמדם.,
בקום צהל ועד הישיבות ביטול הראיונות שאלונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד