כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היום הבחירות בניו יורק: מי ייבחר למועצת העיר ניו יורק

היום יוכרע הקרב בין המועמדים החרדים. מי ימלא את המושב החרדי במועצת העיר ניו יורק? קלמן יגור או הלל הייקינד • המוסדות והחצרות במירוץ נגד הזמן לאסוף כמה שיותר קולות ולהבטיח כי מועמדם יזכה • כל האמצעים כשרים

יגור והייקינד בעימות זה לצד זה
יגור והייקינד בעימות זה לצד זה



היום (שלישי) יתקיימו הבחירות בברוקלין, בין המתמודדים על מושב במועצת העיר ניו יורק - קלמן יגור ויוני הייקינד, מי שינצח יחליף את דיוויד גרינפלד, והמוסדות בבורו פארק נמצאים במאבק אכזרי לאסוף כמה שיותר קולות.

האתר Yeshiva world news מדווח כי "יש כל כך הרבה מידע כוזב במדיה החברתית, עם הרבה הודעות שונות מטעם מוסדות חינוך, שהם כביכול קוראים להורים לבחור במועמד מסוים, שבהן נכתב שהם תומכים במועמד מסויים".

ישיבת "בית הלל קראסנא" שלחה הביתה פתק המודיע להורים כי המועמד המועדף עליהם הוא קלמן יגור וכי כל דבר אחר שנאמר בשמם הוא שקר.

יש לציין, כי כמו בישראל, גם בניו יורק, למוסדות החינוך אסור להתערב ולקחת צד בבחירות, מאחר והם מקבלים תקציבים מהמדינה.

לעומתם, חצרות באבוב ובאבוב 45 לוקחים את המלחמה בין המועמדים לרמה חדשה לחלוטין. פרסמו פרסים שיחולקו לילדים שהוריהם יצביעו בעד המועמד שיגידו להם.

חסידות באבוב שיש לה את כמות המצביעים הגדולה ביותר (כ -3,500 איש) בבורו פארק - הודיעו שהם תומכים בקלמן יגור.

ישיבת באבוב פרסמה אתמול (שני) מודעות בהן נכתב כי יוענקו פרסים יקרי ערך לתלמידים שהוריהם יצאו להצביע. במכתב נאמר כי תהיה הגרלה עם פרס גדול - טיול לארץ ישראל, ואחריו פרסים על אופניים ועל מצלמה דיגיטלית.

בבאבוב-45 הבטיחו לתת לילדים פרסים מזעריים יותר, בדמות מיני מתיקה.

האדמו"ר מויז'ניץ השוהה בבורו פארק לרגל שמחת נישואי נכדו, קרא ליוני הייקינד לעלות לשולחן הכבוד והרבי נתן לו לחיים ואיחל לו הצלחה. למחרת הגיע יוני הייקינד בליווי אביו העסקן ר' דוב לאכסניית הרבי מויז'ניץ, שם הכריזו רשמית ראשי קהילת ויז'ניץ בתמיכתם בו.

תוך כך, לראשונה בהיסטוריה יצא כרוז עליו חתומים קרוב למאה גבאי וראשי בתי כנסת בבורו פארק בו הם מבקשים להצביע להייקינד.



הייקינד מקבל את ברכת הרבי מויזניץצילום: הייקינד מקבל את ברכת הרבי מויזניץ
הייקינד מקבל את ברכת הרבי מויזניץ


בינתיים, האלימות בבחירות לא פוסחת גם על החרדים, תומכי יוני הייקינד המתמודד למועצת העיר ניו יורק, מול יריבו קלמן יגור, תולשים מודעות ומכים את תומכי יגור. בסרטון שהופץ, נראו רעולי פנים המשתייכים לתומכי הייקינד, מתיזים קצף כיבוי על הרכב ממנו תלשו את המודעות, כדי שלא יזהו אותם.

בתקרית אחרת באותו ערב, הקיפו תומכי הייקינד את תומכי יגור שתלו שלטים על הקירות, תלשו אותם ותקפו את התולים.



המתמודד קלמן יגור הנתמך על ידי באבוב וקראסנאצילום: המתמודד קלמן יגור הנתמך על ידי באבוב וקראסנא
המתמודד קלמן יגור הנתמך על ידי באבוב וקראסנא


כמו כן, בד"ץ סקווירא, פרסם הוראה לקראת יום הבחירות, להוסיף לכל הפחות עשר דקות לימוד תורה להצלחה בבחירות. בעקבות כך שבמונסי ובסקווירא - ראש המחוז הנוכחי עד דעי אנטישמי שונא ישראל, שסגר ישיבות והטיל קנסות למוסדות במאות אלפי דולרים מתמודד שוב, והחרדים מצביעים במקום לגב' פורת.





יוני הייקינד קלמן יגור בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד