י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחאת החלב בבלגיה: מייבאים חלב כשר מלונדון

לאור העלאת מחיר החלב בבלגיה באופן פתאומי על ידי משווקי החלב הכשר, החליטו בקהילה החרדית באנטוורפן לייבא חלב כשר מלונדון במחיר של 1.00 € • אחד מבעלי החנוויות באנטוורפן ל'בחדרי': "זהו מצרך בסיסי בכל בית, ואין שום הצדקה שהוא יעלה יקר כ"כ. יש כבר קו שינוע פעיל מלונדון לאנטוורפן ונוכל להביא משם חלב במחיר מוזל"

מקרר חלב באנטוורפן (באדיבות המצלם)
מקרר חלב באנטוורפן (באדיבות המצלם)



קרטל חלב בבלגיה: לאור העלאת מחיר החלב בבלגיה באופן פתאומי מ-1.10 € ל-1.45 €, על ידי משווקי החלב הכשר, החליטו בקהילה החרדית באנטוורפן לייבא חלב כשר מלונדון במחיר של 1.00 €.

אחד מבעלי החנויות בקהילה החרדית באנטוורפן אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי מדובר בהעלאה שרירותית ומקוממת של כ-30 אחוז, וזאת ללא הודעה והסבר מראש, ללא כל סיבה מוצדקת וללא שום עלייה בחומרי הגלם. בעקבות כך החליטו בקהילה לייבא חלב ישראל מהודר מלונדון.

בכדי להבין את התמונה, מסביר אחד מבעלי החנויות: "מחירי הביצים עלו גם בשבוע האחרון בעקבות מחסור בלולים, ומחירי הדגים ירדו בצורה דרסטית, כעת מחירי החלב עלו אצל החרדים ולא אצל הגויים".

"צריך להבין" אומר המוכר, "לונדון לא רחוקה מאנטוורפן, ומערך השינוע כבר קיים, שכן מוצרים שמיוצרים בבלגיה או בלונדון מיובאים מכאן לשם וההיפך. כעת עם עליית המחירים היצרנים בלונדון החלו להתעניין בשיווק חלב כשר באנטוורפן מה שיביא למחירים מוזלים".

בלונדון מחירי החלב זולים עקב תחרות חזקה של שני בעלי כשרויות, דבר שגורם להוזלת המחיר.

לקראת שבוע הבא, אמורים משווקי החלב לסכם את הדברים ולהביא את החלב לבלגיה במחיר המוזל ביותר, שכן - כפי שאומרים בעלי החנויות והעסקנים באנטוורפן, "זהו מצרך בסיסי בכל בית, ואין שום הצדקה שהוא יעלה יקר כ"כ.
חלב כשר אנטוורפן בלגיה מחאה קרטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד