כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

כפי שהתחייב מהרגע הראשון: אייכלר התפטר

כפי שהבהיר מהרגע הראשון ל"בחדרי חרדים", ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום ליו"ר הכנסת את מכתב ההתפטרות מחברותו בועדה למינוי דיינים, וזאת לאחר שהכנסת אישרה את מינויו לתפקיד סגן יו"ר הכנסת • מכתב ההתפטרות - בפנים

Yonatan Sindel/Flash90
Yonatan Sindel/Flash90



כפי שהבהיר מהרגע הראשון ל"בחדרי חרדים", ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום ליו"ר הכנסת את מכתב ההתפטרות מחברותו בועדה למינוי דיינים, וזאת לאחר שוועדת הכנסת אישרה הבוקר את מינויו לתפקיד סגן יו"ר הכנסת ולאחר מכן מליאת הכנסת פה אחד, 27 חברים בעד, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מכתב ההתפטרות





כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי', כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הכחיש הבוקר כי 'דגל התורה' דרשה את תפקיד סגנות יו"ר הכנסת עבור ח"כ יעקב אשר. לדבריו, "הדברים שהתפרסמו בימים האחרונים בנושא ׳יהדות התורה׳ בסוגיית סגנות יו"ר הכנסת, אינם נכונים. בדגל התורה הוחלט שלא לעסוק בנושא הזה כלל, וכך אכן היה".

הכחשתו של גפני באה לאחר ששניים -ישראל אייכלר ויעקב אשר - אחזו בתפקיד סגן יו"ר הכנסת שהתפנה בעקבות התפטרותו של ח"כ יצחק וקנין מש"ס.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בישיבת סיעה שקיימה אמש 'יהדות התורה' זעם גפני על חבריו מ'אגודת ישראל' ואמר כי "הרי מגיע לכם הכל ואתם בכל מצב לא מקבלים את דעתינו. אנחנו לא דורשים הצבעה. תעשו כרצונכם". בעקבות כך, לא נערכה הצבעה ואייכלר זכה מן ההפקר. הבוקר, ועדת הכנסת אישרה את מינוי של אייכלר לתפקיד הנכסף.

קודם לכן אתמול, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור, שלח מכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ובו דרישה לקיים במהירות את ההסכם הקואליציוני בעניין מינוי נציג הוועדה למינוי דיינים. במכתבו הבהיר ח"כ בן צור כי במידה וההסכם לא יקוים ש"ס תהיה חופשית לא לכבד הסכמים קואליציוניים אחרים בנושאים שתראה לנכון.

למרות זאת, ל"בחדרי חרדים" נודע כי יו"ר הקואליציה ביטן ביקש היום מאייכלר שימתין עם פיטוריו מהוועדה למינוי דיינים לדבריו, "קודם כל אני רוצה להיות בטוח שיהיה רוב לנציג הקואליציה, ולא כפי שהיה לנו בבחירות לתפקיד קאדים, שנציג האופוזיציה ניצח". בן צור ששמע את הדברים - נזעק ושוחח דקות ארוכות עם ביטן בחדר צדדי.
ישראל אייכלר הועדה למינוי דיינים יואב בן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד