כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ניצל פעמיים: נפגש עם מי שהציל את חייו

במוצאי שמחת תורה התרחש סיפור השגחה פרטית מופלא, שפורסם ב'בחדרי', הפך לויראלי ברשת וגרם לקידוש השם בקרב עשרות אלפים. איש ההצלה נקלע באמצע הלילה למקום בו התמוטט ר' מאיר הולצברג - והציל את חייו. שניהם נפגשו שוב וריגשו את הנוכחים • הסיפור המלא

מאיר הולצברג
מאיר הולצברג

 


במוצאי שמחת תורה התרחש סיפור השגחה פרטית מופלא. אלי שלזינגר שדיווח על כך ב'בחדרי', הביא את הפרטים לראשונה בכתבה שהפכה לויראלית ברשת וגרמה לקידוש השם בקרב עשרות אלפים. מתנדב באיחוד הצלה, שהיה עירני בדקות הנכונות, סמוך למוקד הרפואי בעיר, הצליח להציל אדם שהיה על סף מוות בטוח.

בשבוע שעבר, אחר שיצא לגמרי מכלל סכנה, ר' מאיר הולצברג, שהינו סופר סת"ם המתגורר באלעד, חגג יחד עם מי שהיה השליח להצילו. שם סיפר שזו לא הפעם הראשונה שחייו ניצלים, ממש בסייעתא דשמיא מופלאה. אחרי הפעם הראשונה הוא אף קיבל את הכינוי 'מאיר בעל הנס'.

 


את מה שסופר במפגש המרגש הביא השבוע עיתון 'קוראים אלעד'.



מאיר הולצברג עם מצילו דוד בדר

במוצאי שמחת תורה, סמוך לשעה 2 אחר חצות", סיפר המתנדב דוד בדר להולצברג ולנוכחים במפגש המרגש, "עברתי ליד המוקד הרפואי ברחוב רבי עקיבא בעיר. היה זה כשחזרתי מההקפות השניות בכפר חב"ד רכוב על האופנוע של 'איחוד הצלה' ולמרות שהדרך לביתי איננה עוברת דרך רחוב רבי עקיבא – כיוונו אותי מהשמים לעבור שם.

"והנה אני רואה אשה יוצאת מרכב וצועקת בכל כוחה "הצלה, הצלה, בעלי עומד למות". נגשתי מיד לרכב וראיתי את הרב הולצברג כשהוא במצב של התקפת לב. הכנסתי לו לפה שלשה כדורי אספירין ואחרי שהשיב לי כי איננו חש בשיפור כלשהו - התחלתי בפעילות מצילת חיים תוך דיווח למוקד. תוך שניות הגיעו מתנדבים נוספים של הארגון ויחד ייצבנו את מצבו והכנסנו אותו לאמבולנס, כשבינתיים הזעקנו גם ניידת טיפול נמרץ".

"אחרי פירוק הסוכה חשתי לחצים בלב ובגב", השלים הולצברג סיפור ההצלה מ'הצד' שלו, "בדומה לאלה שהרגשתי שבוע קודם לכן והרופא אמר לי כי מדובר ב'צרבת'. נגשתי לקחת את התרופה נגד צרבת שרשם לי, ונכנסתי למיטה, לנוח. הערכתי שאחרי שנתאושש קצת מהחג ומהריקודים, ארגיש יותר טוב. אבל כשראיתי שאין שיפור הערתי את אשתי וביקשתי שתבוא איתי למוקד הרפואי. תוך דקות היינו שם אבל המוקד כבר היה סגור והמצב הלך והחמיר. אשתי יצאה מהרכב להזעיק עזרה".

"כדקה לאחר שהועברתי מהאמבולנס הרגיל לניידת לטיפול נמרץ, ברחוב חוני המעגל, איבדתי דופק ולבי נדם" ממשיך הולצברג ומשחזר. "תוך כדי עיסוי וזריקות קיבלתי שוק חשמלי והתעוררתי לחיים. במרכז הרפואי בלינסון אליו הועברתי. 'בסך הכל' עברתי 2 צנתורים, 5 סטנטים ועוד. הצוות הרפאי לא חדל מלהתפעל מהנס שהיה לי כשזכיתי לטיפול הנכון ברגע הנכון".

"עוד בהיותי בן שנה וחצי זכיתי לכינוי 'מאיר בעל הנס', סיפר הולצברג לסיום. זה היה כשנפלתי מהקומה השנייה בבניין המגורים של הורי בשכונת חב"ד בלוד - היישר לרחוב ואילמלי תושייתו של שכן בשם ר' גבריאל חלהשווילי – שתפס אותי באוויר לא הייתי בין החיים כבר לפני 47 שנה", סיכם בהתרגשות.

איחוד הצלה מאיר הולצברג דוד בדר נס ניצל ממוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד