כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הבן של קמב"ץ 'העדה' לשעבר: הקמב"ץ החרדי הראשון בצנחנים

נתנאל משי זהב, הוא קצין המבצעים החרדי הראשון של חטיבת הצנחנים. נתנאל הוא בוגר המחזור הראשון של הפלוגה החרדית

נתנאל משי זהב עם אביו יהודה בגיוסו. צילום: דובר צה"ל
נתנאל משי זהב עם אביו יהודה בגיוסו. צילום: דובר צה"ל



נתנאל משי זהב, הוא הקמב"ץ (קצין מבצעים) החרדי החדש והראשון של חטיבת הצנחנים. נתנאל הוא בוגר המחזור הראשון של פלוגה החרדית ח"ץ שנפתחה לפני פחות משנה.

אביו, יו"ר ארגון זק"א, יהודה משי זהב זכה בעבר לכינוי "קמב"ץ העדה החרדית" והיה מהדמויות המרכזיות במאבקם של הפלגים הקיצוניים נגד המדינה.

כזכור, לקראת ההשבעה של הצנחן הטרי פרסם האב את תמונת בנו במדים וכתב: "בן חייל שלי, אני גאה בך."

מרבני עמותת "נצח יהודה" שמלווים את הפלוגה החרדית בצנחנים נמסר: "בוגרי ח"ץ ששבים לשמש כמפקדים בפלוגה מוכיחים את הצלחת הפלוגה גם במישור המבצעי וגם במישור הרוחני".

נתנאל משי זהב בצניחה יחד עם חבריו החיילים

לפני שזכה להדליק את המשואה לכבוד מתנדבי זק"א ביום העצמאות ב-2003 סיפר משי זהב על האירוע שגרם לשינוי הדרמטי בעמדותיו. היה זה בפיגוע בקו 405 ב-1989 שהתרחש מול היישוב טלז סטון: "כשהגופות המרוטשות היו מוטלות לנגד עיניי, כשהדי הזעקות נשמעו בין שברי האוטובוס העשן, כשהבגדים המוכתמים בדם היו מפוזרים בשטח, כשמשפחות שלמות נשברו ונמחקו במחי יד, הבנתי שלוויכוחים בינינו אין חשיבות, שסוג הכיפה שאתה חובש וסוג הבגדים שאתה לובש מתגמדים אל מול המלחמה האמיתית שאנו נתונים בה. האויב הערבי אינו מבדיל בין דמו של החרדי לדמו של החילוני או של ה'מזרוחניק'. הכאב של כולם הוא אותו כאב".

חיילי הפלוגה החרדית זוכים להערכה רבה ממפקדיהם. בשבוע שעבר, בעיצומה של המתיחות בדרום יצאו החיילים החרדים לפעילות מבצעית בגבול עזה.
יהודה משי זהב העדה החרדית חטיבת הצנחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד