י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היסטוריה: קרית יואל תהפוך לעיר בפני עצמה

רוב מוחץ קבע כי העיר החרדית 'קרית יואל' בארה"ב, תהפוך לעיר בפני עצמה ואף תורחב משמעותית • 83% הצביעו בעד הפיצול ובקרית יואל לבדה 85%

קרית יואל. צילום: Daniel Case, ויקיפדיה
קרית יואל. צילום: Daniel Case, ויקיפדיה



45 שנה לאחר הקמתה קרית יואל נפרדת ממחוז מונרו והופכת לעיר בפני עצמה. אלפי תושבי מחוז מונרו הצביעו אתמול (שלישי) על הקמת עיר חדשה שתכלול בתוכה את קרית יואל בתוספת 3,200 דונם שיסופחו ממונרו לקרית יואל.

משמעות הדבר, שכל השירותים העירוניים יהיו בשליטת ראשי הקהילה של קרית יואל, וכך תתאפשר בנייה של אלפי יחידות דירות חדשות.

לצידה של קרית יואל, תוקם עיר חדשה בשם "פאלם טרי" שתכלול בתוכה את קרית יואל יחד עם התוספת של 3,200 דונם שיסופחו ממונרו. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

אישור העיר החדשה, יאפשר בנייה של אלפי דירות חדשות ויוביל להרגעת הרוחות של השכנים הגויים המתנגדים להרחבת קרית יואל.

בימים האחרונים עמלו ראשי קהילת סאטמר להביא כמה שיותר אנשים שיצביעו לטובת הקמת העיר החדשה, ואכן הרוב קבע שקרית יואל תהפוך ליישות עצמאית. מה שהופך אותה לעיר החרדית הראשונה בארה"ב המתנהלת תחת עירייה שכולה חרדים.

להלן הנתונים: במהלך יום האתמול (שלישי), יצאו 10,405 תושבי מונרו, להצביע על משאל העם. רוב מוחץ - 83.19% שהם 8,656 קולות הצביעו בעד הפיצול. לעומת 16.81% שהם 1749 קולות שהצביעו נגד הפיצול ונחלו תבוסה.

בתוך העיר קרית יואל אשר רובה מאוכלסת בחסידי האדמו"ר מהר"א מסאטמר, הצביעו 5,350 קולות על משאל העם, 4,726 קולות מתוכם, שהם 88%, אישרו את הפיצול, לעומת 624 קולות שהצביעו נגד.

בסאטמר חוגגים הלילה את הניצחון שכן, לדבריהם החצר היריבה התנגדה למהלך הפיצול ויסתה למנוע. חסידי האדמו"ר מהר"א מסאטמר הוכיחו מעל לכל ספק את כוחם ושליטתם בעיר עם הניצחון המוחץ. מזל טוב!
קרית יואל היסטוריה סאטמר משאל עם פיצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד