י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הטלפון של הטובח מטקסס גורם כאב ראש ל-FBI

דווין קלי, הרוצח מהטבח בכנסייה בטקסס בו נרצחו 26 אנשים - גורם ל-FBI כאב ראש רציני • סוכני לשכת החקירות הפדלרית האמריקנית לא מסוגלים לפתוח את הטלפון הנייד המוצפן של הרוצח כדי לבדוק האם האם מישהו ידע שהוא הולך לבצע את הטבח, ולחפש ראיות נוספות

הטלפון של הטובח מטקסס גורם כאב ראש ל-FBI
צילומסך



דווין קלי, הרוצח מהטבח בכנסייה בטקסס בו נרצחו 26 אנשים - גורם ל-FBI כאב ראש רציני. סוכני לשכת החקירות הפדלרית האמריקנית לא מסוגלים לפתוח את הטלפון הנייד המוצפן של הרוצח כדי לבדוק האם האם מישהו ידע שהוא הולך לבצע את הטבח, ולחפש ראיות נוספות, כך מדווח הוושינגטון פוסט.

הקונגרס לא הביע נכונות לחוקק חוק שיאלץ חברות טכנולוגיה לסייע לממשלה לפרוץ לטלפונים ולמחשבים מוצפנים. ובארה"ב מתנהל דיון ציבורי לוהט סביב המאבק המשפטי של ה-FBI עם חברת אפל.

הרשויות הפדרליות הודיעו אמנם שהם יכלו לפרוץ לפלאפון נעול במקרה של טרור גם ללא סיוע של ענקית הטכנולוגיה, אבל מסתבר שהם מתקשים לפרוץ למכשיר של הרוצח.

בתקופת הבחירות לנשיאות, דונלד טראמפ הנשיא קרא לאמריקאים להחרים את אפל, מאחר והם לא הביעו נכונות לעזור ל-FBI לפרוץ לפלאפונים של חשודים בטרור, אבל לא שמענו את קולו של הנשיא בענין שוב. כך מדווח הוושינגטון פוסט.

עם זאת, הנושא עלה שוב אתמול (שלישי) כאשר כריסטופר קומבס, הסוכן המיוחד הממונה על חטיבת סן אנטוניו של ה FBI, אמר "כי הסוכנים לא הצליחו להיכנס לטלפון הסלולרי של דווין פטריק קלי, הרוצח מטקסס שטבח ב-26 בני אדם בהם 14 ילדים ביום ראשון האחרון".

"עם התקדמות הטכנולוגיה והטלפונים וההצפנה, אכיפת החוק לא מסוגלת להיכנס לטלפונים האלה", אמר קומבס לעיתונאים. הוא לא סיפק פרטים נוספים, רק אמר שהמכשיר נמצא במעבדה של ה-FBI.

"אנחנו עובדים קשה מאוד להיכנס לטלפון הזה, וזה יימשך עד שנמצא פתרון", הוסיף קומבס.
טקסס טבח FBI טלפון דווין קלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד