כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

משגיח אחד, שלושה מוקדי הלווייה, והבת שויתרה למען כבוד התורה

מסע הלווייתו של זקן המשגיחים הגר"ד יפה החל בבית המדרש צאנז בנתניה ויימשך בישיבת קול יעקב בירושלים • 'בחדרי חרדים' על סיפור מסע ההלוויה מאחורי הקלעים, בו ויתרה בתו של המשגיח זצ"ל על השתתפות בחתונת בתה למען כבוד אביה

הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל
הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל



אבל גדול ירד על עולם התורה עם פטירתו של זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה.

עם הסתלקותו הוחלט על ידי בני המשפחה כי מסע הלוויה יצא תחילה מבית המדרש צאנז בעיר נתניה, לאחר שבתקופה האחרונה לחייו היה המשגיח מאושפז בביה"ח לניאד הסמוך. במסע ההלוויה נשא דברים האדמו"ר מצאנז.

מסע ההלוויה ימשיך לישיבת 'קול יעקב' בירושלים, שם הרביץ תורה ומוסר במשך שלושים שנה, ולאחר מכן בישיבת 'כנסת חזקיהו' שם ייטמן בבית העלמין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות כך התעוררה השאלה האם לקבור את המשגיח קודם השקיעה, משום שבתו של המשגיח, הרבנית ארנפרוינד מתפרח, מחתנת את בתה ביום שלישי הבא והיא לא תוכל להשתתף. הבת אמרה מיד כי כבוד התורה יותר חשוב והיא מוותרת למען כבוד אביה.

בהוראת ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, בחורי ישי"ק לא ישתתפו גם בהלווייה בירושלים. בחורי הישיבות הגדולות יצאו להלוויה בכפר חסידים. בישיבתו 'ארחות תורה' ה'שיעור כללי' הוקדם לשעה 5.45. לאחמ"כ תפילת מעריב בשעה 6.45, ולאחר מכן יצאו הבחורים באוטובוסים מטעם הישיבה להלווייה בכפר חסידים.



האדמו"ר מצאנז בהלווית הגר"ד יפה בנתניהצילום: האדמו"ר מצאנז בהלווית הגר"ד יפה בנתניה
האדמו"ר מצאנז בהלווית הגר"ד יפה בנתניה


במסע הלוויה בישיבת 'קול יעקב' צפויים להספיד הגר"ש אויערבך, הגר"ד כהן, וראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס וכן בנו הרב הגאון רבי מרדכי יפה מישיבת מיר.

המספידים הצפויים ברכסים ישיבת "כנסת חזקיהו": הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד לנדו, הגרב"מ אזרחי והגר"א פילץ.

בישיבת גרודנא באשדוד היה צפוי להיערך הערב מעמד קבלת פנים המונית ברחובה של עיר לבחורי הישיבה שנעצרו בגין אי התייצבותם בלשכות הגיוס בהפגנות 'הפלג הירושלמי'.

בעת שנודע על הבשורה הקשה של פטירת הגה"צ רבי דב יפה זצ"ל שכיהן כמשגיח בעבר בישיבת גרודנא נועץ ראש הישיבה הגאון רבי משה שמידע הגר"ש אוירבך שהכריע כי אין זה מן הראוי לקיים את המעמד. המעמד נדחה למוצש"ק פרשת חיי שרה.
רבי דב יפה זקן המשגיחים רכסים קול יעקב הרבנית ארנפרוינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד