י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

34 שנה למקובל רבי מרדכי שרעבי זיע"א

הערב ימלאו 34 שנה להסתלקותו של המובל הצדיק מירושלים של למעלה בי מרדכי שרעבי זי"ע • בחדרי חרדים' עם תולדות חייו • ומה ביקש לפני פטירתו

המקובל הצדיק הרב מרדכי שרעבי זיע"א
המקובל הצדיק הרב מרדכי שרעבי זיע"א



הערב (רביעי) חל יום ההילולא ה-34 של המקובל הצדיק הרב מרדכי שרעבי זיע"א. אלפים יעלו לפקוד את ציונו בהר המנוחות החל מהערב ועד למחר בערב.

לרגל יומא דהילולא מגיש 'בחדרי חרדים' את תולדות חייו.

הרב נולד בשנת תרע"ב בעיר שרעב בתימן כיתום (אביו נפטר קודם לידתו), ובגיל שנתיים נפטרה עליו אמו והוא גדל בבית סבו. מיד לאחר נישואיו בשנת התרצ"ב עלה עם הרבנית ע"ה לארץ הקודש. בהגיעם לנמל יפו הועברו עם שאר העולים לעיר רחובות, שם נאלצו לעבוד בפרדסים בכדי לקבל שכר למחייתם.

לאחר ימים אחדים, רבינו גמר אומר בליבו לעלות לירושלים עיר הקודש. הוא הטעין יחד עם רעייתו את מטלטליהם על הרכבת, ובא לירושלים. לימים סיפר כי הרגיש כי מן השמים סייעו בידו לזכות ולשכון בעיר הקודש.

מידי יום אחר תפילת שחרית היה מכתת רגליו לביהמ"ד קהילת קודש חסידים בית אל שם למד מפי הגאון המקובל רבן של חסידים רבי שלום הדאיה זצוק"ל מלבד זאת הצטרף לישיבת רחובות הנהר שעמד החסיד המקובל חכם שאול דוויאק הכהן זצוק"ל המכונה השד"ה ויצק מים על ידיו.



ממשיך דרכו זקן המקובלים רבי שלום שמואליצילום: ממשיך דרכו זקן המקובלים רבי שלום שמואלי
ממשיך דרכו זקן המקובלים רבי שלום שמואלי


בשנת התש"ח, כאשר נחרבה ישיבת בית אל בעיר העתיקה, חשש רבי מרדכי זיע"א שיתבטל מנין המכוונים שמתפללים את כל שלושת התפילות בכוונות, ומיד טרח לייסד מנין של מקובלים שרובם היו ממקובלי בית אל שהמשיכו את השלושלת המפוארה של תורת הקבלה והתפילות בכוונה.

לפני למעלה משבעים שנה הקים את ישיבתו ישיבת המקובלים נהר שלום ברחוב שילה 6 בירושלים יחד עם עמיתו המקובל רבי אברהם הכהן, שהיה ממקובלי בית אל בעיר העתיקה. רבינו היה מכתת רגליו ממקום למקום כדי להחזיק את הישיבה הגדולה.

הישיבה נקראה על שמו של המקובל רבי שר שלום שרעבי זיע"א אשר גודל השגותיו וידיעותיו בתורה היו ידועים לכל לא בכדי בחר מו"ר הרב שערבי זיע"א לקרוא את הישיבה על שמו של הרש"ש ז"ל, מפני שמשאת נפשו ושאיפתו היתה להעמיד תלמידים שידעו להתפלל בסידור כוונות הרש"ש זיע"א בדרך המסורה דור אחר דור מישיבת בית אל, ולדידו, כל כולה של הישיבה אינה אלא המשך ישיבת בית אל.

למעלה משלושים שנה עמד בראשות הישיבה והעמיד בה תלמידים רבים בקבלה ובכוונות הרש"ש. כבר מראשית שם עינו וליבו על תלמידו חביבו, ממשיך דרכו בנאמנות - החסיד המקובל רבי שלום שמואלי, ושבועות מספר לאחר שייסד את מנין המקובלים, קראו והושיבו לימינו, וכך במשך עשרות שנים זכה ליצוק מים ולשבת לימין רבנו זצ"ל וללמוד מתורתו מהנהגתו וממעשיו.

מספר חודשים קודם פטירתו היה יושב, ולפתע ביקש ממקורביו שיעלוהו לישיבה והכריז כי צוואתו שרבי שלום הוא כתר הישיבה ורצונו שהוא ימשיך אחרי בראשות הישיבה.

כיום עומד בראשות הישיבה המקובל רבי שלום שמואלי, ומנהיגה בהצנע לכת יחד עם בנו המקובל רבי בניהו שמואלי.

בישיבה הקדושה לומדים למעלה ממאה אברכים כן ירבו ביום ובלילה, שוקדים על תלמודם בכל פרד"ס התורה, עושים חיל בלימודם וממשיכים את מורשתו של רבינו מרדכי שרעבי זצ"ל בלימוד תורת הסוד ובשלשת התפילות בכווות הרש"ש ז"ל בצומות ובתיקונים לטובת כלל ישראל.
רבי מרדכי שרעבי נהר שלום הילולא המקובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד