ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

האב מאשים את צה"ל: "הם כיסחו לו את כל הראש, כולל הפאות"

תלמיד ישיבה שנעצר ונכלא בכלא 4, גולח ופאותיו הוסרו בעל כורחו. כך טוען אביו בשיחה עם 'בחדרי': "הייתי בשוק לראות את כל הראש שלו מגולח וללא פאות, מה זה הדבר הזה? אנחנו יהודים" • תגובת צה"ל: "בשל אורך שיערו לא ניתן היה להבחין בהן"

מימין, נאור לוי ב-2015 ומשמאל - היום
מימין, נאור לוי ב-2015 ומשמאל - היום





בתחילת שבוע שעבר, תלמיד ישיבה תושב צפת נחקר בתחנת המשטרה, כאשר בסיום ביקשו ממנו להתייצב שוב למחרת. בבוקר יום שני, הגיע יחד עם אמו לתחנה והמתין זמן רב, אז הגיעו שוטרים מהמשטרה הצבאית ועצרו אותו.

הבחור הועבר לכלא 4 בתוך מחנה צריפין, ובהמשך הועבר לבידוד. "הם כיסחו לו את הראש, כולל את הפאות. הכל עם מספר אפס. למה? הבן שלי התחנן בפניהם שישאירו לו את הפאות" אומר ל'בחדרי חרדים' האב ששון לוי. לדבריו, לאחר שאיים על החיילים שיתלונן שגזרו לו את הפיאות, הוא הועבר לבידוד.

אמש (שלישי) לאחר שלא חש בטוב, פונה הבחור לבית החולים. "הוא בקושי אוכל, מצב הרוח שלו ירוד. רק היום זה התברר לנו, לא דיברנו איתו כל השבוע הזה ואף אחד לא עדכן אותנו שהוא פונה לבית החולים".

לדברי האב, "היום בדיון ראיתי אותו פעם ראשונה, הייתי בשוק לראות את כל הראש שלו מגולח וללא פיאות, מה זה הדבר הזה? אנחנו יהודים". היו לו פאות בעבר? "בטח, פאות יפות מאחורי האוזן".

רב המשפחה שנמצא יחד עם האב, אמר ל'בחדרי' כי "מדובר בצעיר בן 22 הלומד בישיבת בוסקילה בעיר העתיקה בצפת. לפני כשלוש שנים לאחר שקיבל צו גיוס, רב הישיבה העביר מסמך לצה"ל, המאשר כי הבחור לומד אצלו ומאז לא קיבל מכתבים או טלפונים בנוגע לזה".
נאור היום מחוץ לבית הדין הצבאי

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי' כי "לכל חייל דתי המבקש להשאיר פאות בשל אורח חייו - ניתנת האפשרות להשאירן". באשר למקרה הנוכחי, אומרים בצה"ל כי "החייל הנ"ל לא ציין לפני התספורת כי הוא בעל פאות, ובשל אורך שיערו לא ניתן היה להבחין בהן".

כאמור, בני משפחתו טוענים כי בשל האיום להתלונן על גזיזת פאותיו הוכנס לבידוד. בצה"ל דוחים טענה זו ואמרים כי "הדבר נעשה בשל סירובו להיקלט בפלוגה שבה הוצב".

יחד עם זאת, גורם בצה"ל אמר ל'בחדרי' כי החייל הסביר מאוחר יותר את הסיבה מדוע לא ציין בפני מפקדיו שהוא בעל פאות, לאחר שהורו כי עליו להסתפר. "הוא חשב שהעברה על פאותיו - הינה בסירוב פקודה" אמר.
השתמטות משירות צבאי משטרה צבאית גזיזת פאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד