י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בגלל פגישה עם נתניהו: שרה התפטרה בלונדון

פריטי פאטל שכיהנה כשרה לענייני פיתוח בינלאומי בקבינט של ראשת הממשלה תרזה מיי, התפטרה בשל פגישתה מאחורי גבה של ראשת הממשלה, עם נתניהו

ביבי. צילום: פלאש90
ביבי. צילום: פלאש90



פריטי פאטל, מי שכיהנה כשרה לענייני פיתוח בינלאומי בקבינט של ראשת הממשלה תרזה מיי.
מזכירת הפיתוח הבינ"ל של בריטניה, הקדימה את חזרתה לבריטניה היום מאפריקה, לאחר שעוררה סערה, זאת בשל פגישתה מאחורי גבה של ראשת הממשלה, עם נתניהו בזמן שביקרה בישראל לפני כמה חודשים.

פריטי פאטל שנפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגשה עם פוליטיקאים ישראלים נוספים.

סוכנות הידיעות הבריטית דיווחה כי פריטי פאטל טסה ללונדון חזרה מביקור באפריקה לאחר שראש הממשלה תרזה מאי הורתה לה לחזור, שם נסעה להשתתף בטקס מקומי.

פאטל קיימה 12 מפגשים עם קבוצות ופקידים ישראליים, כולל נתניהו, כשהייתה בחופשה בארץ בחודש אוגוסט האחרון, ולא סיפרה לראשת הממשלה או לעמיתיה על כך.

על פי הדיווח, פאטל ביקרה בבית החולים הצבאי הישראלי ברמת הגולן במהלך הטיול שלה באוגוסט בישראל, כידוע בריטניה רואה את ישראל ככובשת באופן בלתי חוקי את השטח של רמת הגולן, שאותו היא כבשה מסוריה ב -1967.

הפגישות שלה כללו בכירים בממשלה, חוץ מראש הממשלה בנימין נתניהו, היא נפגשה עם מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. הפגישות בוצעו מבלי לדווח על כך למשרד החוץ הבריטי, דבר המהווה הפרה של הנהלים עבור שרים בפרלמנט הבריטי.

ראשת הממשלה תרזה מיי אף זימנה את פאטל למשרדה כדי לנזוף בה על הפגישות, וזה לא עזר.

בעקבות הפגישות הללו קראו בכירים ממפלגת הלייבור שבאופוזיציה לחקירה מלאה של הפרשה או לפרישתה של השרה, היום הודיעה פאטל כי היא מתפטרת מהממשלה.
נתניהו לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד