כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'הפלג' על יוזמת ישראל ביתנו: "סובייטים"

בישראל ביתנו מתכוונים לעגן בחוק את איסור חסימת כבישים במסגרת הפגנות. ח"כית מהמפלגה הציגה את עיקרי החוק ברדיו 103FM • איש 'הפלג' עלה מולה ואמר כי: "הזכות להפגין ולמחות היא זכות יסוד, החוק הזה הוא חוק אדום, חוק עם ריח סובייטי ואני תוהה אם 'ישראל ביתנו' הפכה ל'רוסיה אימנו"

הפגנות הפלג. צילום: פלאש 90
הפגנות הפלג. צילום: פלאש 90



סיעת 'ישראל ביתנו' מציעה לאסור בחוק חסימות כבישים במהלך הפגנות. יוזמת החוק ח"כ יוליה מילינובסקי מ'ישראל ביתנו' התייחסה ליוזמה, בשיחה עם גבי גזית ב'רדיו ללא הפסקה' וטענה: "כל עוד אנחנו לא סיימנו עם בעיות הנכים והעניין שלהם לו הוסדר החוק הזה לא יקודם, החוק הזה לא נוגע לבעיות הנכים לעת עתה. אנחנו נמצאים בעיצומה של מחאת הנכים ואני לא מתכוונת לפגוע במחאה שלהם. חקיקה תמיד מסתכלת קדימה ואנחנו יכולים לקבוע חוקים רק לעתיד".
האזינו:
על המחאות בישראל טענה: "זה הפך להיות יותר מידי קל, כל מי שרוצה מוחא וחוסם כבישים, זה הפך להיות טרנד. זה קל מידי, פשוט מידי ופוגע בציבור הרחב. מי שרוצה להפגין שיפגין מול הכנסת, זה המקום למחות, אל תפגעו באנשים שמאחרים לגן והגננת מחכה שיבואו לקחת אותו. הכללים צריכים להשתנות. אני בחרתי באופציה של מאסר בפועל, אולי זה ישנה בהמשך. צריך לסיים את התופעה הזו".

לשיחה הצטרף אברהם מנקס איש 'הפלג הירושלמי' ומעסקני 'הוועד להצלת עולם התורה' שהתייחס לדבריה וטען: "המאבק שאני מנהל כיום בנוגע לגיוס החרדים לצה"ל הוא מאבק חיי. זכיתי לרגע משעשע כעת, מפלגה רוצה לשלול תקציבים ממוסדות שאינם חושבים כמוה, למנוע פרסום בעיתונות ועכשיו גם למנוע חסימת כבישים. אחד הדברים המשעשעים מבחינתי הוא שאני צריך להסביר לחילונים את ערכי הדמוקרטיה".

מנקס המשיך והציג את טיעוניו: "הזכות להפגין ולמחות היא זכות יסוד, החוק הזה הוא חוק אדום, חוק עם ריח סובייטי ואני תוהה אם 'ישראל ביתנו' הפכה ל'רוסיה אימנו'. כשרוצים להביא את זכויות המיעוט בדמוקרטיה זה מאד מציק לציבור הרחב, זה הציק בהתנתקות, ביחס לאתיופים ועוד. הזכות להפגין היא זכות לגיטימית והיא פוגעת, אין הפגות כל יום אבל יש זכות למיעוט להישמע והיא מגיעה לפעמים על חשבון הרוב בישראל. כל הציבור רוצה להפגין ואנחנו נעשה מה שצריך כדי לעמוד על זכותנו".

המגיש גבי גזית התייחס לדיון ואמר: "תארו לכם שביום ראשון יפגינו הנכים, ביום שני יפגינו האתיופים, ביום שלישי יפגינו החרדים, יום רביעי יפגינו פועלי התעשייה וכך בכל יום יהיו חסימות כבישים בישראל".

השיבה לו חברת הכנסת: "זה מצחיק לעשות מחאות כנגד המדינה שלך, מדינת ישראל. כשטיל נופל על המדינה הוא לא מבדיל בין ישראלי לישראלי אלא פוגע בכולנו. יש הבדל בין דמוקרטיה ואנרכיה, היום כל אחד יכול להחליט שהוא סוגר את הכביש. ישנם מקומות מוסדרים להפגנות באישור המשטרה, המחאה היא לא פרופורציונאלית. הכנסת היא המקום לקבל החלטות, זוהי זכות דמוקרטית להפגין אבל מילת המפתח כאן היא איזון".

עריכה: איתמר זיגלמן, 103FM
ישראל ביתנו אברהם מנקס הפלג הירושלמי חסימות כבישים רדיו ללא הפסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד