י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המשבר חוזר • זעם חרדי על השר: "פחדן"

המפלגות החרדיות זועמות על שר העבודה והרווחה שמעכב את תיקון החקיקה שימנע את המשך חילולי השבת ברכבת ישראל • זאת לאחר שגיבשו נוסח מוסכם עם השר לוין • "הוא לא רוצה להיות האיש שיעצור את עבודות הרכבת בשבת ולספוג הביקורות"

צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



חשיפת 'בחדרי חרדים': זעם במפלגות החרדיות על שר העבודה והרווחה חיים כץ שמעכב את תיקון החקיקה שימנע את המשך חילול השבת שנעשה על ידי עבודות רכבת ישראל באישור ממשלתי.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', השר יריב לוין וראשי המפלגות החרדיות גיבשו נוסח מוסכם לתיקון חוק שעות עבודה ומנוחה, על פיו, השר הממונה יהיה רשאי לשקול את מתן היתרי העבודה בשבת, תוך התחשבות במסורת ישראל.

אולם ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחר הסיכום, השר חיים כץ הביע את התנגדותו לתיקון החוק, מה שמעכב את קידום החקיקה. במפלגות החרדיות זועמים על כץ וטוענים כי "שוב הוא מנסה להתחמק ולא לקחת אחריות. השר כץ פחדן, הוא לא רוצה להיות האיש שיעצור את עבודות הרכבת בשבת ויקבל את הביקורות מכלי התקשורת הכללים. הגיע הזמן לקחת אחריות", אמרו גורמים פוליטים חרדים ל"בחדרי חרדים".

גורמים המקורבים לשר כץ אמרו ל"בחדרי חרדים" כי "כאשר יובא החוק לעיונו הוא יגיב", בנוסף הם מבקשים להזכיר כי "השר חיים כץ הוא השר הראשון שביטל עבודות בתשעה באב מתוך התחשבות במסורת ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר זעם השר יעקב ליצמן על כץ ואמר כי "אנו באבסורד קשה, ששני שרים בממשלה נדרשים לחפש את השר חיים כץ במשך כמה ימים, כדי לדון עמו בחילולי השבת שנעשים לעבודות הרכבת, והוא בוחר לרדת למחתרת, לברוח מאחריות ולא לענות לטלפונים".

"יש בעיה במפלגת השלטון. ב'העבודה' זה לא היה קורה. לברוח מאחריות זו שיטה פחדנית שאינה ראויה ולא מקובלת", הוסיף שר הבריאות לסיום.

מנגד, היום נשמעה ביקורת גם על המפלגות החרדיות, בקואליציית שבת שוויון תקפו בחריפות את כוונת סיעות הקואליציה להעביר את התיקון לחוק שנחשף ב"בחדרי חרדים", "בחוק זה. שוב מתגלים הפוליטיקאים הדתיים כמי שלא מבינים כלום או כמי שעושים עצמם לא מבינים כלום", אמרו בשבת שוויון.

רועי לחמנוביץ מנכ"ל קואלציית שבת שוויון אמר כי "רמיסת השבת ורמיסת חוק שעות עבודה ומנוחה מתקיימת שבת אחרי שבת ולא על ידי גופים ממשלתיים שקיים ספק לנחיצות האישור שקיבלו. השבת נרמסת על ידי רשתות וגופים מסחריים שלעולם לא יקבלו אישור לעבוד בשבת ומצפצפים על החוק וגורמים לאלפים רבים שלא לקיים שבת ולקרוס כלכלית. כל אלה שקופים עבור חברי הכנסת והשרים המתיימרים לדאוג לשבת".

"שר העבודה יתחשב ככל שניתן במסורת ישראל?", תהו בקואליציה, "אנחנו מקווים שמאות אלפי האזרחים שהשבת חשובה להם בבחירות הבאות יתחשבו ככל שניתן בחברי הכנסת והשרים שעשו למען השבת", הוסיפו.
יהדות התורה שס חיים כץ עבודות הרכבת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד