י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החזרה בתשובה של קרליבך: הגרסה האמיתית נחשפת • האזינו

בשנים האחרונות הופצה מעשייה המספרת כי הרב המזמר שלמה קרליבך החליט במהלך טיסה להתחרט, כביכול, על מעשיו, וזמן קצר לאחר מכן - הוא נפטר • השמועה יצרה וויכוחים רבים אודות אמיתות הסיפור, אולם נדמה כי כעת נסגר הגולל • בעל המעשה, הרב יוסף ויינברג, מספר בהקלטה מיוחדת את פרטי המקרה • מרטיט

החזרה בתשובה של קרליבך: הגרסה האמיתית נחשפת • האזינו



בשנים האחרונות הופץ ברחבי הרשת, כולל כאן ב'בחדרי חרדים', סיפור ה"חזרה בתשובה" של הרב שלמה קרליבך, רגע לפני מותו. הסיפור, מרגש מאוד, כבר הגיע לבמות ודרשות של רבנים ומרצים, שחשקו לעורר לב המאזינים על גודל מעלת החזרה בתשובה.

עיקרה של המעשייה נסובה סביב אדם חסידי שהיה על הטיסה בה הרב המזמר שלמה קרליבך הלך לעולמו. נטען בשמו כי הוא סירב ללחוץ את ידו של קרליבך, ושזה שאל אותו מדוע, אמר כי אינו לוחץ יד לרשע. "ואם אחזור בתשובה?", שאל רבי שלמה. לזה הסכים היהודי, ורבי שלמה נעמד במטוס, ובבכיות התפלל החזירנו אבינו בתשובה שלמה. זמן קצר אחר כך נפח נשמתו.

גרסה זו הפכה לנפוצה ביותר, אך במשך שנים התנהלו אין ספור וויכוחים אודות אמיתותה, כשיש הטוענים כי הדבר היה בכלל במסעדה במנהטן. אולם נדמה כי כעת נסגר הגולל.

בעל המעשה, הרב יוסף ויינברג, מספר בהקלטה מיוחד את פרטי המקרה: "זה היה בשעות הבוקר המאוחרות. הייתי ב'בורו פארק' ברחוב 47 ליד השדרה ה-13. נכנסתי לקיוסק, שקונים שם סנדוויץ' וקפה, אני לא זוכר מה קניתי. הייתי בדרך החוצה, ואז שלוימל'ע קרליבך מגיע. מהר הוא ניגש לדלפק, ומתחיל לתופף (ויינברג שר בהקלטה את ניגון קראקוב)".

"אני מסתכל עליו בעיניים בוערות, והוא הסתכל עלי בחזרה והגיש לי יד - 'שלום עליכם'. סימנתי לו עם הראש :"לא, אני לא רוצה ללחוץ לך יד". הוא אמר לי באנגלית, בכאב: "חבר שלי, למה אתה לא רוצה לתת לי את היד?". שאלתי אותו: "אתה בטוח שאתה רוצה שאגיד מדוע אני מסרב לתת לך את היד?". הוא חשב לרגע, וענה: "כן!". עניתי לו: "אין שלום אמר השם". לא אמרתי לו את המשך הפסוק - 'לרשעים', אלא רק "אין שלום אמר השם".

"הוא אמר לי: "אתה מכאיב לי מאד". והוסיף באנגלית: "חבר שלי, למה אתה אומר את זה?". שאלתי אותו: "אתה בטוח שאתה רוצה שאגיד לך מדוע אני אומר את זה?". הוא חשב עוד רגע, ואמר: "כן!". אמרתי לו: "אתה עשית כל כך הרבה בעלי תשובה, מה איתך?". והוא אמר שוב: "אתה מכאיב לי מאד, אבל מה אני צריך לעשות כדי שבכל זאת תסכים ללחוץ לי את היד?".

"אמרתי לו: "תקבל על עצמך להיות בעל תשובה". הוא חשב לרגע, וענה: "אני מקבל על עצמי!". הגשתי לו את היד והוא התחיל לשיר שוב את אותה המנגינה ששר קודם (ויינברג שר שוב). בעל הבית אומר לי: "מה אתה מבייש אצלי אנשים בחנות?". אמרתי לו: "אתה לא רואה שיצאו לי מילים מהפה שאין לי שליטה עליהן?". כך זה באמת היה. יצאו לי מילים בלי שליטה."

"ואז שלוימל'ע אומר לי: "אני בדרך מכאן לשדה התעופה לטיסה לקנדה, ואחר כך אגיע לישראל". תוך כדי הוא מגיש לי את הכרטיס האישי שלו עם מספר הטלפון, כדי שאתקשר אליו ואבוא לארץ. לקחתי את הכרטיס, והוא היה מבסוט. כשהגעתי למשרד, כבר קיבלתי הודעה שהוא לא בין החיים".

האזינו להקלטה:
שלמה קרליבך יוסף ויינברג חזרה בתשובה טיסה קיוסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד