י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תדהמה: הישיבה הספרדית הודיעה על סגירתה

דרמה בישיבת 'יסודות': הנהלת הישיבה הודיעה הבוקר במפתיע על סגירת הישיבה לטענתם: "השתלטות אינשי דלא מעלי ואנשי בצע על הישיבה" • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מאחורי הקלעים עד להודעה על סגירתה של הישיבה

ישיבת יסודות. צילום: בחדרי חרדים
ישיבת יסודות. צילום: בחדרי חרדים



דרמה בישיבה הגדולה הספרדית 'יסודות'. מנהל הישיבה הודיע על פיזור הישיבה.

במודעה שנתלתה היום בישיבה נכתב תחת הכותרת 'גזל מקטרג בראש': "מודעה לכל בני הישיבה, עקב השתלטותם של אינשי דלא מעלי, אנשי זדון ומרמה המתכסים באיצטלה דרבנן על הישיבה הקדושה ונעצו טלפיהם בכתלי בית המדרש מתוך תאוות בצע ושלטון ורדיפת כבוד לאין סוף, ולא שמים לנגד עינהם טובת הישיבה ושגשוגה אלא רק טובת עצמם, כבודם ומעמדם, ועושים מעשיהם הנפשעים כביכול בגיבוי מפוקפק של רבנים אשר הטו דעתם תוך סיפורי שקרים וכזבים ואפילו במילי דעבידי לאיגלוי ואכמ"ל".

"והגדילו פשעם וחטאתם בביזויו של מקים עולה של תורה ראש המוסדות הזקן הצדיק רבי יהודה זיאת שליט"א, אשר כל גדולי ישראל סמכו ידיהם עליו ועל מוסדותיו המפוארים, והמרו את רצונו בחוצפה ועזות מצח ועבד כי ימלוך ושפחה תירש גברתה".

אשר על כן הישיבה מודיעה על פיזור הישיבה עד ליום שלישי הקרוב כ"ה חשון ובחורים המעוניינים להמשיך ייצרו קשר עד יום שני בשעה 20:00 בערב.

את המכתב מסיימת הנהלת הישיבה "ונזכה שלא יצא מכשול מתחת ידינו ובערת הרע מקרבך".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום חמישי שעבר הגיע מנהל הישיבה לשעבר הרב אברהם זיאת לחתונה של בחור מהישיבה ורבני הישיבה עזבו את מעגל הריקודים בקטטה גדולה ובצעקות.

כזכור וכפי שפורסם בעבר, מאז התפלגות הישיבה לפני שנתיים הרב אברהם זיאת לא נכנס לישיבה. במקומו נכנס אחיו הרב שמעון זיאת, מה שקרה בתקופה האחרונה הרב אברהם זיאת חזר לבסוף לישיבה והחזיר את הכח אליו עד למינוי ר"מ חדש אחיינו הרב ישראל זיאת לישיבה אמש, מה שגרר למהומות.

רבני הישיבה נכנסו למעונו של הגרמ"ה הירש וכן לדיין הגאון הרב יהודה סילמן הוא הוציא מכתב שהרב אברהם זיאת אינו הבעלים של הישיבה. בעקבות כך הודיע הבוקר הרב אברהם זיאת על סגירת הישיבה.

מדובר בהלם מוחלט בקרב תלמידי הישיבה שלא יודעים את נפשם בעקבות ההודעה החדשה הבוקר.

כזכור, לפני שנתיים עזב את הישיבה ראש הישיבה הגאון רבי ברוך צבי לב שפתח את ישיבת 'יסודות התורה' בתל אביב ומאז ועד היום הישיבה נותרה ללא ראש ישיבה. אך עם כל זאת המשיכה לשמור על יוקרה בעולם התורה הספרדי.





ישיבת יסודות טלטלה הרב אברהם זיאת עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד