י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעקבות 'בחדרי': מחירי מקוואות בב"ב יורדים

מחלקת המקוואות בבני ברק, הודיעה על הורדת מחירי המקוואות לנשים בעיר על רקע פרסום הנושא כאן ב'בחדרי חרדים' בקיץ האחרון

מקווה
מקווה



מנהל מחלקת המקוואות בעיריית בני ברק, הודיע בימים האחרונים כי מעתה יחויבו כל המקוואות בעיר לגבות אגרת טבילה על שימוש במקווה על פי הסכום הקבוע בחוק. כזכור, פרסמנו כאן ב'לובי נשי - בחדרי חרדים' בחודש אייר האחרון, את שערוריית מחירי המקוואות בבני ברק. מאז התערב גם ארגון 'עתים' והשינוי הגיע. כתוצאה מכך, החיסכון הכספי לנשים הטובלות, בעיר בה אחוזי הטובלות במקווה הם מהגבוהים ביותר בארץ, עשוי להגיע למיליוני שקלים בשנה.

כזכור, עליית המחירים הבלתי מידתית הגיעה גם למחירים של 47 ש״ח, בעוד המחיר לגברים עמד על שקלים בודדים. זאת, בהשוואה לתעריפים הקבועים בתקנות שירותי הדת, המגבילים את התעריפים ל- 15 ש״ח לשימוש במקלחת ו-30 ש״ח לשימוש באמבטיה. ב-27 ביוני, הוצפה הבעיה בדיון בוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בכנסת, בראשות ח״כ מיקי זוהר, ועיריית בני ברק נדרשה לתת תגובה לנושא.

בעקבות מספר תלונות שהגיעו אל ארגון 'עתים' על גביית היתר בבני ברק ועל חיוב נשים לרכוש ערכת טבילה בסך 17 ש״ח, פנה ארגון 'עתים' אל העירייה בעיר וביקש כי תסדיר את הגבייה על פי הקבוע בחוק. עם תום בירור התעריפים שביצעה העירייה, הודיעה האחרונה כי היא תדאג להסדרה מידית של גובה תעריפי הטבילה בעיר, וכן היא תדאג לחידוד הנהלים מול הבלניות בעיר.

ראשיתו של הטיפול והמעקב אחר גובה אגרות הטבילה החל בתלונות שהצטברו אצל ארגון 'עתים' ובמחקר שערך המכון לאסטרטגיה ציונית שהובילו בחשון תשע"ו (נובמבר 2015) להגשת תביעה ייצוגית על סך 32 מיליון שקלים בידי שני הארגונים כנגד 19 מועצות דתיות ורשויות מקומיות שגבו מחירי טבילה גבוהים מהמותר בחוק. בעקבות התביעה חויבו המועצות דתיות בתשלום כרבע מיליון ש״ח פיצויים לנשים הטובלות. בין המועצות החייבות בתשלום הפיצויים ניתן למצוא את ירושלים, רחובות, גבעת שמואל, ראשון לציון ועוד.

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', מוסר כי "אנו מברכים את עיריית בני ברק על הזריזות והנכונות לתקן. במיוחד בעיר כמו בני ברק, קיימת חשיבות למחיר שווה לכל כיס כדי לקיים מצווה חשובה זו. מעתה כלל הנשים בבני ברק ירגישו הקלה כלכלית שלאורך הזמן משמעותית בהחלט. אחת ממטרות התביעה המרכזיות נועדה ליצור אפקט הרתעה בקרב המועצות הדתיות ולהבטיח כי יעמדו מעתה ואילך באחריותן, לדאוג לכך שהגבייה במקוואות עבור הטבילה תתבצע כחוק ואנו שמחים שכבר עתה אנו זוכים לראות את פירות עמלנו, לרווחת כלל הנשים הטובלות בישראל".
מקווה מחיר גבוה טבילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד