י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

העוקץ • נהג המונית מציע: VIP במשרד הרישוי

הוא ממתין לתלמידים חרדים המסיימים שיעור נהיגה - ומציע: הפסיקו ללמוד, שלמו מזומן וקבלו רישיון • ואז הוא נעלם עם הכסף • עשרות כבר נפלו • כך פועלת השיטה

רישיון בלי לימודי נהיגה. צילום אילוסטרציה
רישיון בלי לימודי נהיגה. צילום אילוסטרציה

ככל שעוברים הימים, כך מתרחבת לה רשימת הצעירים החרדיים שנפלו ב'עוקץ' על-ידי נהג מונית, שהוציא במרמה סכומי עתק תמורת סיוע במשרד הרישוי.

השיטה נשמעה קוסמת למדי.

הנהג, בעל מונית מסוג 'סקודה פביה', נהג להמתין באזור בניני האומה בירושלים לתלמידים בשעה שהם מסיימים שיעור נהיגה.

בירידתם מרכבו של מורה הנהיגה, קורא להם נהג המונית ומתעניין בהתקדמות לימוד הנהיגה. לאחר ששומע מספר פרטים ונראה כמתעניין, הוא מספר על ההצעה המפתה.

"תן לי 2000 דולר וארשום במשרד הרישוי כאילו סיימת את לימודי הנהיגה במשרד הרישוי", מציע נהג המונית.

כשנהג המונית מבחין כי היושב ברכבו מהסס, הוא מוסיף ומציע: "אבטל לך את כל המחוייבות הכרוכה בסטטוס 'נהג חדש' ואתן לך גם רישיון על אופנוע 500 סמ"ק בלי ללמוד אפילו שיעור אחד".

צעיר שנפל ברשתו של נהג המונית, מספר: "התלהבתי מההצעה. החלפנו טלפונים. יום למחרת, ירד לי החשק. אמרתי לעצמי שאני רוצה ללמוד כמו בן אדם ולסיים את שיעורי הנהיגה. הנהג התקשר וסירבתי להצעה.

"יומיים לאחר מכן, הוא התקשר שוב ושאל מה קורה איתי? סיפרתי לו שיש לי כמה חברים שהתלהבו מהעניין ושאצור איתם קשר. החברים שלי נתנו לו סכומים של 1300 דולר ויותר בתמורה להבטחות שונות".

אך מסתבר, כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

נהג המונית נטל את הכסף - והתאדה כלא היה. מספר הטלפון בו נסגרה העסקה - איננו זמין.

"ניסינו כבר מספר פעמים לתפוס אותו בטלפון, אך הוא לא עונה. אנשים נוספים שהם נפלו ברשת שלו. הוא פועל במשך מספר שבועות, נעלם ואז חוזר שוב לפעול".

בנוסף, כמה צעירים המתגוררים בבית שמש קיבלו מהנהג הבטחה כי תמורת סכום כסף, ימחק להם את נקודות החובה שנרשמו להם במהלך השנים. "שילמנו יחד אלפי שקלים, אך לא נקודות ולא נעליים. הבן אדם נעלם".

אחד הצעירים החליט להתלונן בתחנת המשטרה, אך כשהגיע לפתחה - החליט לשוב על עקבותיו. "השוטר אמר לי", מסביר הבחור, "שאם אתלונן, ייפתח גם נגדי תיק פלילי כי הסכמתי לשתף פעולה עם נהג המונית".

ידע הציבור ויזהר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד