י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

והשבוע בלייבל'ה: מי תיקן למשב"ק האדמו"ר את הוולוו

והשבוע בלייבל'ה: יאיר מגיע למשרד האוצר. לאחר עשר שנים שב היו"ר הבלתי מעורער לחדר ייחוד שלו ואכל ארוחה לזכר ימים עברו. ומה הקשר בין שטריימל למכנסיים ירוקות?

והשבוע בלייבל'ה: מי תיקן למשב"ק האדמו"ר את הוולוו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



זהירות מקליטים

לייבל'ה הביט במכשיר הטלפון הכשר שלו שרטט אנה ואנה. והוכיח לעין כל כי מאן דהוא נמצא בצד השני שעל הקו, לשאלת ידידיו מדוע הוא אינו עונה, ענה לייבל'ה. 'עד שלא ימציאו אפליקציה כשרה שתוכיח שאף אדם לא מקליטו בצד השני, לייבל'ה לא עונה לטלפונים. כי הרי ישנם אנשים שאומרים 'תכניס לי בבקשה את זה ללייבל'ה, וכו' וכד' ועיתים שאין הצד השני מקפיד לומר הרב, למה לו לליבל'ה להסתבך? משהבטיחו לו כי על הקו נמצאת סך הכל השויגער שמעוניינת לדעת האם הם מגיעים לשבת? נזכר לייבל'ה כי יש דברים גרועים יותר מפוליטיקה (שוויגער למשל באופן כללי) וחזר לענות לנייד באופן רציף.

בצל ההקלטות ועוד קודם לכן, הגיע לייבל'ה לאולמי 'הרקיע השביעי' אשר בפתח תקווה, האירוע היה במוצאי שבת והוא 'דינר' למוסדותיו של הרב שבתי לוי, לייבל'ה שעדיין לא יודע מי עומד מאחורי עיתון 'יום ליום' לשעבר של ש"ס צפה באירוע מסתודדים ארוכות. המולי"ת של יום ליום נעמה עידן, (או שכמו שקראו לה בעבר 'בחורה'). ובעלה האברך ינון, יחד עם מי שמנסה להשכין שלום ללא הצלחה בציבור הספרדי איש העסקים המהולל, אייל משיח.

ואפרופו ש"ס, לאחר שבשבוע שעבר תיעד את חה"כ מלכיאלי מש"ס שהוא מאחסן בלשכתו שקדי מרק ישיבתיים למהדרין, לייבל'ה חושף כי גם 'איפה בבצ'יק?' יועצו הבכיר של שר הבריאות נתפס כי הוא לועס ביסלי כמנהג בחורי הישיבות בגור. לייבל'ה מקווה מאד כי השבוע ליצמן לא יעיין במדור, שכן בדרך כלל זה הדבר הראשון שעושה שר הבריאות במוצאי שבת, הנה כי כן לייבל'ה מקווה שלא יתגלה העניין כי בבצ'יק עצמו לא ממש שומר על הבריאות.








ויועץ אחר של השר, יעקב איזק, נצפה בהשקה של הדיסק החדש של מוטי שטיינמץ. היועץ נראה נרגש ואף שלף את המכשיר המוגן ותיעד את הרגע. לייבל'ה שמע הבטחה מאמרגנו של שטייינמץ כי הוא יכניס מעט ניגוני גור וקרלין בדיסק הבא.





לייבל'ה נשאר באזורי יהדות התורה ומדווח כי בלשכת סגן השר פרוש נערכה פעילות נמרצת סביב הגיוס וכדו' אך מלבד זאת, נערך סגן השר לחתונת בנו בחודש כסלו. פרוש לא מבזבז זמן ומחלק אישית את ההזמנות ללא מתווכים, הוא ולא שליח נכנס לחדר סיעת ש"ס לחלק הזמנות וגם כתב הקדשה אישית ללייבל'ה. לייבל'ה מחה דמעת התרגשות והבין כי עתה הוא לא יוכל להתחמק בתואנה הנצחית 'לא הגיע בדואר'.








ובנו של סגן יו"ר הכנסת החדש הרב אייכלר, הגיע היישר ממנצסט'ר ונצפה ביציע. מי שתיעד אותו היה איש פניות הציבור מהלשכה, איציק פיליפ. לייבל'ה תוהה האם תוכנן דבר מה פוליטי, או שמא מדובר בביקור שגרתי ותמים.








ובדרך אגב מציין לייבל'ה, כי אצל אייכלר נראתה אחדות יוצאת דופן בעת ישיבת הסיעה של יהדות התורה, הישיבה שקבעה כי אייכלר יהיה סגן היו"ר. לייבל'ה ראה אחדות בין כל העוזרים של חברי הכנסת.











ובלכתו במסדרונות הכנסת הבחין לייבל'ה ביועץ ה'ניו מדיה' התותח של ראש הממשלה, טופז לוק. היועץ ביקש לצלם סרטון עם ביבי במרפסת המזנון אך השומר עצר אותו לאחר שטען כי הוא לא מכיר אותו, לייבל'ה ניסה לעזור אך אז שהגיע אחד מחברי הכנסת וזיהה את טופז, והתכנון יצא לפועל.








ובאולם מליאת הכנסת נרשמה תקרית נוספת השבוע, הדבר אירע ביום רביעי בכנסת, תקלה טכנית השביתה את מסכי ההצבעות במליאה, וההצבעה הייתה ידנית ונוסטלגית כבעבר. הכתבים החרדים שזמנם התפנה מעט ניצלו את הזמן לעיון בקבוצות הווטסאפ. ולא להסתפק ברפרוף.





טרם יעבור לייבל'ה מהכנסת, לייבל'ה משלב בין שמחה לשמחה ומספר כי ביום חמישי חגג השר גלעד ארדן בר מצווה לבנו בכותל המערבי, הוא כרגיל קרא בתורה כמו שהוא יודע (אחרי הכל רגילים בליכוד כל שבוע לפרשה אחרת). ואף סייר במקום עם רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ שהגיע ללוות את השר הבכיר.

(צילום: יוסף דשת מדברים תקשורת)


דיווחים בטעם של חו"ל

ומכאן פונה לייבל'ה לדיווח מחוצה לארץ, אנשיו של לייבל'ה הפרושים בכל אתר ואתר, הביאו את הידיעות הבאות. חדשות מהעולם שליחו של לייבל'ה בפראג ראה את הרב אהרן קוטלר מנהל ישיבת לייקווד המעטירה בניו גרז'י בנסיעה עם ראש ישיבה ונדיבים.





ומי שיצא ביום רביעי לארה"ב, הוא צלם היהדות החרדית שוקי לרר שטס לתעד את חתונת 'ויז'ניץ – אלכסנדר קליוולנד. בבוקר שאחרי החתונה, לאחר שסיפק את התמונות למדיות השונות. הוא התפנה לשבת לארוחת בוקר במסעדת 'שם טוב' בבורו פארק 1353 עם הנגיד בנימין ברבר. מאוחר יותר הצטרף גם קמב"ץ זק"א ירושלים בנצי אוירינג. כמו שנאמר 'תמונה אחת שווה אלף מילים, ופגישה אחת ללא תמונות - אפילו אלף מילים לא יעזרו'.








שליחו של לייבל'ה מארצות הברית מדווח על מנכ"ל אל על, דוד מימון, שלושה ימים לפני התפטרותו, רקם שיחה עם בכירי התקשורת החרדית בנסיעה באוטובוס במיאמי ביץ'. לייבל'ה מביא את התמונות ומקווה שיסדרו גם לו מקום במחלקת עסקים. כדי שירגישו בבית הביאו לבכירי התקשורת הקובעים את סדר היום גם את הרב לאו ששוחח עם הבכירים בעניני דיומא.





ליפא שמלצר שמאז פטירתו של אביו החל לגרוף ים של צפיות ביוטיוב כשכולם מבקשים לצפות בו כשהוא שר על יד קברו של אביו, עמל בימים אלו על דיסק חדש בהפקת מרדכי בן דוד ובנו יידל. השבוע הוא שר בחתונת גיסו מסקווירא וחבש שטריימל עם מכנסיים ירוקות.



ומינוי חזק בשיבר של המדינה. הסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יאיר פינס, מונה לראש החטיבה העסקית והמשנה למנהל רשות מקרקעי ישראל. מי שאישר זאת היה שר האוצר משה כחלון. לייבל'ה שמכיר את כוחו הגדול של יאיר במשרד האוצר יכול לומר כי נרשמה אכזבה בעולם התורה ובקרב השתדלנים בכנסת כי יאיר בתוקף תפקידו דאג לעולם התורה. לייבל'ה מצטרף ואומר כי הברכה אחת גם לאבא הגדול, מאיר פינס. מחשובי החרדים בפתח תקווה ומי שעומד על משמר הכשרות שנים ארוכות. לייבלה מאחל הצלחה - סוף סוף הגיע למשרד האוצר יאיר אחד מוצלח.

ומכאן פונה לייבל'ה לנוסטלגיה קלה, אפי פלדמן היו"ר הבלתי מעורער של 'איחוד הצלה' בני ברק התחתן לפני עשר שנים במרכז האירועים 'כתר הרימון' בבני ברק. כדי לסגור מעגל הוא חזר לחדר יחוד של האולם כדי לסעוד ארוחת ערב. ככה זה שיש לך קשרים עם האולם בו התחתנת. לייבל'ה מקווה כי טרם הנטילה הוא אמר 'לשם ייחוד'.





ואם כבר אנחנו נמצאים במרכז הארץ, (שזה כמו חו"ל רק בלי היוקרתיות). לייבל'ה מספר על מי שלא מפסיק לערבב לבחירות בעיריית אלעד, ה"ה חבר המועצה לשעבר שמעון סויסה, שהשבוע נתפס כשהוא בודק את כס ראש העיר. חמוצים לא היה לו מתחת ליד, אבל כפית ערבוב החזיק בכיס.





עוד באלעד - ראש העיר פרוש ויחיקם גמליאל מנהל מחלקת הנוער בעיר, הוציאו השבוע את מחלקת הנוער ליום גיבוש מרענן במיוחד בירושלים.








אין כמו ירושלים ביום שישי, הרהר לייבל'ה עת הגיעו ליומנו ידיעות ירושלמיות על ערב שבת קודש בשכונת גאולה בירושלים. הראשונה סיפרה על איש משלחת שלא רואים כל יום, אבי דיכטר יו"ר הוועדה הסודית של חוץ וביטחון. מסייר ביקור שורשים עמוק, מי שליווה את הסיור הוא איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים שפינק את הח"כ בסיור שטרם ראה מעולם.





ואפרופו גאולה, הזמר אהרון רזאל נצפה השבוע בקניית נעליים בחנות 'פאקו' בגאולה בירושלים תשיר ותלך בדרכים ישרות, אהרן. עם נעליים כאלו, ברור שמקומך הוא רק בבית המדרש.
(צילום: דני כהן)





לייבל'ה שנקלע השבוע לביקור בעיר הקודש צפת, נתקל בחבר מועצת העיר ואולי ראש העיר הבא אליעזר לזר, תורם דם בניידת מד"א בכיכר הסראייה בעיר.





לייבל'ה שמח לדווח על כבוד למגזר: 'אגודת העיתונאים' תחלק במסגרת כנס אילת לעיתונות, "פרסי רדיו" לתוכניות הטובות ביותר. ברדיו החרדי החליטה הוועדה החליטה לציין לשבח את השדרן עמי מימון, מגיש "חידודון" ב'קול ברמה'. בנימוקי הוועדה נכתב כך: "מימון, המכונה "שר השמחה", מגיש שעשועון רדיו מקורי, הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים בקרב מאזיני הרדיו החרדי. בתוכנית הוא חד חידות תורניות, משדר אוירה שמחה, דן בסוגיות הלכתיות , מראיין זמרים ויוצרים מפורסמים, לצד זמרים חדשים ומארח רבנים. אברכי כוללים קיבלו היתר מיוחד מרבניהם להאזין לתכניתו, המשודרת מדי יום בשעות הצהריים".

ודובר צה"ל למגזר החרדי, חזקי שכטר. שבקרוב יסיים בהצלחה את שירותו הצבאי. נצפה השבוע מתחת לבית המערכת ברחוב הירקון בבני ברק. לייבל'ה משתוקק לדעת עם מי כעת סגר את הדיל היומי? בינתיים לייבל'ה מסתפק בצילום פפארצ'י חביב.





ובן למשפחת המלכות מוישי הלר, נצפה השבוע ב'הלו תימן' מדגים חינוך מגיל אפס לילדים, בתרגיל החינוך הראה האמן מי המלך בשווארמה.





כמו בכל שבוע בליל שישי מתקיים שיעור ב'אור החיים' הקדוש, בביתו של הנגיד שמואל הלפרין. בהשתתפות אנשי עסקים ובעלי בתים מכובדים. בחמישי שעבר חגג הנגיד סיום מסכת בהשתתפות רבה של שכונת צהלה, הרב חיים הורביץ וכל הסלבס של בני ברק מאיש העסקים שוקי סולמון, ועד הגבאי הראשי של 'איצקוביץ' יצחק שיינין.





ובמסגרת הפינה השבועית מסופר 'שערי רווחה' בירושלים, נראה יצחק פינדרוס השבוע צועד לבדו כאחד האדם ועורך את הקניות האחרונות לבית ל'שבת קוידש'.





ואפרופו קניות, לייבל'ה הבחין השבוע ברב יעקב אשר, עורך קניות ונהנה מהחוק החדש שלו המחייב לשים משקל בסמוך לדוכני הירקות. בזיכרונו של יוסי חיים מאייר הממים, עלו חילוקי הדעות בין אשר לאייכלר, וכך זה נראה.





ומי שלא מפסיק לדברר את גפני. יעקב מורגנבסר נצפה בשישי בהכנות אחרונות בגני גאולה שעתיים לפני שבת. שליחו של לייבל'ה מיהר לתעד.





ועוד קניות. לייבל'ה ידוע ומפורסם כאחד שרוחש כבוד לאנשי החסד המחזיקים את העולם. היום הוא רוצה להוקיר את מתנדב 'איחוד הצלה' דיויד בדר שהתפרסם לאחרונה והפך לסלב של ממש, זאת לאחר מספר מקרים שבהם הציל חיים. לייבל'ה פגש את בדר בעיצומן של ההכנות לשבת.





לייבל'ה שמח לדווח על מקרי שלום ואחדות, הנה גם בסאטמר לייבל'ה ראה השבוע בחתונה בבני ברק את הרב אפרים שטרן מגודלי העסקנים בירושלים ומראשי קהילת סאטמר (מהרי"י) בסוד שיח עם הרב הפורש דחסידי סאטמר (מהר"א) בלונדון, והגרי"ב וואזנר שהגיע להשתקע בישראל. האם דובר על ביקורי האדמו"רים בחורף בישראל? לייבל'ה לא ממהר לחשוף.





ואם כבר הזכרנו, אחדות גם 'בנדבורנה'. המשב"ק של האדמו"ר, הרב אברהם ישעיה קלפנר. נסע ברכב 'הוולוו' המסורתי עוד מהרבי הקודם וגלגל הרכב התפנצ'ר. מי שנחלץ לעזרתו היה אחיינו מרדכל'ה קלפנר יו"ר מכון 'למען יידעו דורתיכם ', הרב קלפנר הודה לאחיין המסור על תיקון הגלגל במהירות האפשרית.





ובשעת בוקר מוקדמת בעיר ביתר עילית צפה לייבל'ה בנהירה לעבר ה'קלויז' מספר 12 של חסידות 'באיאן' בעיר. הסיבה ברית לבנו של רמ"ט סגן יו"ר הכנסת והוועדה לפניות הציבור, חה"כ ישראל אייכלר. הלא הוא העסקן חיים רבינוביץ' העונה לכל פניה של תושב העיר.





מיד לאחר שכובד סגן היו"ר בסנדקאות, אצו כולם לבקש ברכה בבין המשתתפים היו עורך 'משפחה' יוסי אליטוב, וסגנו אריה ארליך. תוך כדי השמחה הגיע הבשורה על פטירת זקן המשגיחים וכולם מיהרו לכל עבר, לא לפני שזכרו לברך ברכת המזון בכוונה.





מינוי חדש בענף, איש התקשורת יהודה רוסט. מונה לשמש כיחצ"ן ולדברר את ארגון "בנועם". ללייבל'ה נודע כי רוסט גוייס על ידי איש עסקים מידידי הארגון. ולייבל'ה מאחל הצלחה בכל.

ברכת החלמה מהירה לספר הצמרת בנצי אוביץ, לאחר שקרע כמה גידים בידו עקב רכיבה מהירה על אופניים חשמליות מבני ברק לפתח תקוה, לייבל'ה שרצה להסתפר נדחה מספר פעמים עקב היד המדממת, אך לבסוף עשה מאמצים וקיבל את לייבל'ה ללא תור.

מרחיבים את הפוקוס: השבוע, חגגו בפרסום 'פוקוס' את המעבר למשרד החדש בבנייני 'פנינת חמד', בהשתתפות רבנים, אישי ציבור, ברנז'ה ולקוחות. עשרות המשתתפים שכיבדו את המקום בנוכחותם נהנו מבר טעימות עשיר ושתיית 'לחיים' לרגל ההרחבה. במשרד מציינים בסיפוק שנים של עשייה מקצועית ומבטיחים שהמעבר למשכן החדש והמרווח מהווה עוד ציון דרך לפריצה קדימה, בתחומי הפרינט והדיגיטל ובכל מה שנוגע למקצועיות, יצירתיות וטובת הלקוח.





ומשם לייבל'ה הגיע למרפאת 'כללית' החדשה ברחוב שמעון חכם, בבר אילן בירושלים. שם ראה את כל המי ומי מגיעים ובראשם מנהל מגזר חרדי של הקופה בירושלים משה רונגרטן, לייבל'ה שמע את דרשתו של חבר המועצת הגר"ד כהן שהחמיא מאוד לקופה. לייבל'ה מקווה כי יגיע לשם אך ורק להשקות, הרמת כוסית וכיוצא באלו ולא לצורכי בריאות בעזר ה'.



פינת המזל טוב

ומי שרווה קצת שמחות מצאצאיו הוא יו"ר ועדת הכספים ו'דגל התורה' משה גפני שיחגוג ביום שלישי הקרוב באולמי 'באר מרים' את שמחת הבר מצווה לנכדו, בן לבנו, יד ימינו וממשיך דרכו ר' מיכי גפני. בימים האחרונים סובב גפני בדיסקרטיות בבתי גדולי ישראל חברי המועצת, להתברך לקראת השמחה הגדולה.

וברכת מזל טוב לאיש העסקים מנחם כרמל יו"ר 'בר כל' ועוד לרגל שמחת נישואי בתו הצעירה בשבוע הבא.

ברכת מזל טוב לאליהו צבי הנדלר, סמנכ"ל השיווק בעיתון 'המודיע' לרגל שמחת אירוסי בנו בחיר תלמידי ישיבת 'טשעבין' בירושלים.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יחזקאל (חזי) שינלזון לרגל שמחת הבר מצווה לבן הזקונים, מה שמוכנה בז'רגון "המוז'יניק". הערב מוצאי שבת באולמי 'אחוזת וגשל'.

ועוד שמחה ב'דגל' - ברכת מזל טוב לשמשון פראג מצעירי עסקני 'דגל התורה' ותודעה לרגל שמחת הולדת בתו. פראג תלמיד ישיבת 'מיר' המעטירה נחשב לכוכב עולה בשמי העסקנות.

ברכת מזל טוב לאיש החינוך הרה"ח רבי אורי בלוי, מחשובי חסידי סלונים לרגל אירוסי בנו. החתן הבחור שלמה זלמן מבחירי ישיבת 'בית אברהם סלונים', עם בת הרה"ח רבי משה הולצמן.

ברכת מזל טוב לר' ישראל רובינשטיין משב"ק האדמו"ר מדעעש, לרגל הולדת הבת, הקידושא רבא בבית המדרש דעעש ברח' רבי טרפון בב"ב.

ברכת מזל טוב ליחיאל מילר, קמב"ץ איחוד הצלה בב"ב, לרגל הולדת הבת, הקידושא רבא בשבת הבאה בקלויז 'באיאן' ברח' רבינוב בב"ב.

ברכת מזל טוב לעורך המניין הקבוע בשבת בבוקר בבית הכנסת הגדול בבני ברק, שבסופו מתכבדים המתפללים בקידוש מכובד. אם גם אתם נמנים על משכימי קום, זה לא בשעות שלכם.. אולי תפגשו את משפחת קליין כשתבואו למנחה גדולה.

השבת, לרגל היכנס בנו של האח הגדול מתי, לעול תורה ומצוות, החזן ומארגן המניין פינק את המתפללים בקידוש מפואר ומיוחד. המשתתפים, נאלצו לעשות הפסקה עד לסעודת השבת בבית, למגינת לב האישה..

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאחראי מחלקת מתנדבים בארגון החסד 'בלב אחד' אהרון פליישמן להולדת הבן בשעה טובה. בתקופה האחרונה החל אהרן לשמש כנהג אמבולנס במד"א. בשבת היה זה תורה של רעייתו להתפנות על ידו.
לייבלה רכילות חרדית כנסת מזל טוב ליפא שמלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד