ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

מסתמן: שביתת הרופאים - לקראת סיום

על פי התוכנית המתגבשת בין משרד האוצר וההסתדרות הרפואית: יוקצו אלף תקנים נוספים, מספר התורנויות יופחת - ורופאי הפריפריה יקבלו תמריצים • אידלמן יפסיק לצום

הפגנת רופאים. צילום: יוסי פורמנסקי
הפגנת רופאים. צילום: יוסי פורמנסקי

האם שביתת הרופאים עומדת בפני סיום? ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר דיווחו הערב (ד') על פריצת דרך במשא ומתן ביניהם, ועל הסכם מתגבש במסגרתו נענו רוב דרישות הרופאים. ההבנות הושגו במהלך פגישה של שר האוצר, יובל שטייניץ, לבין ראשי ההסתדרות.

נציין כי במהלך היום שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מספר פעמים עם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בנושא השביתה ובדרכים להפסיקה. במהלך דיון במליאה אף הגיח בשלב מסוים נתניהו לכיוון מקומו של ליצמן כדי לשוחח עמו.

אחת מההשלכות המיידיות של פריצת הדרך היא הפסקת שביתת הרעב של יו"ר ההסתדרות, הד"ר ליאוניד אידלמן, שהפך ל'כוכב' השביתה. "זהו רגע היסטורי", אמר הערב. "אנו יוצרים רפורמה משמעותית במערכת הבריאות הציבורית. באמת יש פה פריצת דרך ומתרקם הסכם היסטורי לרפואה בישראל".

על פי התוכנית המתגבשת יוקצו אלף תקנים נוספים לבתי החולים הציבוריים, ויתווספו לתקנים שכבר אושרו בממשלה בתחילת השנה. בנוסף, תורנויות המתמחים תרדנה לשמונה בחודש בשלב הראשון ועד לתקופה של שנתיים תרד לשישה בלבד. בתי החולים אף יממנו מענקים לעידוד רופאים לעבוד בפריפריה ובמקצועות הסובלים ממחסור בכוח אדם.

לסיכום הערב הגיעו דברי הברכה מכל הצדדים. אידלמן מיהר להודות לראש הממשלה, לשר האוצר, ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי. "בפעם הראשונה ראיתי נכונות אמיתית לפתור את מצוקות מערכת הבריאות הציבורית", אמר.

גם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ברך על פריצת הדרך שהושגה והביע תקווה שהמשא ומתן יימשך באנטינסיביות הנדרשת משני הצדדים "בכדי שנוכל להגיע להסכם כולל במערכת הבריאות ולהביא לסיום השביתה, לרווחת ציבור החולים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב עם יו"ר ההסתדרות ובירך אותו על סיום שביתת הרעב. הוא הוסיף כי הוא מרוצה מההתקדמות לקראת הסכם עם הרופאים. "אנחנו עכשיו על המסלול הנכון. עלינו לצמצם את הפערים ולסיים את השביתה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד