י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתרפאה המשפחה: שרשרת השמחות בשבעה של זקן המשגיחים

ביום האחרון של השבעה לזקן המשגיחים תתקיים חתונת נכדתו והרבנים התירו לאמה - בתו של רבי דב זצ"ל להשתתף בחתונה • בעיצומם של ימי השבעה נערכות שמחות במשפחה האבלה, ובשבת אף נקרא נין ראשון על שמו • נתרפאה כל המשפחה

הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל בסנדקאות. צילום: שוקי לרר
הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל בסנדקאות. צילום: שוקי לרר



בעיצומה של השבעה על זקן המשגיחים הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, נערכה בשבת שמחת ברית לנינו.

שמחת הברית נערכה בירושלים, נכד לבנו הגאון רבי צבי יפה מראשי ישיבת 'קרן אורה' בכרמיאל, בן לחתנו הרב מייזל, נכדו של הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל ראש ישיבת מיר ברכפלד. הרך הנימול נקרא שני הסבים הגדולים "אריה ישי דב".

מחר (שני) תיערך שמחת ברית נוספת במשפחת לנינו של זקן המשגיחים, נכד לחתנו הצעיר הרב חיים שרון.

בתוך כך, בחתונה שתיערך ביום שלישי לנכדתו, בת לחתנו הגאון רבי דניאל ארנפרוינד משגיח ישיבת תפרח, נשאלה השאלה האם האמא - בתו של רבי דב זצ"ל, תוכל להשתתף, שהרי אביה נטמן אחרי השקיעה.

דיון נערך אצל הרבנים שהתירו להשתתף. טעם ההיתר הוא מפני שביום השביעי בשבעה עושים מקצת היום ככולו וקמים בבוקר, והפוסקים התחבטו האם עושים מקצת ביום או שכבר מסתפקים במקצת בלילה. למעשה נוהגים שהמקצת הוא ביום אולם במקרה הזה, מכיוון שיש את העניין של שמחת חתן וכלה פסקו הרבנים שהאמא תשב מעט באבלות אחרי צאת הכוכבים קצת ואז תבוא לחתונה בבגדי שבת. הגאון רבי ישראל גנס אף פסק שהאמא תוכל אפילו לרקוד עם בתה הכלה.



חברי המועצת רבי דב יפה ורבי אריה פינקל זצל. צילום: מתתיהו גולדברגצילום: חברי המועצת רבי דב יפה ורבי אריה פינקל זצל. צילום: מתתיהו גולדברג
חברי המועצת רבי דב יפה ורבי אריה פינקל זצל. צילום: מתתיהו גולדברג


ל'בחדרי חרדים' נודע כי סביב החתונה היה 'מופת' של ממש. בתחילה קבעו את החתונה לי"ט חשון, אך לבסוף הכלה אמרה שהיא צריכה עוד שבוע להתארגן. והמשפחה דחתה את החתונה בשבוע, למרות שהדבר היו כרוך בהוצאה כספית. התאריך הראשון בו אמורה הייתה החתונה להתקיים - היה כמובן יום ההלוויה.

במהלך השבעה נערכים הספדים מידי יום ביומו, וביום רביעי ככלות השבעה תיערך עצרת מספד גדולה, הערב בהיכל הכולל הגדול 'נר ישראל' ברכסים אותו נשא המשגיח על לוח ליב -ו תתקיים עצרת מספד שם ישאו דברי מספד: הגאון רבי יהודה עדס, הגאון רבי נתן זוכובסקי, והגאון רבי חיים וייס.

אל הבית הצנוע ברכסים עולים המונים, בהם ראשי ישיבות, תלמידים ועמך בית ישראל. העולים לנחם אומרים ל'בחדרי' כי במסגרת שרשרת השמחות במשפחה שוררת תחושת "נתרפאה המשפחה".

אמש התרחש אירוע מרגש. האלמנה הרבנית רבקה יפה שתחי', הגיעה עם צאת השבת לנחם את אלמנת הרב נתן נטע אדלר ז"ל ועשרת היתומים היושבים שבעה על פטירת אביהם בגבעה ב' ברכסים. הרבנית כדרכו של בעלה המשגיח הדגול, חיזקה את המשפחה ואת האלמנה.
רבי דב יפה זקן המשגיחים נתרפאה המשפחה אבל שמחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד