כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חרדית בת 21 שוחררה במפתיע מצה"ל

צעירה חרדית שלא הסדירה במועד את מעמדה בצה"ל, הגיעה ללשכת הגיוס, שם הודיעו לה כי כיוון שלא הסדירה את מעמדה היא תיעצר ותחויל • בפעילות ח"כ מרגי היא שוחררה בתוך שעתיים וסוכם כי היא תקבל פטור ללא צורך בהתייצבות בלשכת הגיוס

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



צעירה חרדית משכונת הר נוף בירושלים, יצאה לפני כשבוע לטיול בחו"ל יחד עם חברותיה. במעבר הגבול, הודיעו לה כי היא דרושה לצה"ל מאחר ולא הסדירה את מעמדה, והורו לה להייצב בבקו"ם מיד עם שובה לישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בבוגרת סמינר נווה ירושלים, ועם שובה לישראל, היא פנתה היום ללשכת הגיוס בבאר שבע, כשהיא מצויידת עם טופס הצהרת דת, אולם שם היא נעצרה וחויילה. בצה"ל הסבירו לה כי מאוחר מידי להגיש טופס הצהרת דת, מאחר ואת זה היא הייתה צריכה לשלוח 90 יום לפני מועד הגיוס.

בלשכת הגיוס הודיעו לה כי את הלילה היא תבלה בכלא צבאי ומחר (שני) היא תגוייס ותסופח לאחת מיחידות צה"ל. הבחורה לא ידעה את נפשה והוריה פנו מיידית ללשכת חבר הכנסת יעקב מרגי על מנת שיחלץ את בתם מהבוץ אליה נקלעה.

בלשכת ח"כ מרגי פנו לגורמים בצה"ל ותוך פחות משעתיים, להפתעת בני המשפחה - הבחורה שוחררה לביתה. בנוסף סוכם, כי המשך הטיפול יהיה מתן פטור ללא צורך בהתייצבות בלשכת גיוס.
לשכת גיוס סמינר נווה ירושלים בחורה חרדית פטור מטעמי דת יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד