כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אנשי "הציידים" - יפצו בחצי מיליון שקל

בית המשפט ברמלה, פסק כי הקצין החרדי יהודה גליקמן, ראש מדור שילוב חרדים בצה"ל, יפוצה על הדיבה והאיומים על חייו, בסך חצי מיליון שקל. הקצין הצליח להוכיח שהנתבעים - מאנשי 'הפלג הירושלמי' - היו מעורבים בהפצת חוברת 'הציידים' נגדו

אנשי "הציידים" - יפצו בחצי מיליון שקל



בית המשפט פסק: מוציאי דיבתו של הקצין החרדי ישלמו פיצוי בסך חצי מיליון שקל.

בית המשפט ברמלה פסק כי הקצין החרדי סרן יהודה גליקמן, ראש מדור שילוב חרדים בצה"ל, יפוצה בשל הדיבה והאיומים על חייו, בסך חצי מיליון שקל.

לפני שבוע וחצי התקיים הדיון הראשון והאחרון בתביעה האזרחית שהגיש גליקמן, נגד ארבעה פעילי הפלג. באופן מפתיע, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להתייצב בהליך לצידו של הקצין.

מדובר בתביעה על סך 2.4 מיליון ש"ח שהוגשה נגד ארבעה שנעצרו על ידי המשטרה בחשד להפצת קמפיין "הציידים" עליו דווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בנימין חייט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי.

"אני סבור כי יש לפסוק לתובע פיצויים מקסימליים" כתב השופט בהחלטתו והטיל על הנתבעים מרצבך, פיין לשלם פיצוי בסך מאתיים אלף שקל כל אחד מהם, ועל בלוי הטיל חובת פיצוי בסך מאה אלף ש"ח.

מרצבך ויחיאל בלוי חוייבו בעוד 30,000 ש"ח הוצאות משפט, ועוד 62,500 שכר טרחת עו"ד.

עם זאת, גליקמן חוייב לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של הנתבע בנימין חייט שזוכה. כך שבסופו של הליך, גליקמן יקבל 576,375 ש"ח, ממנו יפריש שכר טרחה לעורך הדין שייצג אותו, שלומי וינברג.

עורך דינו של גליקמן שלומי וינברג מסר בתגובה "זהו אחד מפסקי הדין הראשונים שמבהירים כי החברה החרדית אינה סגורה - ודמם של חיילים חרדיים אינו הפקר, כשם שכבודם מקודש".



כזכור, בשנת 2015 הופצה חוברת תחת הכותרת "הציידים", בה פורסמו פרטים אישיים של כ-40 חיילים המשרתים בצה"ל. הקמפיין כלל רשימה מפורטת של כ-40 חיילים נושאי תפקידים לעומת אזרחים הפועלים לכאורה לגיוס חרדים לשורות צה"ל. לראשונה בקמפיין ה"חרד"קים", הוא היה מפורט ומסודר, על כל אחד ואחד היה פרופיל. פעילות המוטב, פרופיל קצר, אשר כלל מחמאות בסגנון של "אורח חיים נהנתן/אוהב כסף והרבה".

בהמשך רשומים פרטים אישיים כגון שם מלא, גיל, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים, טלפון נייד והשתייכות מגזרית - וכמובן תמונה של נשוא הפרופיל. בין הפרופילים הבולטים, קצין בחיל האוויר, ראש מדור שילוב חרדי באט"ל, ראש תחום שילוב חרדים אכ"א, מנכ"ל שח"ר ויו"ר "מנהלת הציידים", ראשי מדורים של שילוב חרדים בחיילות השונים ועוד ועוד.

חודש לאחר הפרסום, סרן יהודה גליקמן ששמו פורסם בחוברת, שכר חוקר פרטי שהצליח לעלות על פרטי החשודים. החוקר התחזה לנגיד חסיד סאטמר שביקש כביכול לתרום לקמפיין. כך, רכש את אמונם של הנתבעים, ובשלהי נובמבר 2015 הגיש גליקמן באמצעות עורך הדין שלומי ויינברג, תביעת דיבה נגד בנימין חייט, יונה מרצבך, שלמה פיין ויחיאל בלוי.

כאמור, היום (ראשון) השופט מנחם מזרחי, סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה, פסק כי גליקמן יקבל מהנתבעים כ-58,000 ש"ח.
הציידים יהודה גליקמן הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד