כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון: מצבם המשפטי של 14 מעצורי הפגנות הפלג - סבוך

ההפגנות פסקו, אך 14 מפגינים שהועברו למשטרה הצבאית נמצאים במצב משפטי בעייתי. הם מוגדרים "משתמטים פרקליטותיים" - שוהים במעצר עד תום ההליכים ועלולים להישלח למאסר של עד 270 ימים • ניסיונות לעסקה בעניינם נכשלו

מי בואש בהפגנת הפלג. צילום: יניב נדב, פלאש 90
מי בואש בהפגנת הפלג. צילום: יניב נדב, פלאש 90



מצבם המשפטי של ארבעה עשר חרדים המוגדרים 'משתמטים פרקליטותיים' השוהים בבתי הכלא הצבאיים, סבוך. בשלב זה לא ברור כיצד ייגזר דינם והם ממתינים למשפט. על פי הדין הצבאי, הם עלולים לרצות עונשי מאסר שבין 90 ל-270 יום. שלושה עד תשעה חודשים.

כמעט חודש חלף מאז הסתיים גל ההפגנות של הפלג הירושלמי, שהחל עם מעצרם של שני תלמידי ישיבה בדרכם חזור מטיול בים המלח. אלו, נשפטו ל-20 ימי מחבוש. במהלך ההפגנות, נעצרו כ-200 מפגינים, מהם 46 התגלו כמשתמטים משירות צבאי והם הועברו לצה"ל.

לפני כשלושה שבועות התקיימה האחרונה של הפלג הירושלמי, במהלכה משטרת ירושלים הפעילה נגד המפגינים מכתזית עם מי בואש - מאז פסקו הפגנות. האם יש קשר? תחליטו לבד.

מתוך המפגינים שהועברו למשטרה הצבאית, 34 הוגדרו: משתמטי 'דמ"ש' (דין משמעתי) והוטלו עליהם בידי קצין, שישה עד 20 ימי מחבוש. אלו המשתמטים שבימים האחרונים שוחררו - כל אחד בתום תקופתו. אלו הם הבחורים והאברכים שחבריהם מקיימים חגיגות בימים האחרונים עם שחרורם ממאסר.

אולם 12 הנותרים, הינם משתמטים 'פרקליטותיים' הדרושים לצה"ל למעלה משנה וחצי. כלומר תקופת השתמטותם מסידור מעמדם מול הצבא, עולה על 18 חודשים. מעצרם של אלה הוארך עד תום ההליכים - הם עדיין שוהים בבתי הכלא הצבאיים.

מעבר למפגיני ה'פלג הירושלמי' שהועברו למשטרה הצבאית, נעצרו שני אברכים נוספים המשתייכים לנטורי קרתא. אלו נעצרו במהלך ההפגנות והועברו למשטרה הצבאית - שם גם להם הוארך המעצר עד תום ההליכים. פרקליטם עו"ד נדב גדליהו אומר כי בסוף החודש הלועזי הנוכחי, בעוד כשבועיים, הם צפויים לעלות לוועדת מצפון, ולטעון כי הם מסרבים לשרת בצה"ל מטעמי מצפון - פציפיזם, ולא מטעמי דת.

בימים הבאים - שלישי רביעי וחמישי, ייערך דיון לניהול ההוכחות, של 12 עצורי הפלג הירושלמי כאשר מי שמייצג אותם הוא עו"ד מנחם שטאובר. נראה כי גזר הדין בעניינם ייקבע מאוחר יותר. ל'בחדרי' נודע עוד, כי בשלב מוקדם יותר נבדקה האפשרות למשא ומתן עם הפרקליטות הצבאית, בעניינם, אך המו"מ עלה על שרטון.
פרקליטותיים משתמטים הפלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד