כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הוועדה: עיריית בני ברק מתנהלת בלי חוק

מה קורה כאשר העירייה היא זו שמפרה את החוק, ומציבה מבנים באופן בלתי חוקי? זה מה שטענו תושבי שכונה ג' בבני ברק, שגילו שהגינה שלהם נעלמה לטובת מבנה יביל שהציבה העירייה. ועדת הערר המחוזית, קיבלה היום את טענותיהם

הוועדה: עיריית בני ברק מתנהלת בלי חוק



עיריית בני ברק החליטה לפני כשנתיים, להפוך פינת חמד ברחוב שדרות הנציב בשיכון ג' - לגן ילדים. היום, ועדת הערר המחוזית קיבלה את ערר התושבים וקבעה כי האישורים לא הוצאו כחוק, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מדובר בשטח קטן בין שני בניינים בשדרות הנציב 3 בבני ברק, שם העירייה החליטה להרוס פנינת חמד ובה כמה עצים וספספלים, והקימה במקום גן ילדים.

התושבים, טענו כי השטח שימש כגינה יחידה של תושבי האיזור ובה עצים עתיקים, שיחים ומדשאה. לטענתם, אישר הצבת מבנה יביל במקום עבור כיתות גן ילדים - הרס את הגינה.

עוד טענו התושבים, כי ההיתר שהוציאה העירייה להצבת המבנים היבילים, הוצאו ללא קבלת האישורים הנדרשים מכיבוי האש, ללא אישור בטיחות, ללא אישור ביטחוני וללא אישור סביבתי.

התושבים אף הביאו חוות דעת של מנהדס העיר לשעבר, יוסף יהודה כהן, שקבע כי בניית הגן חורגת מקווי הבניין הקבועים; ניתן להקים בשטח רק מבנה אחד; על הקרקע קיים מקלט המשמש כבית כנסת ולכן לא ניתן להקים בו גם מבנים יבילים, גם לא אם המבנה יוצמד למקלט.

העירייה מצידה טענה כי המבנה הוקם על פי דין וביקשו לדחות את ערר התושבים.

היום (ראשון), ועדת הערר של מחוז תל אביב, בראשות עו"ד תמר עיני ורדון החליטה לקבל את הערר של התושבים. בהחלטה שהגיעה לידי 'בחדרי' נכתב, "סיכומו של דבר, אנו מקבלים את הערר ומורים כי ההיתר שיצא - מבוטל, שכן לא ניתן היה לאשרו בהתאם למצב התכנוני שהיה תקף בעת ההחלטה נשוא הערר והבקשה אינה עומדת גם בהוראות התכנית העדכנית".

בהחלטה אף צויין כי בעת מתן ההחלטה של הועדה המקומית, התכנית טרם הופקדה "ולכן באותה עת היא גם לא הכתיבה מדיניות כתבנית מופקדת". יחד עם זאת ציינה הוועדה המחוזית, כי ככל שתוגש בקשה חדשה להקמת מבנים על החלקה, עליה להיבחן גם בהיבטים שנדונו במהלך הדיונים.

בהחלטת הוועדה המחוזית אף נקבע כי על עיריית בני ברק לשלם הוצאות משפט לתושבים שתבעו את העייריה באמצעות עו"ד אליעד שרגא.
עיריית בני ברק ועדה מחוזית פנינת חמד גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד