כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאות אנשי 'הפלג הירושלמי' מול כלא 4: "רומסים את לומדי התורה"

במקום לחסום את כבישי הארץ: מאות מאנשי הפלג הירושלמי הפגינו הערב מול כלא 4, שם עצורים כ-13 עריקים משירות צבאי, שמעצרם הוארך עד תום ההליכים. בעצרת נאמו הרב צבי רוט, הרב חנוך הבלין ר"מ בישיבת פוניבז' והורה אחד העצורים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



מאות פעילי הפלג הירושלמי הגיעו הערב (ראשון) לראשון לציון, ומחו מול כלא 4, שם עצורים כ-13 עריקים משירות צבאי, שמעצרם הוארך עד תום ההליכים.

צילום: דוד פרלמוטר

בהודעה של הפלג הירושלמי לפעילים, נאמר כי "בהוראת רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א, נצא כולנו למפגן מחאה והזדהות עם מוסרי הנפש בני העלייה אסירי עולם התורה הכלואים בכלא הצבאי".

המפגינים נשאו שלטו בהם מחו נגד "רמיסת עולם התורה", והכריזו כי ימסרו את הנפש עבור התורה.

במהלך העצרת שעד כה לא נרשמו בה אירועים חריגים, נישאו דרשות על ידי הרב צבי רוט והרב חנוך הבלין ר"מ בפוניבז. עוד נשא דברים הרב ראובן מילצקי אביו של אחד העצורים. בהמשך נערך קבלת עול מלכות שמים ברוב עם.

לפני כשבוע וחצי, כמחאה על המשך מעצרם של בני ישיבות בכלא, התכנסו מאות אברכי הכוללים שבנשיאות גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס, לסדר לימוד מול הכלא הצבאי, במטרה לחזק את הבחורים.

מוקדם יותר היום, בית משפט השלום ברמלה, פסק כי יהודה גליקמן, מי ששימש כראש מדור שילוב חרדים בצה"ל, יפוצה על הדיבה והאיומים על חייו, בסך חצי מיליון שקל. הקצין הצליח להוכיח שהנתבעים - מאנשי 'הפלג הירושלמי' - היו מעורבים בהפצת חוברת 'הציידים' נגדו ואלה חוייבו לפצותו בסכום של למעלה מחצי מיליון ש"ח.

צילום: דוד פרלמוטר



















הפלג הירושלמי כלא 4 ראשון לציון עצרת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד