כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"חום גבוה מסוכן ויכול לגרום לנזקים" • האמנם?

"חום כשלעצמו אינו דבר מסוכן. כשיש לילד חום, זה סימן לכך שהמערכת החיסונית שלו תקינה ובריאה" אמרה ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים בביה"ח הלל יפה בחדרה, בהרצאה שנערכה מטעם נורופן לילדים

"חום גבוה מסוכן ויכול לגרום לנזקים" • האמנם?
יחצ



כנס ייחודי מסוגו נערך בשבוע שעבר מטעם נורופן לילדים. בכנס, שהתקיים בלאונרדו סיטי-טאואר ברמת גן וכלל ארוחת בוקר עשירה, ניתנה הרצאה מרתקת של הד"ר עדי קליין – מנהלת מחלקת ילדים בהלל יפה בחדרה. ההרצאה בנושא 'מיתוסים בחום' שברה לא מעט מיתוסים נפוצים בקרב הציבור... באירוע נכחו אימהות חרדיות לתינוקות וילדים וגם אימהות למספר ילדים הופתעו לשמע חלק מהדברים. אחד המיתוסים הבסיסיים שנופץ היה האמירה כי "חום גבוה מסוכן אצל תינוקות וילדים ויכול לגרום לנזקים רבים".

ד"ר קליין הסבירה שהורים רבים מאמינים כי חום הינו מחלה בפני עצמה היכולה לגרום נזק לילדם, ובמיוחד כשהחום גבוה יותר וממושך יותר, רבים מהם אף נוטלים מספר תרופות להורדת החום ופונים בדחיפות לטיפול רפואי. אך העובדות הן כי חום כסימפטום הינו תגובה הסתגלותית של הגוף, וכשלעצמו אינו גורם לנזק. לעיתים החום מלווה בתסמינים כגון כאבי ראש, שרירים, צמרמורות, עצבנות וחוסר מנוחה. במקרים אלו רצוי לטפל בילד בתרופות מורידות חום ומשככות כאבים, כדוגמת נורופן לילדים, על מנת להפחית את מידת אי הנוחות. אך כל עוד הילד חיוני ושמח ואינו סובל מתסמינים מטרידים מלבד החום עצמו- אין כל צורך להוריד את החום.

לאחר הרצאתה של ד"ר קליין, זכו הנשים לקבל קורס תמציתי מזורז של עזרה ראשונה בתינוקות וילדים, אותו העבירה פרמדיקית של 'איחוד הצלה'. לאיחוד הצלה שיתוף פעולה רחב עם "נורופן לילדים" במסגרתו מתקיימים זו השנה השלישית קורסי עזרה ראשונה מקוצרים לציבור הרחב, בחינם! בכל רחבי הארץ. בקורסי "משפחה בטוחה" אלו השתתפו כבר עשרות אלפים וזכו לידע חיוני ומציל חיים.

הנשים שהשתתפו באירוע דיווחו על שביעות רצונן הגדולה מהתוכן והכלים אותם קיבלו באירוע. "נורופן לילדים לימדו אותי בכנס הקצר הזה איך לטפל בילדיי נכון יותר כשהם סובלים ממחלות חום, ובכלל, כך שנעבור את החורף בשלום ועם ילדים חיוניים, שמחים ובריאים יותר", אמרה אחת המשתתפות. "אין ספק כי המידע אותו קיבלתי, מאפשר לי להיות רגועה ושקטה יותר, ולטפל באופן נכון ויעיל בפעם הבאה שהילדים יעלו חום".

נעמה רכטמן, מנהלת תחום תרופות OTC ברקיט בנקיזר סיכמה את האירוע: "לנו בנורופן לילדים חשוב לגרום לילדים להרגיש טוב יותר, אך לא פחות מכך- להעניק להורים כלים לטפל בילדים, ולאפשר להם ליהנות מבריאות וחיוניות. שמחנו לפגוש את האימהות המקסימות באירוע, ולהעניק להן ידע וכלים שייתנו להן בטחון מלא באופן הטיפול בילדיהן. לא לחינם מלווה אותנו הסלוגן של נורופן לילדים: החיוך שלו – השקט שלך".
חום גבוה נורופן מיתוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד