ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מרגי: "יש אפליה במוסדות. כנראה שהלחצים של גפני ופרוש חזקים"

בדיון שהתקיים בוועדת החינוך בנושא האפליה בקבלת תלמידות למוסדות החינוך אמר יו"ר הוועדה ח"כ מרגי: "כנראה שיש לחצים פוליטיים של יו"ר ועדת הכספים שהשוט שלו חזק יותר ויש גם סגן שר חינוך שאמור בתאוריה לדאוג לכל תלמידי ישראל. קיבלתי עשרות פניות ויש תלמידות שלא התלוננו מחשש שיבולע להן"

מרגי. צילום: פלאש 90
מרגי. צילום: פלאש 90



על רקע פניות שהגיעו לח"כ מרגי התקיים היום דיון בוועדת החינוך בנושא אפליית התלמידות ממוצא מזרחי בקבלה לסמינרים חרדיים. ח"כ מרגי הקריא מתוך רשימה שמות של תלמידות שאינן לומדות משום שקבלתן נדחתה על ידי מוסדות החינוך בתירוצים שונים.

"למרות העבודה המאומצת שהשקעתי בשנה שעברה והסיכום שהגעתי עם משרד החינוך שכל תלמידה תדע את השיבוץ שלה עד ה-30.6.2017, טרם שובצו כל התלמידות. כנראה שיש לחצים פוליטיים של יו"ר ועדת הכספים שהשוט שלו חזק יותר ויש גם סגן שר חינוך שאמור בתאוריה לדאוג לכל תלמידי ישראל. קיבלתי עשרות פניות ויש תלמידות שלא התלוננו מחשש שיבולע להן", אמר מרגי.

ח"כ מאיר כהן פנה אל נציגי המחוז החרדי אומר להם: "נולדתם כדי להכשיר שרץ מסוים. זה לא רק שזה חוזר על עצמו מדי שנה, אלא הולך ומחריף. באיזו זכות משרד החינוך נותן למנהלי המוסדות כוח שהוא לא שלהם? אתם שותקים ועל הראש שלכם ילדים שיושבים בבית ובוכים על מצבם. אם יש דבר שבגללו צריך לשבות במערכת החינוך ולשנס מותניים אל מול התופעות של גזענות במערכת החינוך הכללית".

עו"ד יואב ללום, מנכ"ל עמותת נוער כהלכה: "המצב הולך ומחמיר. אני מגיש תלונות למשרד והן לא זוכות למענה"

איציק זהבי, מנהל המחוז החרדי השיב על הטענות: "אנחנו מטפלים ב- 435,000 תלמידים מגילאי 3 עד כיתה יג'. אנחנו עושים מהפיכה ואף שנה לא נראית כ"כ טובה, אני עושה את כל הפעולות שלי במקצועיות מלאה. אנחנו משבצים מספרים אדירים של בנות ובסוף התהליך נשארים מקרים בודדים. ב-85% מהמקרים פתרנו את הבעיות בצורה מיטבית".

עו"ד לירון ספרד מהלשכה המשפטית במשרד החינוך הוסיף כי כל תלונה נבחנת באופן מקצועי, וכי "בניגוד למה שנטען, 65% מהעררים של הבנות התקבלו. אנחנו עוסקים היום בהפקת לקחים".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי סיכם את הדיון: "בוועדה הוצגה תמונה עגומה, לפיה עד לימים אלה יש תלמידות שנמצאות בתהליך של ועדת ערר וטרם החלו לימודיהן. הוועדה מצרה על כך שמשרד החינוך לא מצא לנכון להקים מספר ועדות ערר שיטפלו בכל העררים וקוראת להקים ועדות ערר נוספות. הוועדה רואה קושי אובייקטיבי בהרכב ועדת הערר – משום שלא הגיוני שפונקציות מקצועיות כמו מפקחים במחוז החרדי, שכל השנה נמצאים במגע ישיר עם ראשי מוסדות החינוך יישבו בוועדת ערר. הוועדה קוראת למשרד החינוך לאפשר להורים להופיע בפני ועדת ערר, ולא לאפשר דחיית ערר על הסף, מבלי לשמוע את ההורים של התלמיד. כמו כן, תקיים הוועדה דיון נוסף לבירור הטענות שהועלו בישיבה ותדון כדוגמה במספר מקרים פרטניים.
יעקב מרגי ועדת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד