כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ליצמן: אל תוותרו על טיפול "בגלל שידוכים"

"הרבה חולים מהציבור החרדי לא מקבלים טיפול מפאת הפחד להיחשף ועתיד השידוכים – אני מבקש לעודד את האנשים לקבל טיפול ויש דרכים לשמור על דיסקרטיות ואסור לוותר על טיפול מחמת בושה", אמר ליצמן ביום עיון לחולי טרשת נפוצה מהמגזר החרדי

ליצמן ביום העיון. צילום: יגאל פרודו
ליצמן ביום העיון. צילום: יגאל פרודו



"הרבה חולים מהציבור החרדי לא מקבלים טיפול מפאת הפחד להיחשף ועתיד השידוכים – אני מבקש לעודד את האנשים לקבל טיפול ויש דרכים לשמור על דיסקרטיות ואסור לוותר על טיפול מחמת בושה" כך אמר ביום חמישי האחרון (9.11.2017) שר הבריאות יעקב ליצמן ביום עיון לחולי טרשת נפוצה מהמגזר החרדי, שהתקיים במרכז הרפואי הדסה עין כרם. את יום עיון ארגנה האגודה הישראלית לטרשת נפוצה.

השר הוסיף "חולי הטרשת הנפוצה בישראל מקבלים תמיכה ממשרד הבריאות ואני מודע לקשיים הרבים שמחלת הטרשת הנפוצה גורמת לחולים ולבני משפחתם".

השר התייחס לדיוני ועדת הסל ואמר "ועדת הסל מתכנסת בימים אלה ומספר תרופות עומדות לדיון בסל. איני מתערב לרגע בדיונים ובהחלטות ואני סומך ובטוח שחברי הוועדה עושים מלאכתם נאמנה לטובת כלל החולים"

ד"ר ישי אוסטפלד, המנהל הרפואי והרופא הראשי, המוסד לביטוח לאומי ציין "בשנים האחרונות עובר השירות הרפואי של הביטוח הלאומי מהפכה המבוססת על ההבנה כי יש לראות את החולים הפונים לביטוח הלאומי במרכז העשייה הרפואית. כחלק מהשינוי נפתח ערוץ תקשורת חדש לשיתוף פעולה, בין הלשכה הרפואית שבביטוח הלאומי לבין האגודה הישראלית לטרשת נפוצה. שיתוף הפעולה החדש כולל תהליך של הנגשת הידע הרפואי, ומאפשר לוועדות הרפואיות לקבל תמונה קלינית מלאה ומסייע להן למצות טוב יותר את זכויות חולי הטרשת הנפוצה. הביטוח הלאומי והאגודה ממשיכים לפעול יחד לקידום בריאותם ורווחתם של חולי הטרשת הנפוצה".

פרופ' דימיטריוס קרוסיס, מנהל המערך לטרשת נפוצה במרכז הרפואי הדסה התייחס לחידושים בטיפולים בחולי טרשת נפוצה אמר "כיום יש אופק טיפולי טוב יותר לחולי טרשת נפוצה, אנו נחשפים לנתונים חדשים באשר להבנת מנגנוני המחלה וגם לטיפולים חדשים למחלה שהם דור חדש, חלקם מועמדים להיכנס לסל התרופות. הטיפולים הללו אמורים לעזור בצורה הרבה יותר יעילה ויסודית לחולים. למנוע את התקדמות המחלה וגם להגיע ליעדים טיפוליים הרבה יותר גבוהים. הרף של הציפיות שלנו, כיום אנחנו מצפים לא רק לדכא את המחלה אלא גם לגרום לשיפור בתפקוד.
ג'נין ווסברג מנכ"ל האגודה הישראלית לטרשת נפוצה אמרה "חשיבות יום העיון היא העברת המסר שהאגודה יכולה מטפלת ומודעת לכל הצרכים של כל הקהילות עם צרכים מיוחדים ואחרים בתוך כלל החולים – האגודה מקיימת ימי עיון לאנשים חולי טרשת מהמגזר החרדי, דוברי ערבית, רוסית לבני זוג הורים וילדים אנו מנסים להנגיש את השירותים לכולם באופן הטוב ביותר והמתאים ביותר כדי שכולם יוכלו להיעזר באופן המתאים להם"
יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד